Στο προωθούμενο από την κυβέρνηση νομοσχέδιο για την αναδοχή από ομόφυλα ζευγάρια, η Ν.Δ λέει “όχι”. “Η κοινωνία δεν είναι έτοιμη”, είναι το επιχείρημα που ψιθυριστά διατυπώνεται από το περιβάλλον του προέδρου του κόμματος. Στη φαρμακευτική χρήση της κάνναβις, ανάλογη ήταν η στάση της αξιωματικής αντιπολίτευσης. “Η κοινωνία δεν είναι έτοιμη”. Αμφισημία, παλαιότερα, σχετικά με σύμφωνο συμβίωσης. Η κοινοβουλευτική ομάδα “έσπασε” στα τρία. Κάποιοι “ναι”, αρκετοί “όχι”, άλλοι απουσίασαν. “Η κοινωνία δεν ήταν έτοιμη”.
Σεραφείμ Κοτρώτσος
Στα ακροδεξιά ρατσιστικά κηρύγματα του Αμβρόσιου, η Ν.Δ απούσα. “Η κοινωνία –και οι κοινωνούντες το φοβικό παραλήρημα του ιεράρχη– δεν είναι έτοιμη”. Για τις επίσης ρατσιστικές απόψεις του βουλευτή Ιάσονα Φωτήλα σχετικά με τα άτομα με Αναπηρία, σιγή ιχθύος από την ηγεσία. Προφανώς και πάλι “η κοινωνία δεν ήταν έτοιμη”. Το ίδιο και με το άλλο παραλήρημα του βουλευτή Δημήτρη Δαβάκη για τους Ρομά. Ας όψεται η κοινωνία που…δεν είναι έτοιμη.
Αλλά και στο θέμα της ονομασία της ΠΓΔΜ, ανάλογη ήταν η στάση. Παραπομπή στις καλένδες ήταν η πρώτη αντίδραση της αξιωματικής αντιπολίτευσης, υπό το επιχείρημα ότι “ο χρόνος δεν είναι κατάλληλος για λύση”. Με δεύτερη σκέψη, αναμφίβολα, ότι “ένα τμήμα της κοινωνίας δεν είναι έτοιμο να δεχθεί μια πρόταση ονομασίας που να περιλαμβάνει τον όρο Μακεδονία”.
Οι περισσότερες από τις παραπάνω πρωτοβουλίες που λαμβάνονται από την κυβέρνηση αφορούν συχνά στην προσαρμογή της χώρας στο ευρωπαϊκό κεκτημένο. Πολιτικές που θεωρούνται αυτονόητες σε οποιαδήποτε δυτική- ευρωπαϊκή δημοκρατία, σύμφυτες, μάλιστα, με τη λογική του ευρωπαϊκού φιλελευθερισμού στην πολιτική οικογένεια του οποίου υποτίθεται πως ανήκει η Ν.Δ.
Όμως, για τον Κυριάκο Μητσοτάκη, “η κοινωνία δεν είναι έτοιμη”. Το χειρότερο, όμως, είναι πως ως φυσικό (πολιτικό) πρόσωπο ο αρχηγός της Ν.Δ και συμφωνεί και έχει επιχειρηματολογήσει θετικά κατά το παρελθόν. Είναι στο πολιτικό του “dna”.
Οχυρώνεται, όμως, πίσω από μία ευκαιριακή δικαιολογία περί μη ετοιμότητας της κοινωνίας, γιατί, απλώς, δεν θέλει να “σπάσει αβγά”. Πρόκειται για ένα φαινόμενο πολιτικής κλειστοφοβίας που έχει ένα και μοναδικό σκοπό. Να μην δυσαρεστήσει κανένα εκλογικό ακροατήριο. Και επιπλέον, να μην αφήσει άλλους να εκπροσωπήσουν ότι πιο σκοτεινό υπάρχει ως ιδεολογία και το οποίο θα μπορούσε να αποτελέσει τη “μαγιά” για την ίδρυση ενός νέου κόμματος στα δεξιά του, ή να ενισχύσει υπάρχοντα σχήματα τύπου Βελόπουλου, Καρατζαφέρη και Φαήλου Κρανιδιώτη.
Τι καινούριο και φιλελεύθερο υπάρχει σ’ αυτή την αντίληψη; Ρητορική η ερώτηση.
Αλλά, επί της ουσίας, δεν είναι η κοινωνία που δεν είναι έτοιμη. Είναι ο ίδιος ο Κυριάκος Μητσοτάκης που δεν είναι έτοιμος. Δεν είναι έτοιμος να προσδιορίσει ιδεολογικά το δικό του αφήγημα. Και εγκαταλείπεται άβουλος στις αντιφάσεις που φωλιάζουν στο κόμμα του. Προσπαθεί να ενσωματώσει τον εκσυγχρονισμό αλλά απορρίπτει τον όποιο “μοντερνισμό”. Ομνύει στο φιλελευθερισμό αλλά υιοθετεί τις “Αμβροσιάδες”.
Έτσι, όμως, είτε είναι, είτε δεν είναι έτοιμη η κοινωνία, τον δικό του ρόλο τον έχει ήδη απεμπολήσει…