Είμαστε λίγο περισσότερο από ένα έτος με συνεχή lockdown και αυτό έχει ως αποτέλεσμα η συντήρηση του αυτοκινήτου μας να έχει μπει σε δεύτερη μοίρα. Όμως τώρα, εν όψει της επιστροφής στην μερική κανονικότητα, η συντήρησή του αποτελεί επιτακτική ανάγκη, καθώς πολύ σύντομα θα μπορούμε να βγούμε με το αυτοκίνητο και εκτός των ορίων του νομού μας.
Όμως η κατάσταση του οχήματος θα πρέπει να είναι τέτοια που θα μας επιτρέπει να κάνουμε ένα μικρό ή μεγάλο ταξίδι με απόλυτη ασφάλεια. Μπορεί μετά από τόσο καιρό ακινησίας να συναντήσουμε νεκρές μπαταρίες, ελαστικά σε άσχημη κατάσταση και κλειδαριές που να μην λειτουργούν. Και αυτό γιατί ένα αυτοκίνητο θα πρέπει σε εβδομαδιαία βάση να διανύει κάποια, έστω και λίγα, χιλιόμετρα. Το πρώτο πράγμα που πλήττεται, κυρίως μετά από πολυήμερη αδράνεια, είναι η μπαταρία, ειδικά αν το προηγούμενο χρονικό διάστημα υπήρξαν ακραίες καιρικές συνθήκες. Οι χαμηλές θερμοκρασίες μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά την μπαταρία, με πάγωμα των στοιχείων.
Το καύσιμο μετά από 30 ημέρες υποβαθμίζεται και αυτό μπορεί να βλάψει το σύστημα ψεκασμού του κινητήρα. Ειδικά στην περίπτωση ενός πετρελαιοκίνητου οχήματος όπου τα βιοκαύσιμα δημιουργούν ένα είδος πλαγκτόν μετά από πολλές ημέρες ακινησίας.
Μπορεί επίσης να συναντήσουμε καθισμένα ελαστικά με μεγάλη αλλοίωση στην κάτω επιφάνεια και την εμφάνιση ακόμη και των λινών. Κάτι τέτοιο καθιστά τα ελαστικά επικίνδυνα και η αλλαγή τους θα πρέπει να είναι επιτακτική.
Η πολύμηνη αδράνεια του αυτοκινήτου μπορεί να οδηγήσει σε αλλοίωση αρκετών τμημάτων της μηχανής, αλλά και των φλαντζών. Σε αυτή την περίπτωση η αντικατάσταση θα πρέπει να γίνει άμεσα σε ένα συνεργείο, χωρίς να υπάρχει κάποιο πρόβλημα για τον Covid-19, καθώς όλοι οι επαγγελματίες του χώρου τηρούν τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας.
Το λιπαντικό του κινητήρα μετά από ακινησία χάνει μέρος της δομής του και δεν μπορεί να λιπάνει επαρκώς τον κινητήρα. Επιπλέον πρέπει να υπάρξει έλεγχος του ιμάντα χρονισμού, αφού μπορεί να έχει αλλοιωθεί, ενώ πρέπει να γίνει και η συμπλήρωση ή αλλαγή του ψυκτικού υγρού. Αυτός ο τύπος συντήρησης είναι προληπτικός, οπότε μια μικρή καθυστέρηση δεν αποτελεί πρόβλημα. Όμως μεγαλύτερες καθυστερήσεις μπορεί να προκαλέσουν σημαντικό πρόβλημα.
Ο καθαρισμός του αυτοκινήτου εξωτερικά αποτελεί επίσης ένα σημείο προσοχής. Τα υπολείμματα αλατιού στους δρόμους και οι βρωμιές από τα δέντρα και τα πουλιά μπορούν να αλλοιώσουν το χρώματα του αυτοκινήτου, ενώ στο εσωτερικό θα πρέπει να υπάρξει καθαρισμός από την σκόνη, με ιδιαίτερη προσοχή στα δερμάτινα σαλόνια που θέλουν συντήρηση.
Η πολύμηνη ακινησία μπορεί να προσελκύσει στο χώρο της μηχανής τρωκτικά. Τα τελευταία έχουν ιδιαίτερη αδυναμία στις καλωδιώσεις.
Από την άλλη η σωστή πίεση των ελαστικών είναι εξαιρετικά σημαντική για την ασφάλεια του εκάστοτε οδηγού. Ο κατασκευαστής στο εγχειρίδιο του αυτοκινήτου προτείνει την σωστή πίεση. Επίσης, ο έλεγχος της στάθμης λαδιού θα βοηθήσει τη διασφάλιση της καλής λειτουργίας του αυτοκινήτου, ενώ πάντα θα πρέπει να προσέχουμε για τυχόν διαρροές λαδιού στο οδόστρωμα.
Η συντήρηση του αυτοκινήτου θα πρέπει να γίνεται σωστά και στον προβλεπόμενο χρόνο, αν θέλουμε να έχουμε στη διάθεσή μας ένα ασφαλές όχημα, μα πάνω από όλα για να διατηρήσουμε την αξία του σε περίπτωση που αποφασίσουμε να το πουλήσουμε.