Για παρεμπόδιση της “καθόλα νόμιμης” αύξησης των διοδίων κάνει λόγο η εταιρεία, γνωστοποιώντας την πρόθεσή της να προσφύγει στη Δικαιοσύνη για την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου της κυβέρνησης, με την οποία ανεστάλη η προαναφερόμενη απόφασή της. “Δεν μπορούν να γίνουν ανεκτοί καιροσκοπισμοί ιδιωτικών συμφερόντων” το σχόλιο του υπουργείου.
Νέα σφοδρή αντιπαράθεση η οποία συνεχίζεται με αμείωτο ρυθμό μεταξύ του υπουργείου Μεταφορών και της Αττικής Οδού ΑΕ. Τελευταία πράξη στη διαμάχη προκάλεσε η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου της κυβέρνησης, σύμφωνα με την οποία αναστέλλεται η αύξηση των διοδίων που επρόκειτο να θέσει σε ισχύ η εταιρεία από την 1η Ιουλίου. Η αναστολή ισχύει μέχρι την ολοκλήρωση του ελέγχου επί των οικονομικών στοιχείων της εταιρείας που βρίσκεται σε εξέλιξη.
“Δεν γίνονται ανεκτοί καιροσκοπισμοί ιδιωτικών συμφερόντων”
Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζεται στη σχετική ανακοίνωση του Υπουργείου, «η προάσπιση του δημοσίου συμφέροντος και η υπηρέτηση των συμφερόντων των φορολογούμενων Ελλήνων πολιτών υπήρξε αταλάντευτα απόλυτη προτεραιότητα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και της Κυβέρνησης», κάνοντας μάλιστα λόγο για «μονομερείς, αιφνιδιαστικές και καταχρηστικές ενέργειες κατά προδήλως καταχρηστική και αυθαίρετη ενάσκηση δήθεν δικαιωμάτων ιδιωτών».
Επισημαίνεται δε στην ανακοίνωση ότι «ο υπουργός έχει δηλώσει απερίφραστα και κατηγορηματικά ότι δεν θα μπορούσαν να γίνουν ανεκτοί καιροσκοπισμοί ιδιωτικών συμφερόντων αποπειρώμενοι να πλήξουν το δημόσιο συμφέρον οι οποίοι εκμεταλλεύονται την προεκλογική περίοδο για να εγκαθιδρύσουν ανυπόστατα δικαιώματα και οικονομικά οφέλη σε βάρος των χρηστών των αυτοκινητοδρόμων».
Υπενθυμίζεται ότι έλεγχος των οικονομικών παραμέτρων της σύμβασης έχει ανοίξει με εισαγγελική παραγγελία. Όπως επισημαίνεται στη ανακοίνωση “με αυτό τον τρόπο επιχειρούν να προκαταλάβουν τα αποτελέσματά του ελέγχου από τον οποίο και μόνο θα προκύψει ο χρόνος απόσβεσης του έργου, δηλαδή η πραγματική διάρκεια της σύμβασης παραχώρησης και ο χρόνος λήξης της και συνεπώς επιστροφής της Αττικής Οδού στο Δημόσιο”.
Παράλληλα, στην νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης περιλαμβάνεται διάταξη για τη διευκόλυνση μετακίνησης των εκλογέων της 7 Ιουλίου 2019 και η απαλλαγή τους από την καταβολή διοδίων. Όλα τα οχήματα ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης θα διέρχονται ελεύθερα χωρίς την καταβολή διοδίων από τους μετωπικούς σταθμούς διοδίων των αυτοκινητοδρόμων όλων των έργων παραχώρησης, από την δωδεκάτη πρωινή (12.00 π.μ.) της 6ης Ιουλίου μέχρι την ογδόη πρωινή (8.00 π.μ.) της 8ης Ιουλίου 2019.
Αττική Οδός: Απολύτως νόμιμες οι αυξήσεις, θα προσφύγουμε στη Δικαιοσύνη
Η εταιρεία, με ανακοίνωσή της υποστηρίζει πως οι αυξήσεις που εξήγγειλε είναι «καθόλα νόμιμες» και πως θα προσφύγει στη Δικαιοσύνη για να προασπίσει το έννομο συμφέρον της.
Ειδικότερα, η Αττική Οδός ΑΕ υπογραμμίζει πως με την πρωτοβουλία της κυβέρνησης, «διαπιστώνεται πως πάνω από την αξιοπιστία της χώρας και του Ελληνικού Δημοσίου ως αντισυμβαλλόμενου συνεπούς προς τις συμβατικές του υποχρεώσεις έναντι των επενδυτών, προτάσσεται το πολιτικό κόστος, με θύμα το Κράτος Δικαίου».
«Οι εν λόγω αυξήσεις, οι πρώτες μετά από 13 χρόνια, αρχικά στα 3,00 ευρώ την 1η Φεβρουαρίου 2019 και στη συνέχεια στα 3,30 ευρώ την 1η Αυγούστου 2019 μετατέθηκαν χρονικά για τη 1η Ιουλίου 2019 και τη 1η Ιανουαρίου 2020, αντίστοιχα, και στοιχειοθετούνται πλήρως και πέραν πάσης αμφισβήτησης από τα δικαιολογητικά στοιχεία που περιλαμβάνονται στο Χρηματοοικονομικό μοντέλο και στις Χρηματοοικονομικές αναφορές που υποβάλλονται στον Κύριο του Έργου, το Ελληνικό Δημόσιο» σημειώνει η εταιρεία, προσθέτοντας πως έπραξε απολύτως σύννομα, εντός του πλαισίου που ορίζει η Σύμβαση Παραχώρησης κι ενημέρωσε επίσημα και έγκαιρα το υπουργείο, με επιστολή της ήδη από τον Δεκέμβριο του 2018.
Αναφορικά με την ενημέρωση του αρμόδιου υπουργείου, η Αττική Οδός ΑΕ σημειώνει πως «η αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η οποία είχε ενημερωθεί, με επίσημη επιστολή από την «Αττική Οδός Α.Ε.» από τις 28/12/2018, για τις νέες τιμές, ουδέποτε είχε εκφράσει υπηρεσιακά την παραμικρή αντίρρηση ή είχε ζητήσει οποιαδήποτε διευκρίνιση ή συμπληρωματικό στοιχείο».
Παράλληλα, η εταιρεία υπογραμμίζει πως δεν έχει επιτευχθεί η συμβατικά ορισθείσα απόδοση επί της επένδυσης και δεν στοιχειοθετείται η πρόωρη επιστροφή του δρόμου στο Ελληνικό Δημόσιο. «Μέχρι το τέλος του 2018 η απόδοση της επένδυσης των μετόχων ανήλθε σε 6,23%, η οποία υπολείπεται σημαντικά του Συμβατικά ανώτατου προβλεπόμενου ορίου του 13,1%» αναφέρει χαρακτηριστικά η Αττική Οδός ΑΕ.
Τέλος, όπως σημειώνει η εταιρεία που διαχειρίζεται τον αυτοκινητόδρομο, «οι μεν αυξήσεις μπορεί να οδηγούνται εξαναγκαστικά σε αναστολή, ωστόσο όταν η υπόθεση κριθεί ενώπιον της Ελληνικής Δικαιοσύνης, οι Έλληνες πολίτες -στο σύνολό τους κι όχι μόνο αυτοί που επιλέγουν να χρησιμοποιήσουν τον αυτοκινητόδρομο- θα επιβαρυνθούν πολλαπλάσια, καλούμενοι να πληρώσουν τις αποζημιώσεις που θα επιδικαστούν».
Πηγή: news247.gr