Η εταιρεία OpenAI που βρίσκεται πίσω από το δημοφιλές πρόγραμμα τεχνητής νοημοσύνης ChatGPT διέκοψε την προσπάθεια ανάπτυξης ενός εργαλείου που θα μπορεί να ανιχνεύει κείμενα γραμμένα από προγράμματα τεχνητής νοημοσύνης. Η εξέλιξη αυτή αποτελεί πλήγμα στις προσπάθειες για την καταπολέμηση της εξαπάτησης και της παραπληροφόρησης.
Από την στιγμή που έκανε την εμφάνιση του το ChatGPT και άλλα παρόμοια προγράμματα δεν είναι λίγοι εκείνοι που αποφασίζουν να τα χρησιμοποιήσουν για τη συγγραφή άρθρων, εργασιών και κάθε είδους κειμένων. Μαθητές, φοιτητές, επιστήμονες και άλλοι επαγγελματίες προστρέχουν στα προγράμματα τεχνητής νοημοσύνης για να φτιάξουν εκείνα τις εργασίες και τα άρθρα που πρέπει να υποβάλουν ή να παρουσιάσουν κάπου και δεν μπορεί καθόλου εύκολα ακόμη και κάποιο έμπειρο μάτι να διακρίνει και μάλιστα με απόλυτη βεβαιότητα το αν το κείμενο που έχει μπροστά του είναι γραμμένο από ανθρώπινο ή μηχανικό χέρι.
Για αυτό τον λόγο έχει ξεκινήσει μια προσπάθεια ανάπτυξης συστημάτων εντοπισμού κειμένων η συγγραφή των οποίων είναι προϊόν τεχνητής νοημοσύνης. Δεδομένης της τεχνογνωσίας της OpenAI οι ελπίδες ότι η αμερικανική εταιρεία θα μπορέσει να φτιάξει ένα πρόγραμμα που να αναγνωρίζει τους… συγγραφείς και αρθρογράφους τεχνητής νοημοσύνης ήταν υψηλές.
Όμως έγινε γνωστό ότι η εταιρεία διέκοψε την προσπάθεια ανάπτυξης του εργαλείου εντοπισμού τέτοιων κειμένων επειδή μέχρι σήμερα τα ποσοστά επιτυχούς εντοπισμού δεν έχουν καταφέρει να πλησιάσουν καν το 30%. Η εταιρεία δεν έδωσε στη δημοσιότητα λεπτομέρειες για το εργαλείο και την πορεία των δοκιμών αλλά ανέφερε απλά σε ανάρτηση της σε ένα ιστολόγιο ότι διακόπτει την ανάπτυξη και τις δοκιμές του εργαλείου.
Η βασική αιτία σύμφωνα με την εταιρεία για την διακοπή είναι ότι η εταιρεία δεν μπορούσε να διασφαλίσει με το εργαλείο αυτό αξιόπιστα αποτελέσματα με συνέπεια να είναι ορατός ο κίνδυνος να κατηγορηθεί κάποιος ότι έχει υποβάλει εργασία που είναι γραμμένη από τεχνητή νοημοσύνη ενώ κάτι τέτοιο δεν έχει συμβεί. Μένει τώρα να δούμε αν θα υπάρξει επιτυχής προσπάθεια ανάπτυξης ενός τέτοιου εργαλείου που θεωρείται πλέον κρίσιμο κυρίως στην εκπαιδευτική και ακαδημαϊκή κοινότητα από κάποια άλλη εταιρεία ή φορέα.