Οι πρώτες τραγικές συνέπειες από το λουκέτο στα δημοτικά σχολεία τόσο πέρσι από τον Μάρτιο και μετά όσο και φέτος έρχονται στην επιφάνεια. Όπως φαίνεται, υπάρχουν μαθητές της Α’ ή της Β’ Δημοτικού που αδυνατούν ακόμα και να γράψουν ή να διαβάσουν. Παραμένουν δηλαδή ουσιαστικά αναλφάβητα με ό,τι αυτό σημαίνει για τη συνέχιση της εκπαίδευσής του στις επόμενες τάξεις.
Όπως αποκάλυψε μιλώντας στον σταθμό της Πάτρας max fm , το μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου στο Σύλλογο Δασκάλων και Νηπιαγωγών Πάτρας Στέλιος Παλαρμάς, περισσότεροι από 3.500 μαθητές μόνο στην Πάτρα, για τους μήνες που τα σχολεία έμειναν κλειστά, ήταν αποκλεισμένοι και χωρίς πρόσβαση στη μάθηση καθώς δεν διέθεταν ούτε τα χρήματα , αλλά ούτε και τον εξοπλισμό για να συμμετάσχουν σε διαδικασίες εξ αποστάσεως μάθησης.
Ανησυχία και προβληματισμό προκαλεί την ίδια ώρα και η αποκάλυψη του προέδρου στην Ένωση Συλλόγων Γονέων της Πάτρας Τίμου Πατρινού, ο οποίος μιλώντας στην εκπομπή, μίλησε για δεκάδες μαθητές από την περιοχή, οι οποίοι πηγαίνουν στην πρώτη και δευτέρα δημοτικού, που δεν γνωρίζουν να γράφουν και να διαβάζουν.
Αυτό είναι το τίμημα των ημίμετρων και των λαθεμένων πολιτικών που ακολουθήθηκαν σε όλο το διάστημα της πανδημίας επεσήμανε ο κ. Παλαρμάς, όπως αναφέρουν και οι Patrastimes προσθέτοντας, πως είναι επιτακτική η ανάγκη να λειτουργήσει η ενισχυτική διδασκαλία, προκειμένου να καλυφθεί στο μέτρο του δυνατού η απώλεια στο μαθησιακό επίπεδο.
Σε ότι αφορά τα μέτρα που έχουν τεθεί σε ισχύ με αφορμή το άνοιγμα των Δημοτικών και Γυμνασίων τόσο ο κ. Παλαρμάς όσο και ο κ. Πατρινός υποστήριξαν ότι είναι επιβεβλημένη η διενέργεια μαζικών και επαναλαμβανόμενων τεστ , η τήρηση των αποστάσεων, η αραίωση των μαθητών με το άνοιγμα των κλειστών αιθουσών και οι προσλήψεις εκπαιδευτικών και καθαριστριών. Παράλληλα ζήτησαν την διενέργεια εμβολιασμών κατά προτεραιότητα .