Δεσμευτική προσφορά από τους Ιταλικούς Σιδηροδρόμους Trainitalia (Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A) κατατέθηκε για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και στο επόμενο Δ.Σ του ΤΑΙΠΕΔ αναμένεται να ανοίξει η οικονομική προσφορά με στόχο την ολοκλήρωση της διαδικασίας το συντομότερο δυνατό. Για την ΕΕΣΣΤΥ, την εταιρεία τροχαίου υλικού δεν κατατέθηκε καμία δεσμευτική προσφορά, ο διαγωνισμός αναμένεται να κηρυχθεί άγονος και να επαναπροκηρυχθεί.
Η αρνητική εξέλιξη του διαγωνισμού για την ΕΕΣΤΥ ήταν αναμενόμενη καθώς η εταιρεία εξαρτάται πλήρως από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για την οποία μέχρι σήμερα υπήρχε η αγωνία για την εξέλιξη της ιδιωτικοποίησης. Αν δεν υπήρχε κανένας ενδιαφερόμνεος η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα έπρεπε να κλείσει και γι αυτό το ρίσκο ήταν μεγάλο για τους ενδιαφερόμενους επενδυτές για την ΕΕΣΤΥ.
Μετά την ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, διαμορφώνονεται εντελώς διαφορετικό περιβάλλον για την ΕΕΣΤΥ καθώς αυξάνεται η αξία της, ενώ είναι ανοιχτή πλέον η δυνατότητα να εκφράσουν ενδιαφέρον εξαγοράς οι Ιταλοί της Trainitalia, οι οποίοι δεν είχαν τη δυνατότητα να μπουν στο διαγωνισμό της ΕΕΣΤΥ που ήταν σε εξέλιξη.
Είναι ιδιαίτερα σημαντικό το οτι υπήρξε έστω και μια δεσμευτική προσφορά για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ γιατι ουσιαστικά εφόσον βέβαια ολοκληρωθεί η διαδικασία, εξασφαλίζεται η βιωσιμότητά της. Αν ο διαγωνισμός κηρυσσόταν άγονος, η μόνη λύση που θα απέμενε θα ήταν η εκκαθάριση της εταιρείας καθώς οι επιβαρύνσεις στο χρέος είναι μεγάλες από τη λειτουργία των εταιρειών. Ταυτόχρονα θα υπήρχε πίεση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την εφαρμογή των συμφωνηθέντων σχετικά με την επιστροφή των κρατικών επιδοτήσεων ύψους 750 εκατ. ευρώ, κάτι που δεν θα συμβεί αν η εταιρεία επιτυχώς ιδιωτικοποιηθεί.
Υπενθυμίζεται ότι αρχικό ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχαν εκδηλώσει προ εβδομάδων εκτός από την Trainitalia Ιταλικοί Σιδηρόδρομοι και οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι (RZD) και ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.Ο προηγούμενος διαγωνισμός πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κηρύχθηκε άγονος εξαιτίας της απουσίας ουσιαστικού ενδιαφέροντος, αν και στο πρώτο στάδιο είχαν συμμετάσχει οι Γαλλικοί Σιδηρόδρομοι, η κοινοπραξία των Ρωσικών Σιδηροδρόμων (RZD) με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η ρουμανική GFR.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ παρουσίασε πέρυσι έσοδα 14.000.000 ευρώ και ζημίες 4.750.000 ευρώ από τη μεταφορά φορτίων, που είναι και το ισχύρό της σημείο με βάση τις συμφωνίες με Cosco, σύμφωνα με τις ετήσιες λογιστικές καταστάσεις, Τα ετήσια έσοδα της υπό ιδιωτικοποίηση εταιρείας από τη μεταφορά επιβατών ανήλθαν πέρυσι σε 53.700.000 ευρώ και τα καθαρά κέρδη στα 2.000.000 ευρώ, με τη συνδρομή της κρατικής επιδότησης των 50.000.000 ευρώ για την καθολική υπηρεσία.
Οι συσσωρευμένες ζημίες της εταιρείας φτάνουν τα 870.000.000 ευρώ, με αρνητικά ίδια κεφάλαια ύψους 657.000.000 και βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις 769.000.000 ευρώ σχεδόν αποκλειστικά προς τον ΟΣΕ. Ο συνολικός κύκλος εργασιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ περιορίστηκε μάλιστα πέρυσι στα 68.700.000 ευρώ από 77.900.000 ευρώ το 2014.
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.