Μετά την ασάφεια των προηγούμενων εβδομάδων, δείχνει να οριστικοποιείται το σχέδιο για την αύξηση και την διεύρυνση των τελών κυκλοφορίας του 2015, με το υπουργείο Οικονομικών να προκαλεί πονοκέφαλο στους ιδιοκτήτες ΙΧ.
Οι 3 μεγάλες αλλαγές που έρχονται:
Το πρώτο χτύπημα αφορά τα νέα αυτοκίνητα και μάλιστα όσα είναι 5ετίας και θα υπαχθούν πλέον σε νέους συντελεστές τελών, καθώς οι ιδιοκτήτες των ΙΧ θα αναγκαστούν να πληρώσουν πολλαπλάσιο ποσό σε σχέση με πέρυσι.
Όμως το υπουργείο Οικονομικών σχεδιάζει να μην μείνει μόνο σε αυτή την αλλαγή στην κατηγορία των νέων οχημάτων καθώς πλέον ο υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας θα γίνεται με βάση την αξία που είχαν πριν από 5 χρόνια, ασχέτως από το σημερινό κόστος του αυτοκινήτου. Αρκετά αυξημένα θα είναι τα τέλη για τα αυτοκίνητα αξίας άνω των 40.000 ευρώ, ενώ υπάρχει και το ενδεχόμενο το πλαφόν για τα “ακριβά τέλη” να πέσει στις 30.000 ευρώ ώστε να πιαστούν στο… δόκανο περισσότεροι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων.
Η δεύτερη μεγάλη αλλαγή αφορά στα αυτοκίνητα που είναι αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Εδώ με μείωση του ορίου των ρύπων, με τρικ δηλαδή, οι ιδιοκτήτες αυτών των αυτοκινήτων θα πληρώσουν τέλη. Το σχέδιο λέει ότι το όριο από τα 100 μικρογραμμάρια θα πέσει στα 80 και έτσι όσοι έχουν ρύπους από 80 ως 99 μικρογραμμάρια θα βρεθούν να πληρώνουν ένα ποσό της τάξης των περίπου 50 ευρώ.
Η τρίτη αλλαγή που μελετάται αλλά είναι άγνωστο αν θα εφαρμοστεί είναι ένα μεικτό σύστημα υπολογισμού των τελών με βάση τον κυβισμό και την σημερινή αξία του αυτοκινήτου άσχετα από την παλαιότητα ή τους ρύπους.
Βέβαιο, ωστόσο, σύμφωνα πάντα με διαρροές από το υπουργείο Οικονομικών είναι το γεγονός ότι θα υπάρξει σχετική ελάφρυνση για τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων άνω των 10 ετών, ενώ όσοι έχουν αυτοκίνητα μικρού και μεσαίου κυβισμού, ταξινομημένα πριν τον Νοέμβριο του 2010 θα πρέπει να περιμένουν επί της ουσίας τα ίδια τέλη κυκλοφορίας.