Ο γνωστός μεγαλοεφοπλιστής κ. Θεόδωρος Αγγελόπουλος, συνεχιστής του ονόματος της επιχειρηματικής δυναστείας των Αγγελόπουλος (σύζυγος της Γιάννας Αγγελοπούλου), έχει ανοιχτεί -μετά τις ζημίες που υπέστη, λόγω της διεθνούς κρίσης της ναυτιλίας από το 2008 μέχρι το 2010- σε νέες, πολλά υποσχόμενες από πλευράς κερδών, δραστηριότητες, με πιο ενδιαφέρουσα ίσως, αυτή της εξόρυξης πετρελαίου μέσω πλωτών πλατφορμών. Αυτή η ειδική κατηγορία πλοίων έχει έρθει στο προσκήνιο τους τελευταίους μήνες, μετά και το ατύχημα της BP στον Κόλπο του Μεξικό και στην οποία έχουν μπει και άλλοι Έλληνες εφοπλιστές, όπως ο Γιώργος Οικονόμου, ενώ έντονες είναι οι φήμες και για ενδιαφέρον του Βαγγέλη Μαρινάκη για τις θαλάσσιες γεωτρήσεις “μαύρου χρυσού”.
Σε αυτή τη νέα αγορά ο κ. Αγγελόπουλος μέσω της εταιρείας του Deep Sea Metro, στην οποία η νορβηγική Odfjell μετέχει με ποσοστό 40%, έκλεισε ένα μεγάλο συμβόλαιο, ύψους 175 εκατ. δολαρίων, αρχικής διάρκειας ενός έτους και με option ανανέωσης 3Χ6 μηνών. Η εταιρεία θα μισθώσει τη μία από τις δύο πλωτές πλατφόρμες εξόρυξης πετρελαίου που διαθέτει στην BG Group για την έρευνα και ανάπτυξη κοιτάσματος στον Ινδικό Ωκεανό και ειδικότερα, στην Τανζανία…
Πρόκειται για μια ιδιαίτερα δύσκολη και απαιτητική κατηγορία πλοίων, καθώς το κόστος για την απόκτηση μιας πλωτής πλατφόρμας αποτιμάται σε περίπου 650 εκατ. δολάρια, γεγονός που σημαίνει ότι απαιτείται πρώτον σημαντική χρηματοδότηση για την αγορά αυτών των πλοίων και δεύτερον, τα συμβόλαια εργασίας της πλατφόρμας που θα αποφέρουν τα πολυπόθητα έσοδα.
Αυτό είναι το νέο μεγάλο “στοίχημα” για τον κ. Αγγελόπουλο, έναν εφοπλιστή του οποίου η… αδυναμία στις αγοραπωλησίες πλοίων -πολλές φορές ακόμη και ενώ αυτά χτίζονται ακόμη στα ναυπηγεία- έχει συχνά επικριθεί. Εξάλλου στον Πειραιά περισσότερο τον χαρακτηρίζουν ως… μεσίτη παρά διαχειριστή πλοίων, αλλά του αναγνωρίζουν ότι η εταιρεία ακόμη κι όταν δεν έχει ούτε ένα πλοίο, διατηρεί αμείωτο τον αριθμό των εργαζομένων της.
“Αγοράζει ακριβά και πουλάει φθηνά” έγραφε πέρυσι η μεγάλη ναυτιλιακή εφημερίδα Tradewinds, με αφορμή την συμφωνία με τον Γεωργιόπουλο και την σχεδόν παράλληλη αγορά containsership.
Ήταν Μάιος του 2010 όταν ο κ. Αγγελόπουλος πούλησε για τρίτη φορά μέσα σε επτά χρόνια τον στόλο του στον Πήτερ Γεωργιόπουλο. Η συμφωνία αφορούσε στην πώληση έναντι 620 εκατ. ευρώ πέντε δεξαμενόπλοιων VLCC και δυο υπό ναυπήγηση Suezmax της Metrostar στην General Maritime.
Η πρώτη αγοραπωλησία μεταξύ των δύο ανδρών έγινε το 2003, με την Genmar να αγοράζει 19 Aframax έναντι 550 εκατ. δολαρίων. Η είδηση έγινε πρωτοσέλιδο από τη «Lloyd΄s List». Το μεγάλο deal βέβαια έγινε το 2007, όταν κ. Αγγελόπουλος πώλησε ξανά τον στόλο του (εννέα φορτηγά πλοία capesize, εκ των οποίων επτά υπό κατασκευή) στον κ. Γεωργιόπουλο έναντι 1,1 δισ. δολαρίων.