«Τα τελευταία πέντε χρόνια είδαμε πολλά αεροδρόμια. Ωστόσο σε κανένα πρότζεκτ οι προκλήσεις δεν ήταν τόσο μεγάλες και παράλληλα η χώρα και το περιβάλλον τόσο ελκυστικά όσο στην Ελλάδα. Η Ελλάδα έχει τεράστιες δυνατότητες στον τουρισμό, η χώρα προσφέρει μεγάλη πολιτιστική και φυσική πολυμορφία, οι άνθρωποι είναι εγκάρδιοι και φιλόξενοι. Είμαστε βαθιά πεπεισμένοι ότι η Ελλάδα έχει μπροστά της μεγάλο μέλλον ως μια από τις σημαντικότερες τουριστικές αγορές του κόσμου», είπε ο Στέφαν Σούλτε, ο επικεφαλής της Fraport, σε συνέντευξή του στη γερμανική οικονομική επιθεώρηση Wirtschaftswoche (WiWo).
«Λόγω των τελών παραχώρησης και των πρόσθετων τελών, τα επόμενα χρόνια θα ωφεληθεί κυρίως το ελληνικό κράτος. Για τους μετόχους της Fraport οι μεγάλες και μακροπρόθεσμες αυτές επενδύσεις θα κάνουν απόσβεση μετά από 15 χρόνια», όπως λέει.
«Πάντως και παρότι η εταιρία σημειώνει καταρχήν απώλειες, με τις σχεδιαζόμενες επενδύσεις να φτάνουν συνολικά τα 415 -100 εκατομμύρια ευρώ ευρώ περισσότερα από τον αρχικό σχεδιασμό-, η διοίκηση της εταιρίας είναι απολύτως ικανοποιημένη. Η απόφαση να αναλάβουμε τα αεροδρόμια στην Ελλάδα», «είναι μέχρι και σήμερα 100% σωστή. Τα πρόσθετα έξοδα δεν μας αιφνιδίασαν. Εξαιτίας των πολλών επενδύσεων θα έχουμε την τρέχουσα και την επόμενη χρονιά απώλειες. Τα αποτελέσματα όμως είναι καλύτερα από τα αναμενόμενα και έτσι ήδη το 2020 θα μπορούσε να υπάρξει κέρδος», επισημαίνει ο κ. Σούλτε.
Το μεγαλύτερο μέρος της -κοινής- συνέντευξης με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Fraport Greece Αλεξάντερ Τσινέλ αφορά στη διαχείριση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην Ελλάδα, τα οποία ανέλαβε η γερμανική εταιρεία το 2017. Η Fraport ξεκίνησε άμεσα με την ανακαίνιση των αεροδρομίων, που όμως δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί: «Δυστυχώς, χρειάζεται χρόνος μέχρι να γίνουν αντιληπτές οι αλλαγές, ειδικώς όταν απαιτούνται εκτεταμένα έργα ή ακόμη και νέες κατασκευές», όπως εξηγεί ο κ. Τσινέλ. «Ωστόσο όποιος βρέθηκε τις τελευταίες μέρες στα αεροδρόμιά μας, όπως εγώ, βλέπει ότι καταφέραμε αρκετά μέσα σε λίγο χρόνο. Παντού ανακαινίστηκαν οι τουαλέτες, εν μέρει μάλιστα σε καλύτερα επίπεδα από αεροδρόμια που έχουν καλύτερη αξιολόγηση. Στο πλαίσιο αυτό, καθαρίσαμε εξονυχιστικά τους τερματικούς σταθμούς και βελτιώσαμε παντού τους σταθμούς “Check-in”, καθώς και τα σημεία ελέγχου και ασφαλείας. Γι’ αυτό αναμορφώσαμε το εσωτερικό των τερματικών (terminals), προκειμένου να δημιουργήσουμε περισσότερο χώρο για τις αίθουσες αναμονής καθώς και καταστήματα και εστιατόρια. Ωστόσο πολλά ήταν σε άσχημη κατάσταση και, όσο κι αν θέλαμε, δεν μπορούσαμε να τα καταφέρουμε σε ένα χρόνο».
Ερωτηθείς γιατί οι επιβάτες, για παράδειγμα στη Θεσσαλονίκη, συνεχίζουν να μεταφέρουν οι ίδιοι τις αποσκευές τους στα σημεία ελέγχου αποσκευών αντί να τα παραδίδουν στα σημεία «Check-in», όπως συμβαίνει στα περισσότερα αεροδρόμια του κόσμου, ο κ. Τσινέλ απαντά ότι μέχρι το ερχόμενο καλοκαίρι αυτό θα έχει αλλάξει στα περισσότερα αεροδρόμια.
Σε ερώτηση του WiWo εάν τους είχε αποθαρρύνει το γεγονός ότι ορισμένα από τα αεροδρόμια βαθμολογούνται συχνά ως τα χειρότερα του κόσμου, ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece απαντά: «Αντιθέτως, αυτό λειτουργεί περισσότερο ως κίνητρο για μας. Το δυνατό μας σημείο είναι να βελτιώνουμε ένα μέτριο ή και κακό αεροδρόμιο. Όταν το ζητούμενο είναι να βελτιώσεις ένα τέλειο αεροδρόμιο και να αυξήσεις την κερδοφορία του, τότε η προστιθέμενη αξία μας είναι περιορισμένη».
Πηγή: DW / Handelsblatt