Η ακτινογραφία της αυτοκίνησης σε Ευρώπη και παγκοσμίως το 2023
Οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων παγκοσμίως το 2023 αυξήθηκαν σχεδόν κατά 10% σε σχέση με το 2022. Οι αντίστοιχες πωλήσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση κατέγραψαν και αυτές αύξηση 14%, φτάνοντας συνολικά τα 10,5 εκατομμύρια μονάδες.
Όσον αφορά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα οι πωλήσεις αυξήθηκαν συνολικά κατά 37% στην Γηραιά ήπειρο σε σχέση με το 2022, καταλαμβάνοντας συνολικά μερίδιο αγοράς 14,6%.
Η αγορά αυτοκινήτου στην Κίνα, αυξήθηκαν κατά 4,5%, με τις αντίστοιχες πωλήσεις στην Ιαπωνία και στις ΗΠΑ να παρουσιάζουν ισχυρή ανάπτυξη, αυξάνοντας σχεδόν κατά 16% και πάνω από 14%, αντίστοιχα το μερίδιο αγοράς τους.
Η παραγωγή αυτοκινήτων παγκοσμίως έφτασε τα 76 εκατομμύρια μονάδες, σημειώνοντας σημαντική αύξηση 10,2%, ενώ η ΕΕ εδραίωσε τη θέση της ως ο δεύτερος μεγαλύτερος παραγωγός αυτοκινήτων παγκοσμίως, καθώς η παραγωγή έφτασε τα 12,1 εκατομμύρια μονάδες, σημειώνοντας αύξηση άνω του 11%.
Η Κίνα παρήγαγε πάνω από 25,3 εκατομμύρια αυτοκίνητα, σημειώνοντας αύξηση 9% και οι συνολικές πωλήσεις της αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 33% της παγκόσμιας αγοράς αυτοκινήτων. Οι ΗΠΑ, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων παρήγαγαν πάνω από 7,6 εκατομμύρια αυτοκίνητα, σημειώνοντας αύξηση 8,5%. Η Ιαπωνία κατασκεύασε περισσότερα από 7,7 εκατομμύρια αυτοκίνητα, σημειώνοντας αύξηση 17,4%.
Ως προς τα οικονομικά δεδομένα στον τομέα της αυτοκίνησης, η ΕΕ κατέγραψε πλεόνασμα 90,6 δισεκατομμυρίων ευρώ, σχεδόν παρόμοιο ποσό με αυτά που κατεγράφησαν το 2022.
Η Κίνα είναι η σημαντικότερη χώρα στις εισαγωγές αυτοκινήτων στην ΕΕ, τόσο σε όγκο αυτοκινήτων, όσο και σε τζίρο. Οι συνολικές πωλήσεις σημείωσαν μάλιστα αύξηση κατά 40% ως προς τον όγκο αυτοκινήτων και άνω του 37% ως προς τον τζίρο. Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ιαπωνία κατατάσσονται στη δεύτερη και τρίτη θέση αντίστοιχα ως προς τους τζίρους με αύξηση 14% και για τις δύο χώρες, ενώ το Ηνωμένο Βασίλειο κατέχει την πρώτη θέση ως προς τον όγκο αυτοκινήτων. Τέλος, η Κίνα ήταν η μοναδική χώρα όπου οι εξαγωγές μειώθηκαν το 2023. Η μείωση ήταν πάνω από το 20% ως προς τον τζίρο και 14,4% ως προς τον όγκο των οχημάτων.
- Brain Drain: : Όταν η ελπίδα περνά τα σύνορα
- Νέο Μακελειό στη Γάζα: Τουλάχιστον 31 Παλαιστίνιοι νεκροί κατά τη διανομή ανθρωπιστικής βοήθειας στη Ράφα
- Θρίαμβος και Τραγωδία: Η νίκη της Παρί Σεν Ζερμέν επισκιάστηκε από βίαια επεισόδια με 2 νεκρούς
- Χατζηδάκης: «Στηρίζουμε σταθερά την επιχειρηματικότητα – Προχωρούν κρίσιμα έργα στη Δυτική Ελλάδα»
- ΚΚΕ και Νέα Αριστερά απορρίπτουν την πρόταση ΣΥΡΙΖΑ για Προανακριτική – Ανοιχτό το ρήγμα στην αντιπολίτευση για τα Τέμπη
Most Viewed
Latest Articles
Categories
- Advertorial (103)
- Auto (167)
- Editor's Choice (1,654)
- Energy (126)
- English (4)
- Headlines (14,475)
- IL Consigliere (264)
- Life (4,699)
- Media (3,969)
- Opinions (2,338)
- Sports (5,656)
- Spots (8,663)
- Tech (1,890)
- Top Stories (1,860)
- Uncategorized (7,130)
- ΑΓΟΡΑ (14)
- Αφιέρωμα (17)
- Αφιέρωμα1 (11)
- Αφιέρωμα2 (15)
- Γυναίκα & Επιχειρηματικότητα (9)
- Ειδήσεις (22,091)
- Εικονες (715)
- ΕΚΛΟΓΕΣ 2023 (620)
- Ενέργεια (461)
- ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ (12)
- Επιχειρηματικότητα (14)
- Εργασία (96)
- Έρευνα (95)
- Ευρωεκλογές 2024 (275)
- Κόσμος (22,854)
- Νερό (43)
- Οικονομια (14,623)
- Οψεις (1,934)
- Πολιτικη (65,046)
- προσωπο (386)
- Ρουμπρικα (703)
- Συμφωνία Πρεσπών (161)
- Συνέντευξη (1)
- Τουρκια (84)
- Υγεια (968)
- Φάκελοι (110)