Λόγω του χιονιά ακινητοποιήθηκαν 4 αμαξοστοιχίες με τους εκατοντάδες επιβάτες τους να υφίστανται απίστευτη ταλαιπωρία.
Τα πρώτα δύο τρένα, που έχουν συνολικά 600 επιβάτες, έκαναν δρομολόγια από τη Θεσσαλονίκη προς την Αθήνα. Στη συνέχεια, «παγιδεύτηκε» στην Τιθορέα και ένα Ιντερσίτι με άγνωστο αριθμό επιβατών, σε δρομολόγιο από την Αθήνα προς τη Θεσσαλονίκη, ενώ και ο Προαστιακός Λάρισας «έμεινε» στο Πλατύ Ημαθίας.
Οι δύο αμαξοστοιχίες που ξεκίνησαν από τη Θεσσαλονίκη για την Αθήνα, στις 7 και τις 10 το πρωί, με 300 επιβάτες η καθεμία, ακινητοποιήθηκαν εξαιτίας βλάβης από το ψύχος.
Το πρώτο τρένο ακινητοποιήθηκε αρχικά στις Θέρμες, κοντά στον Δομοκό. Με μεγάλη καθυστέρηση- σχεδόν 3 ώρες- εστάλησαν δύο μηχανές για να απεγκλωβίσουν την αμαξοστοιχία, αλλά επίσης αντιμετώπισαν πρόβλημα εξαιτίας των καιρικών συνθηκών. Συνέπεια αυτού, σύμφωνα με τον ΣΚΑΪ, ήταν να ακινητοποιηθεί εκ νέου το τρένο, κοντά την Καλλιπεύκη, περίπου 40 χιλιόμετρα από το Λιανοκλάδι. Λίγο πριν της 6, το τρένο έφτασε τελικά στο Λιανοκλάδι, με τους επιβάτες να έχουν υποστεί απίστευτη ταλαιπωρία.
Λίγες ώρες αργότερα ακινητοποιήθηκε στη Λάρισα και η αμαξοστοιχία 55 που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Αθήνα. Σύμφωνα με τον ΣΚΑΪ όμως, ακινητοποιήθηκε και τρίτο τρένο, το το Ιντερσίτι 56 που πήγαινε Θεσσαλονίκη από Αθήνα.
Τα προβλήματα για τους επιβάτες δεν σταματούν εκεί όμως, καθώς και αμαξοστοιχία του Προαστιακού της Λάρισας «κόλλησε» το Πλατύ Ημαθίας.
Τα τρένα εγκλωβίστηκαν στα χιόνια και δεν πάγωσαν, γιατί κάποιοι δεν εκτίμησαν σωστά και υποτίμησαν τις προγνώσεις για τον καιρό.
Αυτό υποστήριξε ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ), Γιώργος Αναγνωστόπουλος, μιλώντας στο ραδιόφωνο της Θεσσαλονίκης NORTH98.
«Τα τρένα εγκλωβίστηκαν στα χιόνια και δεν πάγωσαν και ο λόγος είναι ότι κάποιοι δεν εκτίμησαν σωστά τα καιρικά φαινόμενα, κάποιοι υποτίμησαν τις προγνώσεις για τον πάγο στη βόρεια Ελλάδα. Αυτό οφείλεται στο γεγονός όπως σημείωσε, ότι ο οργανισμός δεν είναι ενιαίος αλλά απαξιωμένος, κατακερματισμένος με αποτέλεσμα να υπάρχει κακοδιοίκηση και η μια διοίκηση να κρύβεται πίσω από την άλλη. Αν υπήρχε μια εταιρία δεν θα υπήρχε κακός συντονισμός δεν θα μπλέκονται οι αρμοδιότητες, και πρόσθεσε πως με όλες αυτές τις αντίξοες καιρικές συνθήκες τα τραίνα λειτούργησαν κανονικά στην πλειονότητας τους χωρίς προβλήματα παρά μόνο σε αυτές τις περιπτώσεις. Ο κ. Αναγνωστόπουλος ζήτησε συγνώμη για την ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού και για τις καθυστερήσεις που σημειώθηκαν περίπου δυο ωρών σε αφετηρίες εκεί δηλαδή που υπήρχαν συνθήκες ζεστασιάς για τους επιβάτες».
Κατεπείγουσα ΕΔΕ για τα χθεσινά προβλήματα στα δρομολόγια των τρένων
Κατεπείγουσα ΕΔΕ για όσα συνέβησαν την Τετάρτη στο σιδηροδρομικό δίκτυο, με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού, ζήτησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης με εξαιρετικά επείγον έγγραφο του προς τους προέδρους και διευθύνοντες συμβούλους των ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ, ζήτησε τη διενέργεια κατεπείγουσας Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης για τη διερεύνηση πειθαρχικών και τυχόν ποινικών ευθυνών, για τα αίτια και τους υπευθύνους όσων συνέβησαν την Τετάρτη 11-01-2017 σε μέρος της υποδομής του σιδηροδρομικού δικτύου αλλά και των μηχανικών βλαβών που οδήγησαν στην πολύωρη ταλαιπωρία των επιβατών.
Στο ίδιο έγγραφο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ζητά να καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια για την άμεση αποκατάσταση της ομαλής λειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξαιτίας των ακραίων καιρικών φαινομένων ανακοίνωσε αναστολή δρομολογίων.