Μετά την απόπειρα της κυβέρνησης να αναγνωρίσει ως ισότιμα τα πτυχία των Κολεγίων, με το πρόσχημα πως συμμορφώνεται προς το αίτημα των δημοσίων πανεπιστημίων ο υφυπουργός Παιδείας, Βασίλης Διγαλάκης ανακοίνωσε το βράδυ της Δευτέρας στη Βουλή -επιβεβαιώνοντας το ρεπορτάζ- πως η κυβέρνηση προσανατολίζεται στη μείωση του αριθμού των εισακτέων και μάλιστα από την ερχόμενη ακαδημαϊκή χρονιά 2020-2021
Με τον τρόπο αυτό επηρεάζονται άμεσα περίπου 100 χιλιάδες μαθητές που φοιτούν τώρα στη Γ’ Λυκείου
«Πρέπει να μπει ένα τέλος στη μικροπολιτική διαχείριση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, όπου χωρίς να εξασφαλίζονται οι ανάλογοι πόροι, υπήρχε συνεχής αύξηση του αριθμού εισακτέων» υποστήριξε ο υφυπουργός Παιδείας σε μία προσπάθεια να δικαιολογήσει τη μείωση του αριθμού των εισακτέων.
Και πρόσθεσε:
«Εμείς ως νέα πολιτική ηγεσία έχουμε δηλώσει ξεκάθαρα ότι θα λάβουμε υπ’ όψιν τον αριθμό των εισακτέων που θα μάς δώσει κάθε πανεπιστήμιο, τμήμα και σχολή. Επειδή υπηρετώ είκοσι πέντε χρόνια στο πανεπιστήμιο, επιτρέψτε μου να φέρω το εξής αρνητικό παράδειγμα: Τα πανεπιστήμια διαχρονικά υποβάλλουν τις προτάσεις τους, τις εισηγήσεις για τον αριθμό εισακτέων, τις οποίες οι ηγεσίες του υπουργείου Παιδείας δεν ακούν. Τα ιδρύματα γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα ποιον αριθμό φοιτητών μπορούν να εκπαιδεύσουν και μέσω του στρατηγικού σχεδιασμού μπορούμε να εξασφαλίσουμε επαγγελματική προοπτική στους αποφοίτους των πανεπιστημίων».
Με τον τρόπο αυτό η κυβέρνηση αποφεύγει αφενός αύξηση των κονδυλίων προς την Παιδεία, εμφανίζεται πως αποδέχεται το αίτημα των Ανωτάτων Ιδρυμάτων και παράλληλα κατευθύνει τις οικογένειες προς την επιλογή των ιδιωτικών πανεπιστημίων ως εναλλακτική λύση.
Ο υφυπουργός από το βήμα της Βουλής εξαπέλυσε και σφοδρή επίθεση κατά του πρώην υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου τον οποίο κατηγόρησε ότι δημιούργησε τετελεσμένα παραμονές εθνικών εκλογών, εγκλωβίζοντας φοιτητές και τις οικογένειές τους.
«Ήμασταν πλήρως αντίθετοι με τον τρόπο με τον οποίο η προηγούμενη κυβέρνηση και ο προηγούμενος υπουργός Παιδείας άλλαξαν τον ακαδημαϊκό χάρτη της ανωτάτης εκπαίδευσης» είπε ο υφ. Παιδείας, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή του ΚΚΕ Ν. Καραθανασόπουλου, σχετικά με το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, και συνέχισε: «Έγινε βιαστικά ο νέος ακαδημαϊκός χάρτης, χωρίς καμία εμπλοκή της Ανεξάρτητης Αρχής, της ΑΔΙΠ, δημιουργήθηκαν τετελεσμένα ακόμα και λίγα εικοσιτετράωρα πριν από τις εκλογές. Ο σκοπός ήταν να ασκήσουν μικροπολιτική και να προσπαθήσουν να εγκλωβίσουν την Κυβέρνηση, αλλά δυστυχώς αυτό που έγινε ήταν σε πολλές περιπτώσεις να εγκλωβίσουν τους νέους και τις οικογένειές τους».
Πέραν των χειρουργικών παρεμβάσεων που σχεδιάζει η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη στη Δημόσια Παιδεία και ιδιαίτερα στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ώστε να ενισχυθούν και να μεταφερθούν φοιτητές και κέρδη προς τους Ιδιώτες, το βασικό τρίπτυχο είναι το ακόλουθο:
- Μείωση του αριθμού των εισακτέων στα Ανώτατα Ιδρύματα ώστε, άσχετα με την οικονομική κατάσταση της οικογένειας, η μόνη διέξοδος θα είναι τα ιδιωτικά κολέγια.
- Επαναφορά της βάσης του 10 για την είσοδο στα Πανεπιστήμια, που θα οδηγήσει σε περαιτέρω συρρίκνωση του αριθμού των εισακτέων.
- Εξίσωση με διάφορες διατάξεις άμεσες ή έμμεσες της ισχύος και του βάρους των πτυχίων των Ανωτάτων Ιδρυμάτων με εκείνων των κολεγίων (ιδιωτικών πανεπιστημίων).