Οι θαυμαστές του Κρίστοφερ Νόλαν γιόρτασαν τα 54α γενέθλιά του χθες (30 Ιουλίου) με εγκωμιαστικά σχόλια για την κληρονομιά του στον κόσμο του κινηματογράφου.
Ο Βρετανός σκηνοθέτης, γνωστός για τις ταινίες – υπερπαργωγές, όπως «Inception», «The Dark Knight» και «Dunkirk» είναι ένας από τους δημιουργούς κινηματογραφικών έργων της γενιάς του με τις υψηλότερες εισπράξεις και τις καλύτερες κριτικές.
Σε λογαριασμό θαυμαστών του Κρίστοφερ Νόλαν στο X στο αφιέρωμα για τα γενέθλιά του αναφέρεται: «Έχεις αλλάξει τα πράγματα. Για πάντα».
«Χρόνια Πολλά Κρίστοφερ Νόλαν. Ευχαριστούμε για τις σπουδαιότερες ταινίες όλων των εποχών» αναφέρεται σε άλλο μήνυμα στο X.
Ο Βρετανός σκηνοθέτης κατέκτησε δύο Όσκαρ καλύτερης ταινίας και σκηνοθεσίας για το «Oppenheimer», αντιπροσωπεύοντας για περισσότερο από δύο δεκαετίες το σινεμά που στέλνει τον κόσμο στις αίθουσες, ενώ παράλληλα πλάθει ένα άκρως εγκεφαλικό σύμπαν.
Ο Νόλαν που είχε προταθεί στο παρελθόν για Όσκαρ για το «Memento» του 2000 (σενάριο), το «Inception» του 2010 (καλύτερη ταινία, σενάριο) και τη «Δουνκέρκη» του 2017 (καλύτερη ταινία, σκηνοθεσία) διένυσε μια μακρά διαδρομή μέχρι σήμερα, εκπροσωπώντας τον λεγόμενο εμπορικό κινηματογράφο, ο οποίος στηρίζει το φιλμ, απευθύνεται σε ευρύ κοινό μεν, διαθέτει τη δύναμη και την ουσία να θεωρείται «σκεπτόμενος» και ιδιαίτερα «εγκεφαλικός», δε.
Σε αυτή τη διαδρομή περιλαμβάνεται η τριλογία του «Σκοτεινού Ιππότη», εν πολλοίς ορόσημο για τα σύγχρονα μπλοκμπάστερ, καθώς και η περιπέτεια επιστημονικής φαντασίας «Interstellar», ένα επικό ταξίδι στο διάστημα και στο χωροχρόνο. Περιλαμβάνεται, επίσης, το Tenet, η περιπέτεια που βγήκε μετά τους πρώτους μήνες της πανδημίας στους κινηματογράφους, ακριβώς για να δώσει ώθηση στις αίθουσες που παρέμεναν κλειστές, σε μια περίοδο που το μέλλον του σινεμά προμηνυόταν ζοφερό λόγω μεγάλων χρηματοοικονομικών απωλειών. Κάπως έτσι, ο Κρίστοφερ Νόλαν αναγνωρίστηκε για την προσφορά του στο μεγάλο είδος του εμπορικού σινεμά, παίρνοντας το Όσκαρ Σκηνοθεσίας από τα χέρια του Στίβεν Σπίλμπεργκ, του πρωτομάστορα του όρου «μπλοκμπάστερ».