Σήμερα αναμένεται να ληφθούν οι οριστικές αποφάσεις για το άνοιγμα των σχολείων όλων των βαθμίδων. Το μεσημέρι θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακή σύσκεψη της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως, με τα μέλη των ειδικών Επιστημόνων του ΕΟΔΥ, προκειμένου να οριστικοποιήσουν την ημερομηνία έναρξης μαθημάτων στα Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια, ενώ οι επίσημες ανακοινώσεις θα γίνουν αύριο.
Οι καθηγητές Νίκος Σύψας και Παναγιώτης Γαργαλιάνος τονίζουν ότι ο χειμώνας θα είναι δύσκολος λόγω της πανδημίας του κοροναϊού και δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο τα σχολεία να κλείσουν ξανά τον Δεκέμβριο. Σύμφωνα με τα δύο μέλη της επιτροπής λοιμωξιολόγων, στόχος είναι τα σχολεία να ανοίξουν κανονικά στις 7 Σεπτεμβρίου με τα τώρα επιδημιολογικά δεδομένα.
Ο καθηγητής Παθολογικής Φυσιολογίας Λοιμώξεων ΕΚΠΑ και μέλος της Επιτροπής για τον κορονοϊό Νίκος Σύψας υποστήριξε ότι αν τα παιδιά επιστρέψουν στο σπίτι, τα σχολεία μπορούν να ανοίξουν την προγραμματισμένη ημερομηνία – 7 Σεπτεμβρίου. Όπως πρόσθεσε ο χειμώνας που έρχεται θα είναι γεμάτος προκλήσεις αναφορικά με την αντιμετώπιση του κοροναϊού.
Από την πλευρά του, ο Παθολόγος-Λοιμωξιολόγος, Πρόεδρος Ελληνικής Εταιρείας Λοιμώξεων και μέλος της Επιτροπής για τον κοροναϊό Παναγιώτης Γαργαλιάνος ανέφερε ότι οι τελικές αποφάσεις αναφορικά με το άνοιγμα των σχολείων αφορούν όλη την Επιτροπή των ειδικών και διεξάγεται συζήτηση, τα αποτελέσματα της οποίας θα ανακοινωθούν ως εισήγηση της Επιτροπής.
«Αν το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, το υπουργείο Εσωτερικών, η Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι έτοιμοι και οι εκπαιδευτικοί έχουν εκπαιδευτεί αναφορικά με τα μέτρα που λαμβάνονται, τότε τα σχολεία μπορούν να ανοίξουν την 7η Σεπτεμβρίου», είπε.
«Το κύριο σενάριο για το άνοιγμα των σχολείων είναι αυτό που έχουμε πει, ότι θα ανοίξουν κανονικά στις 7/9. Εάν και εφόσον αλλάξουν τα επιδημιολογικά δεδομένα, που τα παρατηρούμε, θα υπάρχουν ανάλογες συστάσεις», δήλωσε και ο Επίκουρος Καθηγητής της Ιατρικής Σχολής ΕΚΠΑ και μέλος της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων Γκίκας Μαγιορκίνης. Όσον αφορά στον αριθμό των μαθητών στις τάξεις ο καθηγητής απάντησε ότι αυτό είναι ένα πολύπλοκο θέμα. «Δεν είναι εύκολο να πεις, βάζω περισσότερες τάξεις άρα χρησιμοποιώ περισσότερους εκπαιδευτικούς, άρα δημιουργώ περισσότερες εστίες. Είναι πολύ πιο πολύπλοκο το μοντέλο των σχολείων από άλλα μοντέλα που αφορούν χώρους εστίασης και υπάρχουν πολλά επιδημιολογικά μοντέλα τα οποία λένε ότι δεν έχουμε μεγάλο κέρδος μικραίνοντας τις τάξεις και αυξάνοντας τον αριθμό των τάξεων. Όταν κάναμε το εκ περιτροπής, τα μισά παιδιά ήταν σπίτια τους. Είχαν μισό χρόνο με τον οποίο έρχονταν σε επαφή. Δεν ήταν ότι ήταν σε άλλες τάξεις και έρχονταν σε επαφή. Είναι τελείως διαφορετικό το εκ περιτροπής από το να έχω πολλές, διπλάσιες σχεδόν, μικρότερες τάξεις. Και υπάρχουν κιόλας και πολλές δημοσιεύσεις, οι οποίες λένε ότι δεν έχεις και εκπαιδευτικό κέρδος μικραίνοντας τις τάξεις κάτω από 25 γενικά».