Λάθη και κωλυσιεργίες στο θέμα συντήρησης του ΟΑΚΑ, οδήγησαν στο «λουκέτο» το κεντρικό στάδιο και το ποδηλατοδρόμιο, λόγω των προβλημάτων στατικότητας στο στέγαστρο Καλατράβα. «Δεν θα απέκλεια το ενδεχόμενο να φύγει το σκέπαστρο», τόνισε συνομιλητής των κεφαλών του αθλητισμού με γνώση του θέματος και της κατάστασης στα ενδότερα του Υπουργείου Αθλητισμού, όπως μεταδίδουν τα «Νέα».
Το σενάριο – «βόμβα» ακολουθεί τη λογική των τελευταίων ημερών ότι «εξετάζουμε τα πάντα και όλα είναι ανοιχτά» από τους επίσημους φορείς, μετά το «λουκέτο» στο «Σπύρος Λούης», αλλά και το ποδηλατοδρόμιο.
«Βλέπουμε και εξετάζουμε τα πάντα. Τα γήπεδα δε μπορούν να μείνουν κλειστά, τα χρειάζεται ο αθλητισμός», επεσήμανε άλλο πρόσωπο με γνώση του θέματος, μιλώντας στα «Νέα». Το σενάριο για «ξήλωμα της σκεπής» έχει τεθεί στο τραπέζι. Μπορεί αυτή τη στιγμή να φαντάζει ακραίο, αλλά το ζυγίζουν αυτοί που πρέπει ή όσοι κινούν τα νήματα, τονίσθηκε στο ρεπορτάζ.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Σε κακό χάλι και η πεζογέφυρα Καλατράβα στη Μεσογείων – Καρύδης: Να γίνουν έλεγχοι και σε άλλα έργα
Την ίδια ώρα εμφανή είναι τα σημάδια εγκατάλειψης και στη γέφυρα Καλατράβα, στη Λεωφόρο Κατεχάκη.
Σύμφωνα με το βίντεο του MEGA, υπάρχει σκουριά στους σφικτήρες των καλωδίων που δημιουργούν τις ακτίνες της γέφυρας. Στα περισσότερα σημεία, το δάπεδο της γέφυρας έχει υποστεί φθορές και έχει φύγει όλο το καουτσούκ, που δημιουργεί ουσιαστικά την μόνωση του δαπέδου.
Η συγκεκριμένη γέφυρα παραδόθηκε το 2004 –κόστισε 3 εκ. ευρώ– και έκλεισε έναν χρόνο αργότερα, διότι όπως απεδείχθη, ήταν πολύ κακής ποιότητας η ξυλεία που χρησιμοποιήθηκε και έτσι, με βάση τις μελέτες που έγιναν, το ξύλο έπρεπε να αντικατασταθεί. Το έργο ανήκει στη ΣΤΑΣΥ, γιατί όταν δημιουργήθηκε, θεωρήθηκε συμπληρωματικό του Μετρό, καθώς ενώνει την μία είσοδο με την άλλη.
Ωστόσο, η εταιρεία «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ» δεν έχει την τεχνογνωσία να συντηρήσει και να ελέγξει τη γέφυρα. Το 2021, ανέθεσαν μελέτη σε κάποιο τεχνικό γραφείο, προκειμένου να εντοπίσει τα προβλήματα που υπάρχουν.
Η μελέτη, τα στοιχεία της οποίας δεν έχουν γίνει ακόμη γνωστά –ωστόσο, επισημαίνει πως υπάρχει πρόβλημα συντήρησης της γέφυρας Καλατράβα– εστάλη στη ΣΤΑΣΥ, αλλά η «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ» δεν έχει τη δυνατότητα να την εφαρμόσει.
ΟΑΚΑ: Οι όροι του διαγωνισμού για το στέγαστρο Καλατράβα – Ερωτήματα αν τηρήθηκαν
Την ίδια ώρα, όλο και περισσότερες είναι οι αποκαλύψεις έρχονται στο φως της δημοσιότητας σχετικά με το λουκέτο που μπήκε στο ΟΑΚΑ.
Οι νέες αποκαλύψεις σχετίζονται με το περιεχόμενο της προκήρυξης του διαγωνισμού για τη μελέτη που αφορά τη στατικότητα του στεγάστρου σύμφωνα με την οποία η εταιρεία είχε την υποχρέωση αν εντοπίσει κάποιο πρόβλημα να ενημερώσει τις αρμόδιες διοικήσεις.
