Εκπαιδευτικοί και φοιτητές βγήκαν και σήμερα μαζικά στους δρόμους, για να διατρανώσουν την κατηγορηματική αντίθεσή τους στο σαρωτικό πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας σαρωτικού που φέρνει αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και να απαιτήσουν την απόσυρση της υπουργικής απόφασης για τη ζωντανή μετάδοση των μαθημάτων με πρόσχημα τις απουσίες των μαθητών λόγω της πανδημίας.
Ενδεικτικά είναι τα συνθήματα – «Η σχολική ζωή δεν είναι ριάλιτι» – που ακούστηκαν στο γεμάτο παλμό πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο, για την απόσυρση του νομοσχεδίου, αλλά και για τις κάμερες μέσα στις σχολικές αίθουσες, ενώ μέλη του ΠΑΜΕ κρατούσαν πικέτες που σχημάτιζαν την φράση «Το ριαλιτι δεν είναι για σχολεία. Τις κάμερες να βάλετε μες στα υπουργεία».
Πριν από λίγο, η πορεία που ξεκίνησε από την Πανεπιστημίου – έκλεισε για μικρό χρονικό διάστημα – έφτασε μέσω της Σταδίου, στο Σύνταγμα.
Aνάλογες κινητοποιήσεις πραγματοποιούνται σε πολλές πόλεις της χώρας με αίτημα να αποσυρθεί το αντιεκπαιδευτικό -όπως το χαρακτηρίζουν – νομοσχέδιο και να μην μετατραπούν τα σχολεία σε «reality show».
Η ΔΟΕ, η ΟΛΜΕ και η ΟΙΕΛΕ χαρακτηρίζουν το νομοσχέδιο «αντιεκπαιδευτικό», και ζητούν να μην εφαρμοστεί η «απαράδεκτη», όπως την χαρακτηρίζουν, τροπολογία για την ζωντανή αναμετάδοση των μαθημάτων, να ληφθούν άμεσα όλα τα απαραίτητα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας σε όλα τα σχολεία, να στηριχθεί το δημόσιο σχολείο και να αυξηθεί η χρηματοδότηση των σχολείων από τον κρατικό προϋπολογισμό και να μπει φραγμός «στις απαράδεκτες πιέσεις των σχολαρχών που εξαναγκάζουν τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς να κάνουν μάθημα με κάμερες στην τάξη».
«Συμμετέχουμε στα συλλαλητήρια, με τήρηση των προστατευτικών μέτρων (αποστάσεις, μάσκες, γάντια), ενάντια στο αντιεκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο και στην τροπολογία της ντροπής που εισάγει κάμερες στις σχολικές τάξεις» ανέφερε στο κάλεσμά της η Ενωτική Αγωνιστική Εκκίνηση και το Δίκτυο Προοδευτικών Ριζοσπαστικών και Ανεξάρτητων Κινήσεων.
Οι εκπαιδευτικοί εναντιώνονται στο πολυνομοσχέδιο που απομακρύνει τα παιδιά από εκπαιδευτική διαδικασία και δεν διαπαιδαγωγεί. Μέσα από την επαναφορά του αναχρονιστικού μέτρου της αναγραφής της “διαγωγής” των μαθητών/τριών στα απολυτήρια και των πολυήμερων ποινών για τους μαθητές και μαθήτριες, η Νίκη Κεραμέως στιγματίζει για μια ζωή τη νέα γενιά.
Παράλληλα, επαναφέρει την «τράπεζα θεμάτων» εμπεδώνοντας έτσι ένα εξετασιοκεντρικό μοντέλο σχολείου που οξύνει τις εκπαιδευτικές ανισότητες, την σχολική αποτυχία και την μαθητική διαρροή.
Επίσης, επιλέγει να διογκώσει τις ταξικές ανισότητες για την πρόσβαση της τριτοβάθμια εκπαίδευση, καθώς θέτει ως βασικό κριτήριο για την μετεγγραφή φοιτητών/τριών σε άλλο τμήμα τις επιδόσεις στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, παραμερίζοντας τα κοινωνικά κριτήρια που ίσχυαν μέχρι πρότινος.
Ακόμη, μέσα από τη δημιουργία ενός νέου θεσμικού πλαισίου για τις Πρυτανικές εκλογές στα Ακαδημαϊκά ιδρύματα, επαναφέρει ένα αυταρχικό πλαίσιο λήψης αποφάσεων που αφορά λίγους, οδηγεί στην συρρίκνωση της δημοκρατίας, και αποκλείει το μεγαλύτερο τμήμα της ακαδημαϊκής κοινότητας από τις εκλογές.
