Δεν έχει τέλος το σίριαλ με τα σοβαρά «ατυχήματα» στον ελληνικό σιδηρόδρομο 19 μήνες μετά την τραγωδία των Τεμπών.
Όπως αποκαλύπτει με πρωτοσέλιδό της σήμερα Πέμπτη (17/10) η «Εφημερίδα των Συντακτών» συρμός του προαστιακού οδηγήθηκε από λάθος εντολή σταθμάρχη στη γραμμή του μετρό στη Δουκίσσης Πλακεντίας, όπως καταγγέλλουν οι μηχανοδηγοί της Hellenic Train, γεγονός που θα μπορούσε να οδηγήσει σε τραγωδία.
Το νέο εξωφρενικό περιστατικό που σημειώθηκε την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου δείχνει ότι δεν έχουν αλλάξει πολλά μετά την τραγωδία στα Τέμπη και έρχεται μετά την παραλίγο μετωπική σύγκρουση δύο συρμών του προαστιακού στα μέσα Σεπτέμβρη έξω από την Αθήνα, αλλά και την πρόσκρουση συρμού σε πεσμένο δέντρο στην περιοχή της Σφενδάλης, με αποτέλεσμα κλαδιά του δέντρου να σπάσουν το παρμπρίζ και να μπουν μέσα στο θάλαμο οδήγησης.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας, ο μηχανοδηγός του προαστιακού που έλαβε εντολή να μπει στη γραμμή του μετρό αντιλήφθηκε το λάθος και επιχείρησε μάταια να επικοινωνήσει μέσω ασυρμάτου με τον σταθμάρχη. Καθώς δεν έπαιρνε απάντηση από το Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ), μπήκε τελικά στη λάθος γραμμή αλλά προχώρησε με πολύ αργή ταχύτητα μέχρι να γίνει αντιληπτή η εσφαλμένη πορεία από την τηλεδιοίκηση του ΣΚΑ και μόνο τότε απάντησε ο ρυθμιστής του ΟΣΕ. Μάλιστα, του ζητήθηκε να κάνει οπισθοπορεία για 300 μέτρα.
Για το επικίνδυνο περιστατικό μίλησε στο OPEN ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων του ΟΣΕ, Νίκος Τσικαλάκης.
«Υπάρχει θέμα, όπως έχουμε πει κατά καιρούς, με την υπερεργασία στον ΟΣΕ» τόνισε, επαναλαμβάνοντας για άλλη μια φορά τα προβλήματα που δημιουργεί η έλλειψη προσωπικού.
Σύμφωνα με τον Ν. Τσικαλάκη, η περίπτωση να γίνει ατύχημα ήταν μηδενική γιατί οι γραμμές του μετρό είναι με διπλή κατεύθυνση και ο συρμός του προαστιακού μπήκε στη γραμμή που θα έμπαινε και ο συρμός του μετρό αν πήγαινε προς Αθήνα. Σημείωσε ακόμη ότι δεν ετίθετο επίσης θέμα να «κολλήσει» στις σήραγγες, καθώς αυτές έχουν ακριβώς το ίδιο μέγεθος με του σιδηροδρόμου.
«Ο ελληνικός σιδηρόδρομος έχει πάρα πολλές παθογένειες, οι οποίες δεν διορθώθηκαν δυστυχώς μετά το δυστύχημα των Τεμπών» υπογράμμισε ωστόσο.
Η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης, οι μηχανοδηγοί δηλαδή της Hellenic Train, κατήγγειλε με έγγραφό της στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) και τον Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Ατυχημάτων το συμβάν, ζητώντας την άμεση διερεύνησή του.
Όπως αναφέρει η «ΕφΣυν», για το περιστατικό η Hellenic Train επέβαλε ποινή αφαίρεσης του πιστοποιητικού πλοήγησης στον μηχανοδηγό που μπήκε στη λάθος γραμμή έστω και με πολύ αργή ταχύτητα. Από τον ΟΣΕ όμως δεν έχει ανακοινωθεί κάποια ποινή για τον ρυθμιστή που δεν είχε διευθετήσει ορθά τα κλειδιά και δεν απαντούσε στις κλήσεις του μηχανοδηγού.