Εξελίξεις προοιωνίζονται στο θέμα με το ναυάγιο του «Αγία Ζώνη 2» μετά τις νέες αποκαλύψεις της ΠΕΝΕΝ.
Η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού σε ανακοίνωση επισημαίνει ότι κατά τη διάρκεια σύσκεψης της ΠΕΝΕΝ και του υπουργείου Ναυτιλίας «αποκαλύφθηκε ότι ο πλοιοκτήτης του πλοίου που βυθίστηκε δεν ήταν αυτός που είχε πληρώσει το φορτίο που παρέλαβε το πλοίο από τα ΕΛ.ΠΕ».
«Απαιτούμε από την κυβέρνηση και το ΥΕΝ να δώσουν στην δημοσιότητα την εταιρεία και τον επιχειρηματία που πλήρωσε το φορτίο» τονίζει μεταξύ άλλων, η ΠΕΝΕΝ.
Χαρακτηριστικά αποσπάσματα της ανακοίνωσης, στην οποία επισημαίνεται μεταξύ άλλων:
«Διατυπώθηκαν οι θέσεις της ΠΕΝΕΝ που αφορούν την επείγουσα ανάγκη να γίνει εξονυχιστικός έλεγχος, μηχανολογικός – κατασκευαστικός κ.λπ, σε όλα τα μικρά σκάφη που εκτελούν μεταφορές μέσα στην χώρα (Δ/Ξ – Φορτηγά – Εφοδιαστικά κ.λπ) με σκοπό να αντιμετωπισθούν προβλήματα που συνδέονται με την ασφάλεια και την αξιοπλοΐα τους.
Επαναδιατυπώθηκε η θέση της ΠΕΝΕΝ ότι οι διαγραφόμενοι κίνδυνοι από αυτά τα σκάφη αφορούν την προστασία της ανθρώπινης ζωής όσο και την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος για αυτό επιβάλλεται να τεθεί με νομοθετική ρύθμιση χρονοδιάγραμμα για την απόσυρση των παλιών και γερασμένων πλοίων ενώ πρέπει να θεσπιστεί ανώτατο όριο ηλικίας το οποίο να είναι τα 20 χρόνια.
Στην ίδια κατεύθυνση η αντιπροσωπεία της ΠΕΝΕΝ υπογράμμισε την αντίθεσή της στην ουσιαστική διάλυση του ΚΕΕΠ (όπως ανακοίνωσε η κυβέρνηση) και τόνισε την ανάγκη αυτή να αναβαθμιστεί, να διευρυνθεί ως υπηρεσία με την συμμετοχή Ναυτεργατικών Σωματείων, κοινωνικών, επιστημονικών και λαϊκών φορέων και να απογαλακτισθεί από την ασφυκτική επιρροή και τους δεσμούς με το εφοπλιστικό κεφάλαιο…»
Και συνεχίζουν: «… Στην διάρκεια της σύσκεψης ΠΕΝΕΝ – ΥΕΝ αποκαλύφθηκε ότι ο πλοιοκτήτης του πλοίου που βυθίστηκε δεν ήταν αυτός που είχε πληρώσει το φορτίο που παρέλαβε το πλοίο από τα ΕΛ.ΠΕ… Το λιμάνι βοά και οι καταγγελίες που φθάνουν στην ΠΕΝΕΝ είναι δεκάδες που κάνουν λόγο για επιχειρηματίες και εφοπλιστές που χρησιμοποιούν παρένθετα πρόσωπα ενώ οι ίδιοι βρίσκονται στο παρασκήνιο και στο σκοτάδι αυτής της παράνομης και τριτοκοσμικής επιχειρηματικής δραστηριότητας που οδηγεί σε απώλεια δις ευρώ εσόδων για το δημόσιο. Στην απάντησή του ο Υπουργός δήλωσε στην αντιπροσωπεία της ΠΕΝΕΝ ότι θα ξεκινήσει άμεσα ο έλεγχος αυτών των πλοίων από τις αρμόδιες υπηρεσίες, επίσης ο ίδιος και η κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο να τεθεί όριο ηλικίας αλλά μόνο για τα μικρά εφοδιαστικά πλοία, δήλωσε ότι θα απαντήσει σχετικά με το καθεστώς των ειδικών συνθέσεων μέσα στην επόμενη εβδομάδα και ότι θα αξιοποιήσει τις καταγγελίες της ΠΕΝΕΝ αναφορικά με την παράνομη διακίνηση λαθραίων καυσίμων».