Οι όροι του διαγωνισμού για το στέγαστρο Καλατράβα
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του ΣΚΑΪ, από τη μελέτη των 112 σελίδων προκύπτει το συμπέρασμα πως η ανάδοχος εταιρεία ΔΟΜΗ ΑΕ όφειλε να ενημερώνει ανά τακτά χρονικά διαστήματα τις διοικήσεις του ΤΑΙΠΕΔ και του ΟΑΚΑ για να ενδιάμεσα ευρήματα του ελέγχου.
Συγκεκριμένα, παρουσιάζονται τρία χαρακτηριστικά αποσπάσματα που αναφέρονται στη συγκεκριμένη υποχρέωση που είχε η εταιρεία.
Α) Ο ανάδοχος υποχρεούται κατά την παροχή υπηρεσιών του να συνεργαστεί στενά με την ομάδα ελέγχου: στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ, στελέχη του ΟΑΚΑ και τους συμβούλους τους.
Β) Ελαττωματικές συγκολλήσεις καταγράφονται λεπτομερώς και γίνεται άμεση ενημέρωση προς το ΤΑΙΠΕΔ και το ΟΑΚΑ ώστε να αποκαθίστανται
Γ) Μετά το τέλος του ελέγχου σύσφιξης γίνεται ενημέρωση προς το ΤΑΙΠΕΔ και το ΟΑΚΑ ώστε να αποκαθίστανται τυχόν βλάβες στη βαφή της κοχλίωσης.
Σύμφωνα λοιπόν, με τα παραπάνω προκύπτουν τρία ερωτήματα:
1)Το ΤΑΙΠΕΔ και το ΟΑΚΑ είχαν πράγματι ενημερωθεί από την ανάδοχη εταιρεία για τα ευρήματα του ελέγχου σε αυτό το διάστημα των 8,5 μηνών που κράτησε η περάτωση του διαγωνισμού για τον έλεγχο του στεγάστρου.
2)Αν ναι γιατί δεν απηύθυναν οι διοικήσεις του ΤΑΙΠΕΔ και του ΟΑΚΑ προειδοποιήσεις προς τους ανθρώπους και τους οργανισμούς που χρησιμοποιούσαν το ΟΑΚΑ
3) Αν όχι αυτί συνιστά αθέτηση των συμβατικών υποχρεώσεων της αναδόχου εταιρείας
Σε επικοινωνία που είχε ο ΣΚΑΪ με το ΤΑΙΠΕΔ προκύπτει ότι πράγματι υπήρχε επικοινωνία με τη ΔΟΜΗ ΑΕ που τήρησε τις συμβατικές της υποχρεώσεις.
Τι υποστηρίζουν οι ειδικοί για την στατικότητα του στεγάστρου
Στο μεταξύ, οι ειδικοί που συμμετείχαν στο σχεδιασμό, αλλά και στην κατασκευή αυτών των μεταλλικών στεγάστρων, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, εμφανίστηκαν καθησυχαστικοί.
«Ακούς που λένε είναι ετοιμόρροπο έτοιμο να πέσει, τα οποία είναι αναιτιολόγητα και από άσχετους δεν θα είναι συνάδελφοι που γνωρίζουν τι σημαίνει ολική κατάρρευση. Μέχρι να φτάσουμε σε μία ολική κατάρρευση και να δει ο κόσμος το στάδιο Καλατράβα να καταρρεύσει, αυτό ούτε στα πιο τρελά μου όνειρα δεν θα μπορούσα να το φανταστώ, έστω κι αν ζήσω άλλα 20 χρόνια» επισημαίνει ο ομότιμος καθηγητής του ΕΜΠ, Ιωάννης Ερμόπουλος.
Από την πλευρά του, ο πολιτικός μηχανικός, Φαίδων Καρυδάκης επισημαίνει πως «είναι μερικά προβληματικά σημεία, αλλά η ένταση που έχει δημιουργηθεί, οφείλω να ομολογήσω, ότι μου προξενεί εντύπωση».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Σε κακό χάλι και η πεζογέφυρα Καλατράβα στη Μεσογείων – Καρύδης: Να γίνουν έλεγχοι και σε άλλα έργα
- Δύο άνθρωποι επικοινώνησαν για πρώτη φορά μέσα από τα όνειρά τους
- Φαρμακευτικά φυτά «χρωματίζουν» υφάσματα και έχουν αντηλιακή προστασία
- Πέθανε η Αλέκα Τουμαζάτου
- Ποιές διασημότητες βρίσκονται στο πλευρό της Χάρις και του Τραμπ στην κούρσα για τον Λευκό Οίκο
- Ιράν, Ρωσία και Ομάν διεξάγουν ναυτικά γυμνάσια στον Ινδικό Ωκεανό