Με θετικό τρόπο σχολιάζει την πορεία της ελληνικής οικονομίας η έγκριτη εφημερίδα Guardian.
Όπως σημειώνει, το πλεόνασμα του προϋπολογισμού της Ελλάδας ξεπερνάει το στόχο. Έτσι, η Ελλάδα πετυχαίνει την επιδίωξη: στα 2,3 δισεκατομμύρια το πρωτογενές πλεόνασμα για το πρώτο τρίμηνο του 2018. Ενώ σύμφωνα με στοιχεία του ελληνικού ΥΠΟΙΚ καθοριστική ήταν η συμβολή των φορολογικών εσόδων για την επίτευξη του πλεονάσματος.
Η κυβέρνηση είχε θέσει ως στόχο ένα πρωτογενές πλεόνασμα του προϋπολογισμού, το οποίο -εξαιρουμένου του κόστους εξυπηρέτησης του χρέους- θα έφθανε το 1,09 δισ. ευρώ. Το πλεόνασμα της κεντρικής κυβέρνησης δεν περιλαμβάνει τους προϋπολογισμούς των οργανισμών κοινωνικής ασφάλισης και της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Συμπερασματικά, σύμφωνα με τον Guardian, δεν είναι το μέτρο που παρακολουθείται από τους δανειστές της ΕΕ και του ΔΝΤ στην Ελλάδα, αλλά παρά ταύτα αποτελεί καλό δείκτη υγείας για τα οικονομικά της χώρας.
Πρώτη παγκοσμίως στη ναυτιλία
«Η Ελλάδα, παρά την οικονομική κρίση, με στόλο αξίας 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων, είναι η υπ΄αριθμόν ένα χώρα στην παγκόσμια κατάταξη των εμπορικών στόλων – ακολουθούμενη από κοντά από την Ιαπωνία και την Κίνα. Στην κατάταξη ακολουθούν οι ΗΠΑ, η Σιγκαπούρη, η Νορβηγία και η Γερμανία. Ιδιαίτερα, τα ελληνικά πετρελαιοφόρα (35,7 δισ. δολάρια) συμβάλλουν στο αποτέλεσμα αυτό», σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία πλοίων της «Vesselsvalue», γράφει η «Die Welt»
Η Γερμανία είχε μέχρι τώρα τον μεγαλύτερο στόλο εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο. Αλλά τώρα έχει αντικατασταθεί από την Κίνα. Ο λόγος για την αλλαγή στην κορυφή είναι η δεκαετής κρίση της ναυτιλίας. Σύμφωνα με τα στοιχεία της «Vesselsvalue» του Λονδίνου, η αξία των κινεζικών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ανέρχεται σε 21,4 δισεκατομμύρια δολάρια. Στην Γερμανία αναλογούν “μόνο” στα 18,7 δισεκατομμύρια δολάρια» σημειώνει η Welt.
«Ωστόσο, η “Vesselsvalue” έχει συμπεριλάβει και παραγγελίες πλοίων. Οι κινεζικές ναυτιλιακές εταιρείες έχουν έχει κάνει πρόσφατα παραγγελίες ύψους 4,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Η κατάσταση των παραγγελιών των γερμανικών εταιρειών, ωστόσο με 29 παραγγελίες ύψους 41 δισ. δολαρίων είναι μάλλον μέτρια. Οι αριθμοί αντικατοπτρίζουν την τάση του κλάδου: η Κίνα χρειάζεται γιγαντιαία πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που διαθέτουν χώρο για έως και 20.000 εμπορευματοκιβώτια. Η Γερμανία και οι διεθνείς ανταγωνιστές στρέφονται όλο και περισσότερο προς τα μεσαίου μεγέθους φορτηγά. Η χρηματοδότηση για την αγορά νέων εμπορικών πλοίων είναι δύσκολο να επιτευχθεί στη Γερμανία. Αυτό οφείλεται κυρίως στην πώληση του πρώην μεγαλύτερου χρηματοδότη πλοίων της χώρας, της HSH Nordbank. Και η έξοδος της Commerzbank από την επιχείρηση έχει επίσης αρνητικό αντίκτυπο. Η Γερμανία απειλείται να χάσει σε σημασία και επιρροή σε παγκόσμια σύγκριση. Παρ ‘όλα αυτά, η σημασία της βιομηχανίας στη χώρα είναι ακόμα μεγάλη. Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Γερμανών Εφοπλιστών, οι εταιρείες συμβάλλουν με περίπου 30 δισ. ευρώ στην προστιθέμενη αξία της Γερμανίας» αναφέρει η εφημερίδα.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