Οι κίνδυνοι που αντιμετωπίζουν στο δρόμο οι διανομείς είναι γνωστοί: από την έλλειψη μέτρων ασφαλείας μέχρι την εντατικοποίηση της δουλειάς και του καθεστώτος μόνιμης βιασύνης.
Μόνο το 2023 επτά διανομείς έχασαν την ζωή τους στο καθήκον ενώ λίγες ώρες πριν το τροχαίο δυστύχημα στην οδό Τσιμισκή, ακόμη ένας εργαζόμενος στον χώρο ντελίβερι τραυματίστηκε σοβαρά την ώρα που μετέφερε παραγγελίες.
Σημειώνεται ότι δεν είναι λίγοι αυτοί που λόγω της ανεργίας άφησαν τις παλιές τους δουλειές προκειμένου να εργαστούν ως διανομείς και πλέον έρχονται αντιμέτωποι με τους κινδύνους που βρίσκονται στο δρόμο, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του OPEN.
«Το έγκλημα που έγινε στα Τέμπη εμείς το ζούμε καθημερινά με 56 νεκρούς τα τελευταία χρόνια. Ο κίνδυνος είναι καθημερινός. Κάθε φορά που βγαίνει και γυρίζεις στο σπίτι το παίζεις 50-50», δήλωσε ο Αντώνης Καναβάρης, Γραμματέας Σωματείου Εργαζομένων Διανομέων.
Ο Σάκης Αποστολάκης ο οποίος εργαζόταν 35 χρόνια ως δημοσιογράφος αποφάσισε να στραφεί στο επάγγελμα του διανομέα, καθώς η ανεργία του χτύπησε την πόρτα. Από τότε η ζωή του είναι διαρκώς εκτεθειμένη. «Δεν φταίει μόνο η συμπεριφορά των οδηγών αλλά και η εντατικοποίηση της εργασίας. Δεν μπορείς να είσαι 15 ώρες πάνω στο μηχανάκι και να έχεις την προσοχή σου τεταμένη. Και τρέχει για να βγάλεις το μεροκάματο, να πας το κάτι παραπάνω στο σπίτι. Αν δεν τρέξεις θα μαζευτούν οι παραγγελίες, θα πάρει ο πελάτης δυσαρεστημένος που καθυστερεί η παραγγελία του και θα ζητήσει την απόλυσή του, θα φωνάξει το αφεντικό», είπε ο ίδιος στο OPEN.
«Το προχθεσινό φριχτό δυστύχημα που έγινε στην Τσιμισκή, το λεωφορείο πέρασε πάνω από τον συνάδελφο και το κράνος του έσπασε γιατί είναι ένα κράνος της πλάκας, που φοράμε 9 στους 10. Δεν γίνεται να επενδύεις εσύ στον εξοπλισμό που είναι της δουλειάς», σημείωσε ο ίδιος.
Μάλιστα ο Γραμματέας Σωματείου Εργαζομένων Διανομέων επισήμανε ότι «το υπουργείο δεν έχει διευκρινίσει ποιες είναι οι καιρικές συνθήκες με τις οποίες απαγορεύεται η διανομή».