«Καταγγέλλουμε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την πλήρη αδιαφορία του και καλούμε τον Υπουργό (σ.σ.: Κ. Αχ. Καραμανλή) να παραδώσει τα κλειδιά του Υπουργείου ή στον Πρωθυπουργό ή στην TRENITALIA και στη Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθότι τους δίδουν δικαιώματα και δεν τους επιβάλλουν υποχρεώσεις!!!» (sic).
Η παραπάνω φράση αποτελεί την κατακλείδα της πρόσφατης ανακοίνωσης (24/4/20) του Συνδέσμου Σιδηροδρομικών Βορείου Ελλάδος, του σωματείου δηλαδή μέσω του οποίου εκλέγεται στην Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών (και κατ’ επέκταση στη ΓΣΕΕ) ο επικεφαλής της ΔΑΚΕ Ιδιωτικού Τομέα, Νίκος Κιουτσούκης (στο facebook του οποίου μπορεί κάποιος να βρει την εν λόγω ανακοίνωση). Στο σωματείο αυτό, άλλωστε, έχει την απόλυτη πλειοψηφία η γαλάζια συνδικαλιστική παράταξη (πάνω από 60%).
‘Ολα αυτά λαμβάνουν χώρα με φόντο τον κίνδυνο για 75 έμμεσες απολύσεις στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία, μέχρι αυτήν την ώρα δεν έχει ανανεώσει τις συμβάσεις εργαζόμενων στην τεχνική βάση (εργάζονται εκεί για πάνω από δύο χρόνια), ενώ δεν έχει απαντήσει αν θα επαναφέρει στην εταιρεία ακόμη 50 εργαζόμενους οι οποίοι εκπληρώνουν τη στρατιωτική τους θητεία, επικαλούμενη τις δυσμενείς συνέπειες της πανδημίας και την πτώση των εσόδων κατά 90%.
Οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι, όπως αναφέρει σε εκτενές ρεπορτάζ το left.gr, έχουν εκπαιδευτεί στις Σχολές του Σιδηροδρόμου και είναι απολύτως απαραίτητοι, προκειμένου να πραγματοποιείται απρόσκοπτα η τρέχουσα συντήρηση του τροχαίου υλικού που κυκλοφορεί αλλά και για την υλοποίηση της σύμβασης εκτεταμένης συντήρησης του τροχαίου υλικού που ανήκει στο κράτος.
Η εταιρεία επικαλείται τη μείωση της δραστηριότητας και των εσόδων της κατά 90%.