Την τακτική του “στρίβειν δια της…10αετίας” προτείνουν, σύμφωνα με πληροφορίες του Libre, κάποιοι στο Μέγαρο Μαξίμου, ώστε να αποφύγει τον επικίνδυνο πολιτικά σκόπελο της πλήρους δημοσιοποίησης των στοιχείων και, κυρίως, των ποσών της διαβόητης, πλέον, καμπάνιας του κυβερνητικού εκπροσώπου Στέλιου Πέτσα.
Ο τελευταίος είναι βέβαιο πως δεν θα παραμείνει στο πόστο του στον αναμενόμενο ανασχηματισμό (ίσως μετακινηθεί στο υπουργείο Εργασίας, ώστε να μην δημιουργηθεί η εντύπωση αποπομπής από το κυβερνητικό σχήμα και πολιτικής του απαξίωσης), αναζητείται, όμως, εναγωνίως τρόπος να καλυφθεί το φιάσκο της κακοδιαχείρισης δημοσίου χρήματος με την καταβολή μεγάλων ποσών σε ανύπαρκτα σάϊτ αλλά και σε γνωστούς παρουσιαστές και εκδότες.
Κι αυτό διότι εκφράζονται φόβοι πως με την ανακοίνωση των ποσών ίσως κινηθεί εισαγγελική παρέμβαση, κάτι που θα περιέπλεκε την υπόθεση και θα έφερνε σε εξαιρετικά δύσκολη θέση την κυβέρνηση.
Η δημοσιοποίηση των ποσών της καμπάνιας Πέτσα θεωρείται μάλλον βέβαιη, αφ΄ ης στιγμής το ζήτησε επισήμως χθες ο Αλέξης Τσίπρας (με ερώτηση και αίτηση κατάθεσης εγγράφων), ενώ και το ΚΙΝ.ΑΛ έχει κινηθεί προς την ίδια κατεύθυνση. Το ίδιο ζητούν ακόμα και οι ιδιοκτήτες μεγάλων μέσων ενημέρωσης- πρώτη η “Καθημερινή”, ενώ ακολούθησε χθες και ο Όμιλος Μάρη (news247.gr)-, ιδιαίτερα επειδή έχουν εξοργιστεί από το γεγονός ότι έχουν εισπράξει πολύ λιγότερα χρήματα απ΄ ότι μικροεκδότες και σάϊτ-φαντάσματα.
Οι πληροφορίες αναφέρουν, πάντως, πως στο Μέγαρο Μαξίμου υπάρχουν εισηγήσεις για ένα “by pass” του αιτήματος της αντιπολίτευσης δια της δημοσιοποίησης μιας μεγάλης λίστας με ποσά που έλαβαν τα ΜΜΕ από την λεγόμενη κρατική διαφήμιση κατά την τελευταία δεκαετία. Με αυτόν τον τρόπο φιλοδοξούν να …χαθούν οι κραυγαλέες πολιτικές (ίσως και όχι μόνο) ευθύνες της κακοδιαχείρισης στην καμπάνια “Μένουμε Σπίτι” και “Μένουμε Ασφαλείς”. Να έρθουν, δηλαδή, στη δημοσιότητα και τα ποσά που δόθηκαν κατά την διάρκεια της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, με στόχο να απαξιωθεί η κριτική που ασκείται από συγκεκριμένες πλευρές.
Για παράδειγμα, ήδη ορισμένοι φίλα προσκείμενοι στην κυβέρνηση δημοσιογράφοι εγείρουν θέμα σχετικά με την κρατική διαφήμιση που έλαβαν μέσα ενημέρωσης, όπως η “Εφημερίδα των Συντακτών”, ή το Documento του Κώστα Βαξεβάνη. Το σχέδιο -εφόσον εισακουσθούν αυτοί που το εισηγούνται- αποσκοπεί στο να απαξιωθούν οι ασκούντες σκληρή κριτική και να φτάσει …η μπάλα στην εξέδρα.
Άλλοι, ωστόσο, αναφέρουν πως κάτι τέτοιο είναι εξαιρετικά επικίνδυνο. Αφενός διότι δεν μπορούν, σε μια τέτοια περίπτωση, να αποκρυβούν τα στοιχεία του δημοσίου χρήματος που διακινήθηκε προκλητικά μέσω του ΚΕΕΛΠΝΟ την περίοδο της διακυβέρνησης Σαμαρά.
Αυτά τα ειχαν δημοσιοποιήσει παλαιότερα οι Πάνος Καμμένος και Παύλος Πολάκης αλλά θα επανέλθουν στη δημοσιότητα, σε μια τέτοια περίπτωση, αυτή τη φορά, μάλιστα, με σφραγίδα μιας κυβέρνησης της Ν.Δ, κάτι που θα έθιγε εμμέσως τον Αντώνη Σαμαρά και υπουργούς εκείνης της κυβέρνησης που βρίσκονται και σήμερα στην προμετωπίδα του κυβερνητικού σχήματος.
Και δεν αναφέρονται, φυσικά, στα ποσά που νομίμως δόθηκαν με παραστατικά, αλλά σε υπέρογκα ποσά που διακινήθηκαν –όπως και τώρα με την καμπάνια Πέτσα– σε ανύπαρκτα σαϊτ, ή τα εκατομμύρια που μοιράστηκαν στους “συνήθεις αποδέκτες”.
Ακόμα και την περίοδο πριν την κυβέρνηση Σαμαρά, υπάρχουν περιπτώσεις γνωστών δημοσιογράφων που με μικρές εταιρείες αναλάμβαναν “εργολαβικά” την προώθηση ΔΕΚΟ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έναντι αδράς μηνιαίας αμοιβής.
Το βέβαιο είναι πως μετά το αίτημα Τσίπρα και την επιμονή του ΚΙΝ.ΑΛ η κυβέρνηση είναι δύσκολο να αποκρύψει τα ποσά που μοίρασε ο Στέλιος Πέτσας. Ο τελευταίος δεν φαίνεται διατεθιμένος να μεταθέσει μέρος της ευθύνης σε άλλα πρόσωπα στο Μέγαρο Μαξίμου (γι αυτό και προκρίνεται η λύση να αποχωρήσει …ησύχως από την θέση του κυβερνητικού εκπροσώπου), καθώς κάτι τέτοιο θα προκαλούσε σοβαρότερες αναταράξεις.
Περισσότερα στο libre.gr