Το food-to-go ή αλλιώς φαγητό για το δρόμο κερδίζει συνεχώς έδαφος στη ζωή μας, και αποτελεί πλέον ένα σημαντικό κομμάτι της εστίασης.
Άλλωστε, γενικά η εστίαση παρά τη σημαντική της μείωση τα χρόνια της οικονομικής ύφεσης κατά 40%, εξακολουθεί να αποτελεί μία σημαντική αγορά με το μέσο νοικοκυριό να ξοδεύει περίπου 125 ευρώ σε αυτές τις αγορές (1.500 ευρώ ανά έτος) και άρα ξεπερνά συνολικά τα 6,5 δισ. ευρώ.
Υπό αυτά τα δεδομένα οι προοπτικές στην αγορά του έτοιμου φαγητού προδιαγράφονται θετικές. Οι έντονοι ρυθμοί ζως στις μεγαλουπόλεις, η μείωση του ελεύθερου χρόνου, η αύξηση του αριθμού των μονομελών νοικοκυριών και η είσοδος των γυναικών στην αγορά εργασίας είναι οι σημαντικότεροι παράγοντες που ωθούν τη ζήτηση σε υψηλότερα επίπεδα.
Η ετήσια έρευνα του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών), με δείγμα 2.000 καταναλωτών από όλη τη χώρα, αναδεικνύει τις σημαντικές και βαθιές αλλαγές από τις οποίες διέρχεται ο Έλληνας καταναλωτής καταγράφοντας τις αντιλήψεις του σε σημαντικά θέματα, γύρω από τις αγορές τροφίμων.
Όπως προκύπτει από τα συμπεράσματα της έρευνας, παρότι τα κύρια γεύματα που μαγειρεύονται στο σπίτι αποτελούν κυρίαρχη τάση ” με αυξανόμενη σημασία μάλιστα όπως καταγράφεται τα τελευταία χρόνια ” σε σχέση με τα συμπληρωματικά γεύματα εμφανίζονται νέες τάσεις.
Η αγορά έτοιμου γεύματος από τα σουπερμάρκετ, ακολουθώντας και τις διεθνείς εξελίξεις, κερδίζει συνεχώς έδαφος και ανταγωνίζεται τις υπόλοιπες επιλογές έτοιμου φαγητού των καταστημάτων μαζικής εστίασης.
Όπως καταγράφεται στην έρευνα καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ η πλειοψηφία των καταναλωτών αγοράζει σε πολύ υψηλά ποσοστά έξι κατηγορίες φαγητού:
- Ετοιμο καφέ αγοράζει το 87% των καταναλωτών,
- γλυκά και σνακ το 85%,
- τυρόπιτα-κρουασάν το 85%, έτοιμο κρύο γεύμα, π.χ. σαλάτα, σάντουιτς το 70%,
- έτοιμο μαγειρευτό φαγητό το 63% και
- έτοιμο κατεψυγμένο γεύμα το 51%.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