Εννέα μήνες μετά την κυκλοφορία της Barbie, η οποία απέφερε περισσότερα από 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια για να γίνει η ταινία με τις υψηλότερες εισπράξεις του 2023, η εταιρεία παραγωγής τροφίμων Heinz ακολουθώντας τη φρενίτιδα για τη δημοφιλή κούκλα, συνεργάστηκε με τη Mattel Inc. για την παραγωγή της σάλτσας «Barbiecue». Η Barbiecue έχει την κατάλληλη ροζ απόχρωση και διακοσμείται με το προφίλ της κούκλας με αλογοουρά.
Η Heinz λανσάρει το Barbiecue, το οποίο φέρει διακριτικά την ετικέτα στο πίσω μέρος του μπουκαλιού ως «Heinz Vegan Mayo with BBQ Sauce», σε δύο μόνο χώρες, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ισπανία.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο, θα πωλείται ως προσφορά περιορισμένης έκδοσης, με 5.000 μπουκάλια διαθέσιμα στο heinztohome.co.uk από τη Δευτέρα. Μια περαιτέρω περιορισμένη σειρά της σάλτσας θα πωλείται σε όλη τη χώρα στα σούπερ μάρκετ Tesco, από τις 17 Απριλίου, και στη συνέχεια στην Ocado, την ηλεκτρονική υπηρεσία παράδοσης στο Ηνωμένο Βασίλειο, από τα μέσα Μαΐου. Συνολικά, η Heinz παράγει περίπου 105.000 φιάλες για το Ηνωμένο Βασίλειο. Η προτεινόμενη τιμή λιανικής είναι 3,39 £ (4,22 $) για ένα μπουκάλι 415 ml.
Στην Ισπανία, περίπου 12.000 μπουκάλια σάλτσας θα είναι διαθέσιμα σε εθνικό επίπεδο σε 120 πολυκαταστήματα El Corte Inglés, με ορισμένα διαδικτυακά δώρα, ξεκινώντας από τις 25 Απριλίου.
Ξεπούλημα
Τα εμπορεύματα της Barbie ξεπουλούν πολύ γρήγορα μετά την κυκλοφορία της ταινίας τον Ιούλιο του 2023. Οι πωλήσεις της Mattel αυξήθηκαν κατά 9,3% το τρίτο τρίμηνο του 2023, στα 1,92 δισεκατομμύρια δολάρια, σε μεγάλο βαθμό χάρη στην Barbie. Επιπλέον προϊόντα Barbiecore, όπως hoodies Gap και Crocs, αγοράστηκαν επίσης.
«Η σχέση μας με την Barbie ξεκίνησε πριν από περισσότερο από ένα χρόνο, πριν από την κυκλοφορία της ταινίας», λέει ο Andre Fernandes, αντιπρόεδρος Growth, Europe & Pacific Developed Markets της Kraft Heinz. Ωστόσο, οι μεγάλες εταιρείες τροφίμων δεν είναι γνωστές ότι κινούνται γρήγορα, οπότε μόλις τώρα, την άνοιξη του 2024 με την ταινία να προβάλλεται στις οθόνες των αεροπορικών εταιρειών, η Heinz κυκλοφορεί το Barbiecue.
Η εταιρεία μέτρησε για πρώτη φορά το ενδιαφέρον στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στα τέλη του καλοκαιριού, όταν μια ανάρτηση στο Facebook στο Ηνωμένο Βασίλειο συγκέντρωσε 464.000 likes και 71.000 σχόλια. «Ένας θαυμαστής μας είπε ακόμη ότι θα έβαφαν τα μαλλιά τους ροζ αν φτιάχναμε το Barbiecue», λέει ο Fernandes. Τότε ήταν που η Heinz αποφάσισε να κάνει τη σάλτσα πραγματικότητα, τουλάχιστον για ένα μικρό διάστημα. Η ανάπτυξη του προϊόντος διήρκεσε περίπου έξι μήνες.
Το σημείο εκκίνησης για τη συνταγή, σύμφωνα με τον Fernandes, προέρχεται από τη συνήθεια των πελατών να αναμειγνύουν τη σάλτσα Heinz Classic BBQ με τη μαγιονέζα της εταιρείας.Τ ο χρώμα προέρχεται από αυτό που είναι σίγουρα μια μεγάλη ποσότητα εκχυλίσματος ρίζας τεύτλων. Το αποτέλεσμα είναι ακριβώς αυτό που θα περίμενε κανείς: ένα παχύρρευστο άλειμμα που έχει σχεδόν τη συνοχή του μαγιονέζας, με μια γλυκιά γεύση faux-smoky.
Το προϊόν λανσάρεται στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ισπανία, επειδή εκεί η Heinz είδε την ισχυρότερη ανταπόκριση από τους πελάτες μετά το πείραμα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Αν και δεν υπάρχουν επί του παρόντος σχέδια για πώληση Barbiecue στις ΗΠΑ, λέει ο Fernandes, «Δεν θα λέγαμε ποτέ να το λανσάρουμε σε άλλες αγορές. Είχαμε ακόμη και ανθρώπους από την Αυστραλία που ζητούσαν τη ροζ κέτσαπ.
Όσο για άλλα προϊόντα με θέμα τη Barbie; «Δεν θα αποκλείαμε ποτέ ένα Kenchup», λέει ο Fernandes στο Bloomberg.