Τέλος, δημιουργείται ένα νέο καθεστώς για την λειτουργία ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών από ΑΕΙ καθώς και θερινών προγραμμάτων σπουδών, γεγονός που διευρύνει τις πτυχές ιδιωτικοποίησης των Δημόσιων Πανεπιστημίων.
Οι ομοσπονδίες ζητούν να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας σε όλα τα σχολεία, να στηριχθεί το δημόσιο σχολείο και να αυξηθεί η χρηματοδότηση των σχολείων από τον κρατικό προϋπολογισμό και να μπει φραγμός στις απαράδεκτες πιέσεις των σχολαρχών που εξαναγκάζουν τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς να κάνουν μάθημα με κάμερες στην τάξη.
Απέσυρε κρίσιμες διατάξεις λόγω αντιδράσεων
Στο μεταξύ, η κυβέρνηση αποσύρει κρίσιμες διατάξεις του πολυνομοσχεδίου υπό το βάρος των αντιδράσεων της εκπαιδευτικής κοινότητας. Διατάξεις που αφορούσαν το αντιπαιδαγωγικό πισωγύρισμα, αυξάνοντας τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη στα δημοτικά, αποκλείοντας μεγάλο μέρος του μαθητικού πληθυσμού, των νέων άνω των 17 ετών, από τα ΕΠΑΛ και εισάγοντας οπισθοδρομικές ρυθμίσεις για τα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία.
“Η υπουργός Παιδείας, η οποία διακήρυσσε με δήθεν σιδηρά πυγμή ότι «δεν κάνει ούτε ένα βήμα πίσω» για τις κάμερες στην τάξη, κάνει μέσα σε δύο 24ωρα τρία βήματα πίσω, αποσύροντας διατάξεις του. Και μάλιστα σε θέματα που έχει δεχθεί την έντονη κριτική μας και στα οποία, επί πολλές εβδομάδες, υπερασπιζόταν ως «κορωνίδες» του αντιδραστικού, δήθεν μεταρρυθμιστικού της ζήλου”, τονίζουν σε δήλωσή τους Ν. Φίλης και Μ. Τζούφη προσθέτοντας:
Φυσικά, δεν τελειώνουμε εδώ. Το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο περιέχει μια σειρά από αρνητικές διατάξεις για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Όμως η υποχώρηση της υπουργού δείχνει το δρόμο. Ο ΣΥΡΙΖΑ καλεί την εκπαιδευτική κοινότητα σε νέες κινητοποιήσεις για την πλήρη απόσυρση του νομοσχεδίου, ειδικά των ρυθμίσεων που προβλέπουν τη «σχολειοποίηση» του νηπιαγωγείου, την επαναφορά της παιδαγωγικά αποτυχημένης τράπεζας θεμάτων, την αύξηση του εξεταστικού φόρτου και τη συρρίκνωση της δημοκρατίας στα Πανεπιστήμια.
https://www.facebook.com/watch/?v=895755527560967
Εν μέσω πυρών για τις κάμερες στα σχολεία η επιστροφή των μαθητών γυμνασίου και Α’ και Β’ λυκείου
Στο μεταξύ, τα σχολεία άνοιξαν τη Δευτέρα τις πόρτες τους για τους μαθητές των γυμνασίων και της Α’ και Β’ λυκείου, με τα παιδιά να κάθονται στα θρανία με απόσταση 1,5 μέτρου, με αντισηπτικά στις αίθουσες, προαιρετική χρήση μάσκας, ξεχωριστά διαλείμματα και δεκαπέντε άτομα τον μέγιστο αριθμό σε κάθε αίθουσα.
Την ίδια στιγμή, συνεχίζονται οι αντιδράσεις μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών για την υπουργική απόφαση που επιτρέπει τη ζωντανή μετάδοση μαθήματος σε περίπτωση απουσίας μαθητή που ανήκει σε ευπαθή ομάδα. Οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες (ΔΟΕ, ΟΛΜΕ και ΟΙΕΛΕ) έχουν εκφράσει την αντίθεσή τους, επικαλούμενες τη σημασία προστασίας ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων μαθητών και εκπαιδευτικών, με το υπουργείο να τονίζει ότι είναι νόμιμος ο σκοπός της εν λόγω ρύθμισης.
Σύμφωνα με τη ρύθμιση, η κάμερα θα πρέπει να εστιάζει στον εκπαιδευτικό ή/και στον πίνακα της αίθουσας διδασκαλίας μόνο, ενώ η ζωντανή μετάδοση του μαθήματος δεν αφορά μέρος της διδακτικής ώρας που σχετίζεται με τυχόν εξέταση μαθητών. Η εν λόγω απόφαση έχει ισχύ μέχρι τη λήξη της τρέχουσας σχολικής χρονιάς.