Στην ανακήρυξη της κοινοπραξίας εταιρειών Goldair Cargo και ΕΤ.ΒΑ. ΒΙΠΕ (συμφερόντων της Τράπεζας Πειραιώς με αντικείμενο την υλοποίηση επιχειρηματικών πάρκων) ως προσωρινού αναδόχου για την 50ετή κατασκευή, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του εμπορευματικού κέντρου σε έκταση 588 στρεμμάτων στο Θριάσιο Πεδίο Ελευσίνας προχώρησε η ΓΑΙΑΟΣΕ.
Τον περασμένο Αύγουστο το σχήμα κατέθεσε την μοναδική προσφορά, η οποία αποσφραγίστηκε χθες, οπότε και η ΓΑΙΑΟΣΕ, ως ιδιοκτήτρια της έκτασης, κοινοποίησε την απόφασή της (για ανακήρυξη ως αναδόχου των Goldair Cargo-ΕΤ.ΒΑ ΒΙΠΕ), στο κονσόρτσιουμ αλλά και στις Βρυξέλλες. Η παραχώρηση της έκτασης στο Θριάσιο υπήρξε προαπαιτούμενο για τη χρηματοδότηση με κοινοτικούς πόρους αξίας 180 εκατ. ευρώ των σιδηροδρομικών και αποθηκευτικών έργων που έχουν πραγματοποιηθεί σε γειτονική έκταση περίπου 1.600 στρεμμάτων.
Για να μπουν οι τελικές υπογραφές, απαιτείται η έγκριση της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο και η κύρωσή της από τη Βουλή. Όσον αφορά την οικονομική προσφορά των Goldair Cargo-ΕΤ.ΒΑ ΒΙΠΕ, χαρακτηρίζεται ως εύλογη από την ΓΑΙΑΟΣΕ, με τον ανάδοχο να έχει προσφέρει εφάπαξ ποσό ύψους 10 εκατ. ευρώ και στη συνέχεια, σε ετήσια βάση, ποσό που αντιστοιχεί στο 2,51% του κύκλου εργασιών. Ακόμη το πρώτο έτος το σχήμα θα καταβάλει εγγυημένο τίμημα ύψους 350 χιλιάδων ευρώ.
Το κονσόρτσιουμ θα ιδρύσει ανώνυμη εταιρεία ειδικού σκοπού, με το χρονοδιάγραμμα να προβλέπει την ανέγερση, μέσα στην πρώτη διετία παραχώρησης, 120.000 τετραγωνικών μέτρων αποθηκών. Συνολικά, οι κτηριακές εγκαταστάσεις, που θα είναι εμβαδού τουλάχιστον 240.000 τ.μ., εκτιμάται ότι θα υλοποιηθούν ανάμεσα στο δεύτερο και δέκατο έτος της περιόδου παραχώρησης.
Η επένδυση που θα υλοποιηθεί είναι της τάξης των 250 εκατ. ευρώ και εκτιμάται ότι σε ορίζοντα δέκα ετών θα δημιουργήσει 3.000 θέσεις εργασίας.
Όπως έχει δηλώσει παλαιότερα στο “Κεφάλαιο” ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Goldair Καλλίνικος Καλλίνικος, “το έργο έχει δημοπρατηθεί τρεις φορές, ωστόσο από το 2003 έχουν υπάρξει 11 διαφορετικοί διαγωνισμοί πολλοί από τους οποίους δεν έχουν βγει “στον αέρα”, αλλά τους έχουμε παρακολουθήσει”.
Κατά τον ίδιο, η ολοκλήρωση του logistics center στο Θριάσιο είναι απαραίτητη προκειμένου η Ελλάδα και δυνητικά η Θεσσαλονίκη να καταστούν σημεία διανομής πολυεθνικών εταιρειών. Είναι χαρακτηριστικό ότι αυτή τη στιγμή χάνεται σημαντικός αριθμός θέσεων εργασίας από τη συναρμολόγηση των εμπορευμάτων, που θα μπορούσε να πραγματοποιείται στον Πειραιά.
Το έργο παραμένει μακέτα εδώ και 12 χρόνια, ενώ οι διαγωνισμοί που πραγματοποιήθηκαν το 2006 και το 2009 ήταν άγονοι. Πλέον, το πότε θα μπουν μπουλντόζες στην έκταση, εξαρτάται από το πόσο άμεσα θα υλοποιηθούν τα προαπαιτούμενα (έγκριση από το Ελ.Συνέδριο, κύρωση σύμβασης από τη Βουλή κτλ).
Πηγή: capital.gr