Τρεις μήνες κρατάει τώρα η καλοκαιρία στη Γερμανία και σε συνδυασμό με το Mουντιάλ, τα νέα για τους κινηματογράφους είναι άσχημα. Σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά καταγράφεται μείωση της επισκεψιμότητας και του τζίρου. Μπορεί τα σίκουελ μεγάλων παραγωγών όπως το «Mamma Mia 2» και το «Mission Impossible – Fallout» να καταφέρουν να προσελκύσουν και αυτό το καλοκαίρι αρκετούς ακόμη θεατές, ωστόσο το μεγάλο ερώτημα παραμένει: μήπως πλησιάζει το τέλος του κινηματογράφου εξαιτίας των υπηρεσιών streaming τύπου Netflix και Amazon;
«Εδώ και πολλά χρόνια προμηνύεται συνεχώς η κατάρρευση του κινηματογράφου», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Τζέισον Σκουάιρ, καθηγητής στο USC School of Cinematic Arts στην Καλιφόρνια. Αυτό ξεκίνησε όταν εμφανίστηκε το βίντεο και συνεχίστηκε με τον ερχομό του διαδικτύου. Ο καθηγητής όμως παραμένει αισιόδοξος: «Ο ανταγωνισμός δημιουργεί περισσότερο περιεχόμενο και ευνοεί τη δημιουργικότητα».
Ωστόσο η επανάσταση του streaming αναστατώνει το Χόλιγουντ. Το 2017 η αμερικανική αγορά κατέγραψε αρνητικό ρεκόρ εισιτηρίων. Χάρη στην αύξηση των τιμών όμως τα έσοδα δεν μειώθηκαν δραματικά.
Το παλιά στούντιο του Χόλιγουντ βρίσκονται υπό πίεση. Ο κολοσσός επικοινωνιών AT&T εξαγόρασε πρόσφατα τον όμιλο Time Warner, δηλαδή το στούντιο της Warner Bros. Για το στούντιο της 20th Century Fox του Ρούπερτ Μέρντοχ κονταροχτυπιούνται αυτή τη στιγμή ο κολοσσός της Ντίσνεϊ και η Comcast.
Το Χόλιγουντ στο σπίτι σας
Οι εταιρείες που προσφέρουν συνδρομητικές υπηρεσίες streaming, όπως το Netflix, αποτελούν ισχυρό ανταγωνισμό για τα παραδοσιακά στούντιο, ειδικά από τη στιγμή που ξεκίνησαν τις δικές τους παραγωγές. Αστέρες του Χόλιγουντ συνεργάζονται με τις διαδικτυακές πλατφόρμες. Μεταξύ αυτών και η Τζένιφερ Άνιστον που θα υποδυθεί στην κωμωδία του Netflix «First Ladies» μια ομοφυλόφιλη πρόεδρο της Αμερικής. Από την πλευρά της η Amazon ανακοίνωσε ότι θα γυρίσει σειρά με θέμα τον «Άρχοντα των δαχτυλιδιών» που θα πραγματεύεται τα πρώτα χρόνια της ιστορίας.
Την ίδια ώρα το παλιό Χόλιγουντ προσπαθεί να ανταγωνιστεί τις online υπηρεσίες. Από το 2019 η Ντίσνευ θα προσφέρει έναντι πληρωμής ταινίες αποκλειστικά στο διαδίκτυο. Κάπου εκεί θα λήξει και η συνεργασία της με το Netflix.
Όλα αυτά όμως δεν βοηθούν τους ιδιοκτήτες κινηματογράφων. Σύμφωνα με τον Τζέισον Σκουάιρ, αυτοί θα έπρεπε να προσπαθήσουν να προσελκύσουν θεατές με διάφορες εκδηλώσεις, εγκαταστάσεις εικονικής πραγματικότητας, ζωντανές μεταδόσεις συναυλιών ή αθλητικών αγώνων κ.α.
Το Netflix επενδύει σε διαφημιστικές αφίσες
Όσον αφορά το μάρκετινγκ πάντως το Netflix επενδύει σε κλασικές επιλογές: σε τεράστιες αφίσες στους δρόμους. Σύμφωνα με ειδικούς, η εταιρεία επενδύει εκατομμύρια σε αφίσες ειδικά στο δρόμο του Sunset Boulevards στο Χόλιγουντ και το Μπέβερλι Χιλς.
«Από εδώ περνούν σημαντικοί άνθρωποι της βιομηχανίας του θεάματος που παίρνουν αποφάσεις», επισημαίνει ο καθηγητής και συμπληρώνει ότι η εταιρεία θέλει να δώσει την εντύπωση ότι βρίσκεται στο ίδιο υψηλό επίπεδο με τα στούντιο.
Πηγή: Deutsche Welle