Καμία παράβαση σε εκείνους που πιστεύουν ότι η Γερμανία οφείλει την επιτυχία της σε χαμηλούς μισθούς της, είναι, αντίθετα, επειδή καινοτομεί, η οποία ειδικεύεται στο υψηλό τέλος που η γερμανική βιομηχανία αντιμετωπίζει αληθινό “αναγέννηση”. Αυτό είναι το βασικό συμπέρασμα των μελετών για την “Made in Germany”, που παρουσιάστηκε την Πέμπτη 9, Ιούλη με το γερμανικό οικονομικό ερευνητικό ινστιτούτο DIW, μια από τις κορυφαίες ομάδες προβληματισμού στο Βερολίνο.
Από το 2010, είναι η βιομηχανία που τραβά την οικονομία. Η ανάπτυξή της (+ 8% 2010-2014) είναι δύο φορές τόσο σημαντική όσο και η υπόλοιπη οικονομία, την αύξηση της παραγωγικότητας (+ 6%), το μοναδιαίο κόστος εργασίας ως (+ 5%), Επίσης, ο αριθμός των ενεργών (τελευταία 7,1-7500000) και τώρα το 48% της παραγωγής εξάγεται (60% εκτός της ζώνης του ευρώ). Αποτέλεσμα: ακόμη και αν μεταξύ του 2000 και του 2012, το μερίδιο της Κίνας στην παγκόσμια βιομηχανία αυξήθηκε από 9% έως 23%, η Γερμανία έχει διατηρήσει το μερίδιό της (9%), σε αντίθεση με τις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ιαπωνία και άνω η «Παλαιά Ευρώπη». Οι νέες χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης έχουν δει τους, το μερίδιό τους θα αυξηθεί ελαφρά.
Για να διαβάσετε αυτή την έρευνα, η Γερμανία είχε διακριθεί σε δύο άλλα κριτήρια. Το 30% των βιομηχανικών αισθάνθηκε «πολύ σημαντικό» για να σχηματίσουν συμμαχίες ή συνεργασίας (έναντι 9% των Ευρωπαίων). Αντίθετα, μόνο το 19% ήταν φαβορί κυρίως στην αύξηση της ευελιξίας. Ένα βασικό κριτήριο για το 31% των άλλων ευρωπαίων κατασκευαστών. Στην πραγματικότητα, το 44% των Γερμανών βιομηχάνων περιγράφονται ως «καινοτόμο» , διότι κατά τα τρία προηγούμενα έτη, έχουν εισαγάγει τουλάχιστον ένα νέο προϊόν σε προσφορά τους, η οποία ήταν η περίπτωση μόνο για το 28% των Ευρωπαίων.
Ένα άλλο χαρακτηριστικό είναι η έμφαση στους κλάδους έντασης έρευνας. Αυτά αντιπροσωπεύονται, το 2012, πάνω από το 40% της βιομηχανικής προστιθέμενης αξίας. Αυτή η εξειδίκευση στη χημική, ηλεκτρική, φαρμακευτικά, ιατρική τεχνολογία, η αυτοκινητοβιομηχανία και αεροδιαστημική, είναι «ένας σημαντικός λόγος για την επιτυχία της γερμανικής βιομηχανίας” .
Σημειώστε ότι αν οι Ηνωμένες Πολιτείες και το Ηνωμένο Βασίλειο συμμετείχαν επίσης, σε μικρότερο βαθμό, αυτή την αλλαγή μετά την οικονομική κρίση του 2008, το μερίδιο αυτής της high-end βιομηχανία μειώνεται στη Γαλλία και μόλις υπερβαίνει το 20% .
Η Γερμανία εξακολουθεί να έχει αδυναμίες. Σύμφωνα με το DIW, η αδυναμία των επενδύσεων τα τελευταία χρόνια θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο τις προόδους που έχουν σημειωθεί στον τομέα της καινοτομίας, και η βιομηχανία δεν είναι πάντα προετοιμασμένοι για την ψηφιακή μετάβαση της βιομηχανίας, η οποία είναι μια πραγματική «ποιοτική αλλαγή”. Η χώρα πρέπει επίσης να αντιμετωπίσει τη δημογραφική παρακμή και την πυρηνική έξοδο, σημειώνει το DIW.
* Ο Φρεντερίκ Λεμέτρ είναι ανταποκριτής της Le Monde στο Βερολίνο
En savoir plus sur http://www.lemonde.fr/economie/article/2015/07/10/l-innovation-le-secret-des-succes-de-l-industrie-allemande_4678097_3234.html#jVGDhEMOjitKj7Dp.99
-μετάφραση από την Googletranslator