Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή βρέθηκε στο επίκεντρο κριτικής μετά την αποκάλυψη ότι η πρόεδρος της, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, μαζί με τον πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Αντόνιο Κόστα και την πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Ρομπέρτα Μετσόλα, χρησιμοποίησαν ιδιωτικό τζετ για να μεταβούν από τις Βρυξέλλες στο Λουξεμβούργο και πίσω, σε μια πτήση μόλις 200 χιλιομέτρων, που με το αυτοκίνητο θα διαρκούσε περίπου δύο ώρες και μισή.
Η απόφαση για την ενοικίαση του αεροσκάφους, όπως εξήγησε η εκπρόσωπος της Επιτροπής Πάουλα Πίνιο, ελήφθη εξαιτίας των συγκρουόμενων προγραμμάτων των τριών προέδρων και του πρωθυπουργού του Λουξεμβούργου Λουκ Φρίδεν, ώστε να μπορέσουν όλοι να παραστούν στην εκδήλωση για την 75η επέτειο της Διακήρυξης Σούμαν, που σηματοδοτεί την απαρχή της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης.
Η επιλογή αυτή χαρακτηρίστηκε ως «εξαιρετική» και «η μόνη δυνατή» για να διασφαλιστεί η παρουσία όλων των ηγετών στην εκδήλωση, ενώ τονίστηκε ότι το αεροπορικό ταξίδι ήταν σημαντικά ταχύτερο από το οδικό. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο σπίτι όπου μεγάλωσε ο Ροβέρτος Σούμαν και περιλάμβανε επίσης επίσκεψη στο παλιό κτίριο της Υψηλής Αρχής του Λουξεμβούργου, προδρόμου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Ωστόσο, η χρήση ιδιωτικού αεροσκάφους για τόσο σύντομη απόσταση προκάλεσε αντιδράσεις, ειδικά εν μέσω της δέσμευσης της ΕΕ για μείωση των εκπομπών ρύπων και προώθηση βιώσιμων μεταφορών. Η κριτική αυτή δεν είναι νέα, καθώς στο παρελθόν η πρόεδρος φον ντερ Λάιεν έχει επικριθεί για τη συχνή χρήση ιδιωτικών πτήσεων, με 57 πτήσεις σε δύο χρόνια να έχουν καταγραφεί το 2023. Παρόμοια ερωτήματα έχουν τεθεί και για άλλους Ευρωπαίους ηγέτες, όπως ο Αντόνιο Κόστα και ο πρώην πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, Κάρολος Μισέλ.
Η ΕΕ δεν διαθέτει δικό της στόλο αεροσκαφών και βασίζεται σε εμπορικές ή ενοικιαζόμενες πτήσεις για τις επίσημες μετακινήσεις των αξιωματούχων, γεγονός που καθιστά τέτοιες επιλογές περισσότερο ορατές και συχνά αμφιλεγόμενες.
Η υπόθεση αυτή αναδεικνύει την πρόκληση που αντιμετωπίζει η ΕΕ να συνδυάσει την ανάγκη για αποτελεσματική λειτουργία των θεσμικών οργάνων της με τις περιβαλλοντικές της δεσμεύσεις και την κοινωνική ευαισθησία απέναντι στη χρήση δημόσιων πόρων.
Αυτή η αποκάλυψη και η υπεράσπιση της χρήσης ιδιωτικού τζετ από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή εγείρουν ερωτήματα για τη διαχείριση των πόρων και την περιβαλλοντική πολιτική της ΕΕ, εν μέσω αυξανόμενων απαιτήσεων για βιώσιμη διακυβέρνηση.
- Against All Odds: Inspir ing Athlete Spotlights – Stories of Triumph
- The Latest Workout Trends and How to Incorporate Them, Breaking news
- Renai ssance: Emerg ing Trends in Contem porary Art and Design, update
- Eveniet iste moll itia non in ollitia non in move the nation Goverment
- Major Cybers ecurity Breach Affects Millions World wide and Finally Done.