Ένας από τους πιο κουραστικούς κύκλους της εφηβικής ζωής τους μόλις έκλεισε, με την ανακοίνωση των βαθμολογιών των πανελλήνιων εξετάσεων του 2024. Και μια νέα συναρπαστική περίοδος τώρα αρχίζει. Φοιτήτριες και φοιτητές πολύ σύντομα, τα κορίτσια και τα αγόρια που αρίστευσαν ή πέτυχαν υψηλές βαθμολογίες στις φετινές εξετάσεις, συμφωνούν ότι ο αγώνας δρόμου προς το πανεπιστήμιο απαιτεί ισορροπία και αφοσίωση.
Η Φωτεινή Παυλίδου υποψήφια στην κατεύθυνση των Επιστημών Υγείας και Ζωής συγκέντρωσε 19.580 μόρια, ενώ ο Μιχαήλ Κολυμπιανάκης στην ίδια κατεύθυνση συγκέντρωσε 19.240 μόρια, έχοντας πετύχει το απόλυτο 20 στο -ιδιαίτερα απαιτητικό στα θέματα που εξετάστηκαν φέτος- μάθημα της Φυσικής. Και οι δύο ήταν μαθητές των Εκπαιδευτηρίων Μαντουλίδη, ενώ ακόμη 7 συμμαθητές τους στο ίδιο σχολείο αρίστευσαν συγκεντρώνοντας πάνω από 19.000 μόρια. Πρόκειται για τους Ιωάννη Εφραίμ Κενανίδη (Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες), Θεοδώρα Ζάτκα (Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Επιστήμες), Γεώργιο Σταμάτη Αναστασιάδη (Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες). Αμαλία Ευδοξία Κωστούλη (Επιστήμες Υγείας και Ζωής), Νικόλαο Σερίφοβιτς (Επιστήμες Υγείας και Ζωής), Γεωργία Ανδρεάδη (Επιστήμες Υγείας και Ζωής) και Χρήστος Σταφυλά (Επιστήμες Οικονομίας και Πληροφορικής).
Στο Κολλέγιο Ανατόλια 19.540 μόρια συγκέντρωσε ο Αστέριος Γούσιος, που ενδιαφέρεται για Ηλεκτρολόγος Μηχανικός, ενώ πέντε ακόμη συμμαθητές του στο ίδιο σχολείο ξεπέρασαν τα 19.000 μόρια. Πρόκειται για τους Ραφαηλία Παράσχου (Υγείας), Ιάσωνα Ιωαννίδης(Υγείας), Άννα Φιλινδρή (Υγείας ), τον Άρης Τσίγγανος, 19.120, Υγείας και τον Δημήτρη Παπαδόπουλο (Υγείας).
«Αγάπη για μαθήματα της κατεύθυνσης και στοχοπροσήλωση»
Ο Κώστας Βουρβούλιας, μαθητής του 2ου ΓΕΛ Θέρμης έχει ως πρώτη του επιλογή τη Φαρμακευτική ΣΣΑΣ. Πληροφορήθηκε τους βαθμούς του στις πανελλαδικές απολαμβάνοντας ήδη τις διακοπές του με τους φίλους του στην Πάρο. Έχοντας γράψει 19,2 στη Βιολογία και 17,1 στη Φυσική λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ πως στη μεγάλη διαδρομή της προετοιμασίας του, ήταν καθοριστική η στιγμή που συνειδητοποίησε πόσο αγαπά τα μαθήματα της κατεύθυνσης που επέλεξε.
«Αρκετά νωρίς συνειδητοποίησα πως θα έπρεπε να ξεπεράσω το ότι δίνω πανελλήνιες, να αποβάλω το άγχος της δοκιμασίας που είχα μπροστά μου. Αυτό έγινε σταδιακά, στην ουσία καθώς περνούσα τα κεφάλαια και διαπίστωνα ότι αυτά που είχα να αντιμετωπίσω ήταν ανθρώπινα και όχι μυθικά τέρατα. Επίσης, εξαρχής είχα αποφασίσει ότι αυτή η χρονιά θα ήταν αφιερωμένη στις πανελλήνιες και όχι στις βόλτες. Πιστεύω ότι σε ένα ποσοστό 70-80% το αποτέλεσμα στις πανελλαδικές καθορίζεται από τον μαθητή και πόσο στοχοπροσηλωμένος είναι και λιγότερο από άλλους εξωτερικούς παράγοντες. Είναι σημαντικό, επίσης, η ύλη να βγαίνει σωστά από την πρώτη φορά, να μη μένουν κενά που θα πρέπει να καλυφθούν στο τέλος, στις επαναλήψεις».
Για τους υποψηφίους που δεν πέτυχαν φέτος τον στόχο που είχαν θέσει λέει: «Είναι βαρύ να πω το οτιδήποτε, γιατί αντιλαμβάνομαι πόσο πολύ πονάει να μην έχει το προσδοκώμενο αποτέλεσμα μία προσπάθεια τουλάχιστον τριών χρόνων, καθώς η προετοιμασία για τις πανελλαδικές δεν ξεκινά στη Γ’ Λυκείου. Όταν όμως υπάρχει ένας στόχος αξίζει την προσπάθεια ξανά. Καλύτερα να το ξαναπροσπαθήσεις τώρα παρά να το έχεις απωθημένο σε σε όλη σου τη ζωή».