Λίγο τα σκάνδαλα που έχουν αποκαλυφθεί κατά καιρούς για τα μεγαλοστελέχη και τους Διευθύνοντες συμβούλους, λίγο τα στοιχεία για τη διατήρηση των παχυλών αμοιβών εν μέσω κρίσης, δεν ήθελε και πολύ για να καταδειχθεί και στις μετρήσεις ότι το πολύ χρήμα διαφθείρει.
Έτσι η έρευνα που διεξάγεται από την εταιρεία δημοσίων σχέσεων Edelman από το 2001, δείχνει πλέον ότι η εμπιστοσύνη στους CEO αλλά και εν γένει στα στελέχη των επιχειρήσεων έχει πέσει σε ιστορικά χαμηλά. Η έρευνα στην οποία συμμετείχαν 33.000 ατόμων από 28 διαφορετικές χώρες αντίθετα δείχνει ότι οι απλοί εργαζόμενοι θεωρούνται ως οι πλέον αξιόπιστοι για τη διακίνηση των ιδεών μιας επιχείρησης.
Και αν αυτό σας φαίνεται περίεργο απλώς διαβάστε τα στοιχεία της Edelman Trust Barometer, τα οποία δημοσιεύει το CNBC, και συμπίπτουν με το World Economic Forum στο Ντάβος.
Η έρευνα αποκαλύπτει ότι η εμπιστοσύνη στους CEO είναι αδύναμη, με μόνο το 37% των συμμετεχόντων να συμφωνούν πως οι διευθύνοντες σύμβουλοι είναι αξιόπιστοι ή πολύ αξιόπιστοι ως εκπρόσωποι. Η πτώση είναι 12% συγκριτικά με το 2016 και είναι ιστορικό χαμηλό, από τότε που ξεκίνησε η εν λόγω έρευνα.
Ο CEO της Edelman, Richard Edelman, εξηγεί ότι η εμπιστοσύνη έχει «καταρρεύσει» και διευκρινίζει ότι ο κόσμος ανησυχεί σχετικά με τον αντίκτυπο του εμπορίου ή του αυτοματισμού στην εργασία του. «Η εμπιστοσύνη στους CEOs έχει κάνει βουτιά και πιστεύω ότι αυτό οφείλεται στις αμοιβές και στο ότι ο κόσμος είναι απογοητευμένος» δήλωσε χαρακτηριστικά.
«Θα ήθελαν οι διευθύνοντες σύμβουλοι να βοηθούν να κλείνουν ‘’τα κενά’’, θέλουν περισσότερους ανθρώπους σαν τον Paul Polman (CEO της Unilever) ή τον Howard Schultz (απερχόμενο CEO των Starbucks). Θέλουν ανθρώπους που αναγνωρίζουν ότι οι επιχειρήσεις έχουν κοινωνική ευθύνη. Δεν μιλάω για εταιρική κοινωνική ευθύνη, μιλάω για τη διαχείριση του αυτοματισμού ή του εμπορίου, του τι θα μου συμβεί σαν εργαζόμενος που είμαι», πρόσθεσε το στέλεχος.
Η έκθεση υπογραμμίζει ότι οι εργαζόμενοι πρέπει να βρεθούν στο επίκεντρο της προσοχής των επιχειρήσεων. Η μελέτη κατέδειξε ότι απλοί εργαζόμενοι θεωρούνται πιο αξιόπιστα άτομα ως εκπρόσωποι, για την επικοινωνία επιχειρηματικών απόψεων, προσπαθειών για καινοτομία και επιχειρηματικών πρακτικών, αντί για τους διευθύνοντες συμβούλους, τα ανώτατα στελέχη και άλλους.
«Οι εταιρίες μιλούν στους εργαζομένους τελευταίους και αυτό είναι λάθος, είναι τρελό. Αν δείτε τα στοιχεία, ο διευθύνων σύμβουλος έχει τη μισή αξιοπιστία σε όλα τα ζητήματα, σε σχέση με τους εργαζομένους», επεσήμανε ο Edelman. Συμβουλή που δίνει στις επιχειρήσεις είναι: «χρησιμοποιήστε τους εργαζομένους σας, πείτε τους τι συμβαίνει και μιλήστε τους ειλικρινά. Η επικρατούσα μέθοδος επικοινωνίας είναι ‘’ίσος προς ίσο’’, όχι ‘’από πάνω προς τα κάτω’’».
Ειδικότερα το 38% των, που συμμετείχαν στην έρευνα, εμπιστεύονται τους εργαζόμενους για ενημερωθούν για τα οικονομικά αποτελέσματα και τις λειτουργικές επιδόσεις μιας εταιρίας, έναντι ενός ποσοστού 20% που εμπιστεύεται τους CEO.