Θρύλος της υψηλής ραπτικής, ο σχεδιαστής μόδας Ιμπέρ ντε Ζιβανσί, γνωστός για τον ομώνυμο οίκο μόδας τον οποίο ίδρυσε και γιατί έντυνε τη “μούσα” του, την ηθοποιό ‘Οντρεϊ Χέπμπορν, πέθανε σε ηλικία 91 χρόνων, ανακοίνωσε στο AFP ο σύντροφός του.
“Ο Ιμπέρ ντε Ζιβανσί έσβησε στον ύπνο του το Σάββατο 10 Μαρτίου 2018. Οι ανιψιοί και οι ανιψιές του και τα παιδιά τους πενθούν την απώλειά του. Η κηδεία του θα γίνει σε πολύ στενό κύκλο”, γράφει ο μόδιστρος Φιλίπ Βενέ. Ο θάνατός του προκάλεσε μεγάλη συγκίνηση στη Γαλλία και σε όλο τον κόσμο.
https://youtu.be/VeAgRpgRvvI
Ο διάσημος γάλλος σχεδιαστής γεννήθηκε στις 21 Φεβρουαρίου του 1927 στο Μποβέ. Ο πατέρας του ήταν ο μαρκήσιος ντε Ζιβανσί και ήθελε ο γιος του να γίνει δικηγόρος. ‘Ομως ο Ιμπέρ έμεινε ορφανός σε ηλικία δύο ετών και από έφηβος ακόμη είχε μεγάλο ενδιαφέρον για τη μόδα και το σχέδιο. Αυτόν και τον αδελφό του τους μεγάλωσε η μητέρα τους και οι γονείς της.
Από το πρώτο του ντεφιλέ το 1952 έως την αποχώρησή του το 1995 από τον οίκο μόδας που ίδρυσε, ο οποίος πωλήθηκε το 1988 στον όμιλο LVMH, ο Ιμπέρ ντε Ζιβανσί σφράγισε επί σαράντα χρόνια τον κόσμο της μόδας με την κομψότητα των δημιουργιών του, όπως το περίφημο μαύρο φόρεμα της ‘Οντρεϊ Χέπμπορν στην ταινία “Πρόγευμα στο Τίφανις”.
Η φιλία μεταξύ του γάλλου μόδιστρου και της αμερικανίδας ηθοποιού σφράγισε μια ολόκληρη εποχή. Από τη συνάντησή τους γεννήθηκε το περίφημο “look Hepburn” που συνεχίζει να εμπνέει. Άλλες διάσημες που έντυνε ήταν η Τζάκι Κένεντι-Ωνάση και η Γκρέις Κέλι.
“Ανάμεσα στους σχεδιαστές που εδραίωσαν καθοριστικά το Παρίσι από τη δεκαετία του 1950 στην κορυφή της παγκόσμιας μόδας, ο Ζιβανσί έδωσε στον δικό του οίκο μια ξεχωριστή θέση. Τόσο με τα μακριά επίσημα φορέματα όσο και με τα πρωινά ρούχα του, ο Ζιβανσί ήξερε να συνδυάζει δύο σπάνια προσόντα: να είναι καινοτόμος και διαχρονικός”, δήλωσε ο Μπερνάρ Αρνό, ο επικεφαλής του ομίλου LVMH.
Ο οίκος μόδας Givenchy επίσης απέτισε φόρο τιμής στον ιδρυτή του χαιρετίζοντας μια “αδιαμφισβήτητη προσωπικότητα στη γαλλική υψηλή ραπτική, σύμβολο της παριζιάνικης κομψότητας επί μισό και πλέον αιώνα. Σήμερα ακόμη, η αντίληψη και η προσέγγισή του για τη μόδα ασκούν ακόμη επιρροή. Το έργο του παραμένει το ίδιο ουσιώδες σήμερα όσο και τότε”.
Μια μεγάλη έκθεση διοργανώθηκε πέρυσι ως ένας φόρος τιμής στο έργο του Ζιβανσί, στο Μουσείο της Δαντέλας και της Μόδας του Καλαί, στη βόρεια Γαλλία, περιοχή από την οποία καταγόταν. Πενήντα και πλέον δημιουργίες υψηλής ραπτικής του σχεδιαστή, φορέματα, καπέλα και αξεσουάρ που προέρχονταν από τον οίκο του και από ιδιωτικές συλλογές και συλλογές μουσείων εκτέθηκαν στις αίθουσες, και ο Ζιβανσί είχε φτιάξει ειδικά για την έκθεση μια ολόκληρη σειρά από εξαιρετικά σκίτσα.
Σε συνέντευξή του, ο αριστοτέχνης της κομψότητας είχε δηλώσει ότι οι πιο όμορφες στιγμές της ζωής του είναι ο “οίκος μόδας που δημιούργησε, οι εκλεπτυσμένες και ενδιαφέρουσες γυναίκες που γνώρισε, η πολύ ιδιαίτερη μυρωδιά του μεταξιού όταν έμπαινε στο ατελιέ του. Μια μεγάλη ευτυχία!”.