Τα παραπάνω δήλωσε ο επικεφαλής των Ρωσικών Σιδηροδρόμων Βλαντιμίρ Γιακούνιν μιλώντας στο εναλλακτικό «Κοινοβούλιο Ειδικών», την Κοινωνική Συνέλευση της Ρωσίας. «Τίποτε δεν έχει σιωπήσει και όταν ο Αλ. Τσίπρας ήρθε στη Μόσχα ζήτησε να έχουμε χωριστή συνάντηση και συνομιλήσαμε. Ενδιαφέρονται κι εκείνοι για τη συνεργασία μας», είπε χαρακτηριστικά και συνέχισε: «Κατά τη διάρκεια των συνομιλιών με τον Βλαντίμιρ Πούτιν, ο Αλ. Τσίπρας επιβεβαίωσε ότι οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι ενδιαφέρονται δικαιωματικά και συμφώνησε οι επαφές αυτές να συνεχιστούν. Επομένως συνεχίζουμε την εργασία μας».
Οπως σημειώνει το κρατικό ρωσικό πρακτορείο ΡΙΑ – Νόβοστι, «οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι θα ήθελαν να αποκτήσουν τις ελληνικές αυτές εταιρείες ταυτοχρόνως». «Ωστόσο -συνεχίζει το πρακτορείο- ο ΣΥΡΙΖΑ, που κέρδισε τις βουλευτικές εκλογές στην Ελλάδα, εξέφρασε την πρόθεση να διακόψει τις ιδιωτικοποιήσεις, μεταξύ άλλων και αυτών των εταιρειών. Αργότερα, το υπουργείο Μεταφορών της Ρωσίας έλαβε τις διαβεβαιώσεις της ελληνικής πλευράς ότι οι διαγωνισμοί για ιδιωτικοποιήσεις που έχουν ήδη προκηρυχθεί δεν θα ακυρωθούν, εάν δεν έρχονται σε αντίθεση με την ελληνική νομοθεσία».
Πάντως, μέχρι στιγμής η ελληνική κυβέρνηση δεν έχει προχωρήσει στην ακύρωση του διαγωνισμού για την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ, ωστόσο δεν έχει ανοίξει τα χαρτιά της για το αν θα συνεχιστεί ο διαγωνισμός που έχει ξεκινήσει από το 2013 ή θα γίνει νέος διαγωνισμός.
Υπενθυμίζεται ότι εκτός από τους Ρωσικούς Σιδηρόδρομους RZD μη δεσμευτικές προσφορές είχαν καταθέσει οι Γαλλικοί Σιδηρόδρομοι SNCF και η ρουμανική εταιρεία Grup Feroviar Roman. Κατά καιρούς βέβαια πολλές είναι οι εταιρείες που έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Από την μία πλευρά η Cosco, η οποία δεν συμμετείχε αρχικά στη διαδικασία ιδιωτικοποίησης φαίνεται πάλι να αναζωπυρώνει το ενδιαφέρον της, ενώ και αμερικανικές ιδιωτικές εταιρείες δείχνουν να ελκύονται από την εταιρεία.
Ωστόσο, οι τελικές αποφάσεις θα πρέπει να ληφθούν άμεσα, καθώς ήδη η Ε.Ε. πιέζει για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού αναφέροντας ότι σε διαφορετική περίπτωση ενδέχεται να γίνουν απαιτητές επιδοτήσεις ύψους έως 3,1 δισ. ευρώ.
Και αυτό γιατί οι Βρυξέλλες θέτουν θέμα επιστροφής όχι μόνο των περίπου 600 εκατ. ευρώ. που έχουν χαρακτηρίσει ως παράνομες κρατικές ενισχύσεις για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά και περίπου 2,5 δισ. ευρώ που είχαν διαγραφεί από τον ΟΣΕ πριν από το πρόγραμμα αναδιάρθρωσης.