Η Κοινή Επιτροπή Πολέμου επέκτεινε τη Δευτέρα το τμήμα της Ερυθράς Θάλασσας που θεωρεί ότι ανήκει στα πιο επικίνδυνα ύδατα του κόσμου. Η επέκταση αυτή σημαίνει ότι θα αυξηθεί το χρονικό διάστημα που τα πλοία χρειάζονται κάλυψη κατά των πολεμικών κινδύνων. Το κόστος αυτής της κάλυψης έχει σχεδόν δεκαπλασιαστεί από τότε που ξεκίνησαν οι επιθέσεις, ενώ οι τιμές σε αέριο και πετρέλαιο.
Σύμφωνα με το Bloomberg τρία πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων δέχθηκαν επίθεση μέσα σε διάστημα περίπου μιας ημέρας στα τέλη της περασμένης εβδομάδας, γεγονός που ώθησε τους ιδιοκτήτες, συμπεριλαμβανομένης της MSC Mediterranean Shipping Co. SA, A.P. Moller-Maersk A/S, CMA CGM – οι τρεις κορυφαίες – να ανακοινώσουν σχέδια για να μείνουν μακριά από τα συγκεκριμένα ύδατα.
Τη Δευτέρα, η γερμανική εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Hapag-Lloyd AG, η οποία την Παρασκευή διέκοψε τα δρομολόγια μέσω της Ερυθράς Θάλασσας, δήλωσε ότι και αυτή στέλνει αρκετά πλοία γύρω από τη νότια Αφρική αντί να περάσει από το Σουέζ. Αυτό θα συνεχιστεί μέχρι η διώρυγα και η Ερυθρά Θάλασσα να είναι και πάλι ασφαλείς, δήλωσε εκπρόσωπος.
Υπάρχουν 46 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που έχουν εκτραπεί γύρω από το νότιο άκρο της Αφρικής αντί να χρησιμοποιήσουν την Ερυθρά Θάλασσα και άλλα 78 που περιμένουν οδηγίες, δήλωσε ο Ράιαν Πίτερσεν, ιδρυτής της εταιρείας logistics Flexport στο X.
Η εκτροπή σημαίνει ότι τα πλοία δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη διώρυγα του Σουέζ της Αιγύπτου, που αποτελεί αγωγό για το 12% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου. Αυτό συμβαίνει τη στιγμή που μια εναλλακτική εμπορική διαδρομή – η διώρυγα του Παναμά – έχει επίσης περιοριστεί λόγω της ξηρασίας.
Άνοδος σε αέριο και πετρέλαιο
Η συνολική τιμή του φυσικού αερίου στην Ευρώπη αυξήθηκε έως και 13%. Ανοδικά κινήθηκαν και τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του πετρελαίου Brent.
Το βήμα της BP ισχύει για όλα τα πλοία που κατέχει και ναυλώνει.
«Θα διατηρήσουμε αυτή την προληπτική παύση υπό συνεχή επανεξέταση, ανάλογα με τις συνθήκες που εξελίσσονται στην περιοχή», ανέφερε η ανακοίνωση της BP.
Η προσέγγιση της BP και της Equinor θα ασκήσει πίεση σε άλλες εταιρείες να ακολουθήσουν το παράδειγμά τους.
Η Equinor επέλεξε να αλλάξει τη διαδρομή των πλοίων στην περιοχή, αλλά δεν έχει λάβει απόφαση για περαιτέρω δραστηριότητες, λέει η εκπρόσωπος Ellen Maria Skjelsbaek σε ένα email.
Η νορβηγική εταιρεία πετρελαίου και φυσικού αερίου παρακολουθεί στενά την κατάσταση και βρίσκεται σε διάλογο με τους ιδιοκτήτες πλοίων που μεταφέρουν εμπορεύματα για λογαριασμό της και «άλλους παράγοντες του κλάδου».
Μια εταιρεία πληρωμάτων που τοποθετεί χιλιάδες πλήρωμα σε πλοία από μια ομάδα περισσότερων από 44.000 εργαζομένων είπε νωρίτερα ότι συμβούλευε τους ιδιοκτήτες να εξετάσουν το ενδεχόμενο εναλλακτικές λύσεις για την Ερυθρά Θάλασσα.
Η BP είπε ότι η ευημερία του πληρώματος της είναι η προτεραιότητα της εταιρείας, υπογραμμίζοντας ότι οι εμπορικές πιέσεις – προς το παρόν τουλάχιστον – βρίσκονται σε δεύτερη μοίρα στη λήψη αποφάσεων πολλών από τις μεγαλύτερες εταιρείες του κόσμου.
Η Διώρυγα του Σουέζ έχει αναδειχθεί ως η κύρια οδός για το παγκόσμιο εμπόριο LNG τα τελευταία δύο χρόνια, ενισχυμένη από την όρεξη της Ευρώπης για το υπερψυκτικό καύσιμο ως το κύριο αντικατάσταση του φυσικού αερίου της Ρωσίας. Η σημασία του έχει ενισχυθεί φέτος, καθώς τα φορτία με προορισμό την Ασία ακολουθούν μεγαλύτερες διαδρομές εν μέσω συμφόρησης στη Διώρυγα του Παναμά.
Η BP σταματά όλες τις διελεύσεις δεξαμενόπλοιων μέσω της Ερυθράς Θάλασσας
Η BP Plc δήλωσε ότι θα σταματήσει όλες τις αποστολές μέσω της Ερυθράς Θάλασσας μετά την κλιμάκωση των επιθέσεων σε εμπορικά πλοία, ενισχύοντας τις ενδείξεις ότι το εμπόριο μέσω της ζωτικής σημασίας πλωτής οδού σταματάει.
Η απόφαση της BP, η πιο απτή ένδειξη διακοπής των ροών ενέργειας από την έναρξη του πολέμου Χαμάς-Ισραήλ, έρχεται λίγες μέρες αφότου όλες οι κορυφαίες εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο δήλωσαν ότι σταμάτησαν προσωρινά. Η Equinor ASA της Νορβηγίας έκανε παρόμοια ανακοίνωση λίγες ώρες αργότερα.
Οι κινήσεις έγιναν καθώς ένα βυτιοφόρο με καύσιμα χτυπήθηκε από «άγνωστο αντικείμενο» τη Δευτέρα, σύμφωνα με τον ιδιοκτήτη του. Οι επιθέσεις γίνονται πλέον σχεδόν καθημερινά. Μια ασφαλιστική επιτροπή που αξιολογεί τον θαλάσσιο κίνδυνο διεύρυνε την περιοχή στην Ερυθρά Θάλασσα που είπε ότι ήταν η πιο επικίνδυνη.
- Δύο άνθρωποι επικοινώνησαν για πρώτη φορά μέσα από τα όνειρά τους
- Φαρμακευτικά φυτά «χρωματίζουν» υφάσματα και έχουν αντηλιακή προστασία
- Πέθανε η Αλέκα Τουμαζάτου
- Ποιές διασημότητες βρίσκονται στο πλευρό της Χάρις και του Τραμπ στην κούρσα για τον Λευκό Οίκο
- Ιράν, Ρωσία και Ομάν διεξάγουν ναυτικά γυμνάσια στον Ινδικό Ωκεανό