Η κοινοπραξία FRAPORT AG- SLENTEL Ltd, συμφερόντων του ομίλου Κοπελούζου, ανακηρύχθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ ως προτιμητέος επενδυτής για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας με εφάπαξ τίμημα 1,234 δισεκατομμύρια ευρώ και 22,9 εκατομμύρια ευρώ ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως με τον πληθωρισμό. Προσφέροντας ποσό σημαντικά υψηλότερο από την ανεξάρτητη αποτίμηση, αλλά και από την αμέσως επόμενη προσφορά, η κοινοπραξία δεσμεύεται για επενδύσεις 330 εκατομμυρίων ευρώ στην τετραετία και συνολικά 1,4 δισεκατομμυρίων στην 40ετία. Υπενθυμίζεται ότι η ελάχιστη αποτίμηση από τους συμβούλους του διαγωνισμού, την PWC και την Citibank, ήταν 350 εκατομμύρια ευρώ.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ για το σχήμα, η κοινοπραξία του αεροδρομίου της Φραγκφούρτης και του ομίλου Κοπελούζου κατέθεσε «προσφορά που ανήλθε σε €1,234 δισ. εφάπαξ τίμημα και €22,9 εκατ. ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως με τον πληθωρισμό». Σύμφωνα με το Ταμείο, «κατά τη διάρκεια της σημερινής κοινής συνεδρίασης του ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ με το Συμβούλιο Εμπειρογνωμόνων, αποσφραγίστηκαν οι οικονομικές προσφορές, που υποβλήθηκαν στις 10.10.2014 από τα επενδυτικά σχήματα CASA (Corporation America S.A.) – METKA Α.Ε. (του ομίλου Μυτιληναίου), FRAPORT AG- SLENTEL Ltd και VINCI Airports S.A.S. – ΑΚΤOR Παραχωρήσεις Α.Ε. για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων της χώρας (Ομάδες Α και Β)».«Η FRAPORT AG- SLENTEL Ltd υπέβαλε την υψηλότερη προσφορά και ανακηρύχτηκε προτιμητέος επενδυτής σύμφωνα με τους όρους της Πρόσκλησης Υποβολής Προσφορών. Το ποσό που προσέφερε η κοινοπραξία ήταν σημαντικά υψηλότερο τόσο από την ανεξάρτητη αποτίμηση όσο και από την αμέσως επόμενη προσφορά» αναφέρει το ΤΑΙΠΕΔ.
Συγκεκριμένα, οι FRAPORT AG- SLENTEL προσέφεραν για την Ομάδα Α των αεροδρομίων €609 εκατομμύρια εφάπαξ τίμημα και €11,3 εκατομμύρια ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως με τον πληθωρισμό και €625 εκατομμύρια και €11,6 εκατομμύρια για την Ομάδα Β αντίστοιχα. Στην ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ σημειώνεται ότι «οι επενδύσεις που αναμένεται να υλοποιηθούν σε χρονικό ορίζοντα 4 ετών ανέρχονται σε ποσό περίπου €330 εκατ. ενώ για όλη τη διάρκεια της παραχώρησης (δηλαδή τα 10 χρόνια) σε ποσό περίπου €1,4 δισ. Τα ποσά αυτά είναι επιπλέον του εφάπαξ τιμήματος και του ετήσιου εγγυημένου καταβλητέου μισθώματος» σημειώνεται.
Υπενθυμίζεται ότι η Α’ ομάδα αποτελείται από τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Χανίων, Κέρκυρας, Ζακύνθου, Κεφαλλονιάς, Ακτίου και Καβάλας, με option για την Αλεξανδρούπολη, τον Άραξο, την Καλαμάτα και τη Νέα Αγχίαλο. Η Β’ ομάδα απαρτίζεται από τους αερολιμένες Ρόδου, Κω, Σκιάθου, Μυκόνου, Σαντορίνης, Σάμου και Μυτιλήνης, με option και τους αερολιμένες Χίου, Καρπάθου, Νέας Αγχιάλου και Λήμνου. Εξαιρείται από τη διαδικασία το αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης» του Ηρακλείου, το οποίο θα αξιοποιηθεί στο πλαίσιο της σύμβασης παραχώρησης για την ανάπτυξη του νέου διεθνούς αερολιμένα στο Καστέλι.
«Η συμμετοχή στο διαγωνισμό και οι προσφορές που υποβλήθηκαν από τις κορυφαίες διεθνώς εταιρείες του χώρου της ανάπτυξης και λειτουργίας αεροδρομίων αποτελεί τη μεγαλύτερη απόδειξη της εμπιστοσύνης που δείχνουν οι διεθνείς επενδυτές στην αναπτυξιακή προοπτική της χώρας μας» δήλωσε ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Εμμανουήλ Κονδύλης.
«Η παραχώρηση θα αναβαθμίσει ουσιαστικά την ποιότητα των υποδομών και το επίπεδο εξυπηρέτησης των επιβατών, μέσα από την καλύτερη συντήρηση, λειτουργία και ανάπτυξη των αεροδρομίων. Μέσα από αυτή την ιδιωτικοποίηση δεν αναβαθμίζονται μόνο τα αεροδρόμια αλλά ενισχύεται το τουριστικό προϊόν της χώρας» δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Πασχάλης Μπουχώρης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι άλλοι υποψήφιοι, δηλαδή η κοινοπραξία της γαλλικής Vinci – μαζί με την Ακτωρ Παραχωρήσεις, και της ΜΕΤΚΑ- Corporation America κατέβαλαν προσφορές μεταξύ 800 εκατ. ευρώ και 960 εκατ. ευρώ, δηλαδή περίπου 30% κάτω από αυτήν της Fraport- Slentel. Και οι τρεις προσφορές δηλαδή υπερέβησαν κατά πολύ τον πήχη που είχε θέσει ο ανεξάρτητος τιμητής δείγμα ότι οι υποψήφιοι αποτίμησαν την υπεραξία που μπορεί να αποκτήσουν τα περιφερειακά αεροδρόμια, αφού συνδέονται ευθέως με τη νούμερο ένα βιομηχανία της χώρας, τον τουρισμό.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ, tovima.gr, in.gr