Μετά την έγκριση από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας από την 1η Μαΐου έρχεται μια νέα επιβάρυνση για τους οικιακούς καταναλωτές και περιλαμβάνεται στις ρυθμιζόμενες χρεώσεις. Πρόκειται, για μία εκ των ρυθμιζόμενων χρεώσεων η οποία εισπράττεται από τον Διαχειριστή Ελληνικoύ Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ) και προορίζεται για επενδύσεις και άλλες δαπάνες της εταιρείας.
Η ΡΑΕ λοιπόν με απόφαση της στις 30 Μαρτίου προχώρησε σε αναπροσαρμογή των χρεώσεων που αφορούν στην ισχύ σύνδεσης και την ενέργεια. Οι νέες τιμές θα αρχίσουν να τρέχουν από την 1η Μαΐου.
Συγκρίνοντας τις νέες με τις τρέχουσες χρεώσεις το συνολικό κόστος που θα πληρώνει ένα νοικοκυριό με μονοφασική σύνδεση ισχύος 8 kVA θα ανέβει κατά 22%.
Μία οικογένεια που ηλεκτροδοτείται με τριφασική σύνδεση ισχύος 25 kVA θα επιβαρυνθεί κατά περίπου 77%. Ωστόσο στο συνολικό κόστος του λογαριασμούς ρεύματος (μόνο οι ανταγωνιστικές και ρυθμιζόμενες χρεώσεις) για την πρώτη περίπτωση η συνολική επιβάρυνση είναι της τάξης του 2,5% και για τη δεύτερη περίπτωση 7,5%.
Μέχρι τώρα οι οικιακοί καταναλωτές της χαμηλής τάσης πληρώνουν για το δίκτυο διανομής ένα ποσό. Αυτό προκύπτει με υπολογισμούς που βασίζονται στην μοναδιαία πάγια χρέωση και σήμερα είναι στα 0,52 ευρώ/kVA καθώς και στην μοναδιαία χρέωση ενέργειας, η οποία σήμερα είναι στα 0,02130 ευρώ ανά κιλοβατώρα.
Η ΡΑΕ με απόφαση της αναπροσαρμόζει τις προαναφερόμενες χρεώσεις. Πιο συγκεκριμένα η πρώτη (μοναδιαία πάγια χρέωση) εκτοξεύεται… στα 4,434 ευρώ/kVA. Πρόκειται για μία αύξηση 752,7%. Η δεύτερη μοναδιαία χρέωση ενέργειας αντίθετα μειώνεται κατά 33,5% στα 0,01415 ευρώ ανά κιλοβατώρα.
Παράδειγμα τριφασικής παροχής 25 kVA με ετήσια κατανάλωση 4.000 kwh
- Σήμερα:
Πάγιο εγκατεστημένης ισχύος 0,52€ * 25 KVA = 13€
Ρυθμιζόμενη χρέωση 0,021€ * 4.000 KWh = 84€
Ποσό πληρωμής: 97€
- Από 1η Μαΐου 2023:
Πάγιο εγκατεστημένης ισχύος 4,43€ * 25 KVA = 110,75€
Ρυθμιζόμενη χρέωση 0,014€ * 4.000 KWh = 56€
Ποσό πληρωμής: 166,75€
Ποσοστό αύξησης 72%
Η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης προσεγγίζει τα δύο ευρώ, ενώ η μέση τιμή πανελλαδικά κυμαίνεται στο 1,95 ευρώ το λίτρο, ελάχιστά κάτω από τα δύο ευρώ, είπε στην ΕΡΤ ο πρόεδρος του Συνδέσμου Πρατηριούχων Αττικής Νίκος Παπαγεωργίου.
Όταν ένα μέσο ΙΧ αυτοκίνητο χρειάζονταν γύρω στα 60 με 70 ευρώ για να γεμίσει το ρεζερβουάρ του, σήμερα χρειάζεται 80 με 90 ευρώ, περίπου 15% ακριβότερο, που επιβαρύνει τον προϋπολογισμό της οικογένειας που σκέφτεται να φύγει για την έξοδο του Πάσχα, τόνισε.
Μετά το Πάσχα αναμένουμε μια αύξηση στην τιμή της βενζίνης.
Η τιμή του πετρελαίου μπρεντ παραμένει υψηλή, ενώ αυτή την στιγμή μόνο η τιμή του ευρώ κρατάει την τιμή της βενζίνης σε μια ισορροπία, τις επόμενες ημέρες θα δούμε την τιμή της βενζίνης να ανεβαίνει, εκτίμησε.
- Τις επόμενες ημέρες η τιμή της αμόλυβδης και στα μεγάλα αστικά κέντρα θα ξεπεράσει και το ψυχολογικό φράγμα των 2 ευρώ το λίτρο, εκτίμησε.
- Στα νησιά και στις απομακρυσμένες περιοχές η τιμή της βενζίνης μπορεί να «εκτοξευτεί» και στα 2,20 ευρώ το λίτρο είπε.
Με την επιβολή πλαφόν από την έναρξη του πολέμου που επέβαλε το υπουργείο, τα πρατήρια υγρών καυσίμων δεν μπορούν να κερδίσουν όσο θέλουν.
Βέβαια, κανένας δεν γνωρίζει τι γίνεται στα δύο ελληνικά διυλιστήρια, από εκεί αγοράζουμε όλοι, κι επειδή κι εμείς έχουμε πληγεί από την ακρίβεια, δεν μπορούμε να αγοράσουμε μεγάλες ποσότητες, αγοράζουμε μέρα παρά μέρα, είπε.