Υποχρεωμένη να τροποποιήσει εντός 4 ημερών τη διαφημιστική καμπάνια της μπίρας Amstel σε τηλεόραση και ραδιόφωνο μετά από σχετική απόφαση του Συμβουλίου Ελέγχου Επικοινωνίας (ΣΕΕ)είναι η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, η οποία ωστόσο φαίνεται ότι έχει αποσύρει την καμπάνια πριν την ανάρτηση της απόφασης. Ειδικότερα, η διαφημιστική καμπάνια της Amstel…
κρίθηκε από το ΣΕΕ “παραπλανητική ως προς τα βασικά της μηνύματα που προβάλλουν τον ελληνικό της χαρακτήρα και τη σύνδεση με την ελληνική παράδοση”. Η Επιτροπή έκρινε ότι η υπό έλεγχο επικοινωνία επικοινωνεί το χαρακτηριστικό της ελληνικότητας τόσο του προϊόντος όσο και της μάρκας Amstel τοποθετώντας μάλιστα το στοιχείο αυτό σε ένα πλαίσιο διαχρονικότητας. Με αυτόν τον τρόπο είναι πιθανόν να δημιουργηθεί στον καταναλωτή η εσφαλμένη εντύπωση ότι πρόκειται για ένα αμιγώς ελληνικό προϊόν / ελληνική μάρκα που εξαρχής δημιουργήθηκε και καθιερώθηκε στην Ελλάδα και που ανέκαθεν παράγεται αποκλειστικά με ελληνικές πρώτες ύλες. Πιο συγκεκριμένα, παραπλανητικοί θεωρήθηκαν οι ισχυρισμοί της διαφήμισης αναφορικά με την παραγωγή της μπίρας κατά 100% από ελληνικό κριθάρι. Εντούτοις αφενός επειδή η μάρκα Amstel δεν είναι ελληνική και αφετέρου επειδή κατά τη διαδικασία από τα στοιχεία που προσκομίσθηκαν δεν τεκμηριώθηκε επαρκώς ότι οι προδιαγραφές παραγωγής του προϊόντος που ισχύουν σήμερα (δηλαδή η κάλυψη των αναγκών σε κριθάρι αποκλειστικά από Ελληνες παραγωγούς) ισχύουν πάντοτε, η Επιτροπή αποφάσισε ότι από τη διαφήμιση είναι πιθανός ο κίνδυνος σύγχυσης ή και παραπλάνησης λαμβάνοντας υπόψιν της και το γεγονός ότι στην αντίληψη του μέσου καταναλωτή είναι συχνά ασαφές κατά πόσο ένα προϊόν/μάρκα είναι ελληνικό ή όχι.
Παραπλαντητικά θεωρήθηκαν από το ΣΕΕ και τα επιχειρήματα της καμπάνιας που συνδέουν την προέλευση του ονόματος της μπίρας Amstel με την ελληνική γλώσσα (Αμ στέλνανε…) και τις ελληνικές ρίζες (σύντμηση επιθέτου Αμ-οιράκης Στ-έλιος).