Απάντηση στα δημοσιεύματα για τον διαγωνισμό πρόσληψης δικαστικών γραμματέων που πάγωσε με προσωρινή διαταγή του Διοικητικού Πρωτοδικείου Αθηνών, δίνει το ΑΣΕΠ με εκτενή ανακοίνωσή του.
Σε αυτή υπεραμύνεται των διαδικασιών, απορρίπτει τα “αδιαφάνειας και αυθαιρεσίας» που αναφέρονται στις προσφυγές στα δικαστήρια και καταλήγει:
«Η ορθότητα των προσβαλλόμενων αποφάσεων του ΑΣΕΠ θα κριθεί οριστικά και επί της ουσίας με απόφαση του αρμοδίου δικαστηρίου». Ολόκληρη η ανακοίνωση του ΑΣΕΠ, αναφέρει:
«Σχετικά με τα πρόσφατα έντυπα και ηλεκτρονικά δημοσιεύματα, τα οποία αφορούν τα οριστικά αποτελέσματα της Προκήρυξης 1Κ/2017 του ΑΣΕΠ (ΦΕΚ 10/3-5-2017 Τεύχος Προκηρύξεων ΑΣΕΠ) για την πλήρωση, με σειρά προτεραιότητας, τετρακοσίων τεσσάρων (404) θέσεων τακτικού προσωπικού Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης στο Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (Δικαστήρια και Δικαστικές Υπηρεσίες της χώρας), επισημαίνονται τα ακόλουθα:
Κατά τον έλεγχο των οριστικών αποτελεσμάτων της εν λόγω Προκήρυξης, τα αρμόδια τρία (3) Τμήματα του ΑΣΕΠ, ομόφωνα αποφάνθηκαν, αυτεπαγγέλτως και κατ’ ένσταση, μεταξύ άλλων, επί των Μεταπτυχιακών και Διδακτορικών τίτλων σπουδών των υποψηφίων και ειδικότερα, ως προς το εάν αυτοί εμπίπτουν ή όχι στο γνωστικό αντικείμενο των προκηρυχθεισών θέσεων της ειδικότητας “ΠΕ Γραμματέων”.
Η συγκεκριμένη κρίση ήταν απολύτως σύμφωνη με τις κείμενες περί προσλήψεων διατάξεις και την οικεία Προκήρυξη, σύμφωνα με την οποία οι Διδακτορικοί και Μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών βαθμολογούνται με 400 και 200 μονάδες αντίστοιχα, εφόσον εμπίπτουν στο γνωστικό αντικείμενο της θέσης, ενώ, εφόσον εμπίπτουν σε άλλο γνωστικό αντικείμενο, βαθμολογούνται με 200 και 100 μονάδες αντίστοιχα (Βλ. Πίνακα Κριτηρίων Κατάταξης, σελ. 158).
Στην Προκήρυξη υπήρχε σαφής περιγραφή του αντικειμένου της θέσης “ΠΕ Γραμματέων” ως εξής: “Οι Γραμματείς των δικαστηρίων μετέχουν στις συνεδριάσεις των δικαστηρίων και συντάσσουν τα πρακτικά, τις εκθέσεις, τις πράξεις και τα άλλα έγγραφα σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις για την πιστοποίηση των δικαστικών ενεργειών. Εκδίδουν τα απόγραφα και αντίγραφα, τα πιστοποιητικά και αποσπάσματα, τηρούν και ενημερώνουν τα βιβλία και φυλάσσουν το αρχείο και τα άλλα αντικείμενα των δικαστηρίων ή των εισαγγελιών.” (Βλ. σελ. 142).
Περαιτέρω, η συγκεκριμένη κρίση των αρμοδίων Τμημάτων ΑΣΕΠ συμμορφώνεται και ως προς τη σχετική νομολογία (Βλ. Απόφαση 643/2009, Διοικητικό Εφετείο Αθηνών – Ακυρωτικός Σχηματισμός – Τμήμα ΙΑ΄).
Ιδιαιτέρως επισημαίνεται ότι η κρίση των Τμημάτων ΑΣΕΠ είναι αυτοτελής, πραγματοποιείται μετά από διεξοδικό έλεγχο των αιτήσεων των υπό κρίση υποψηφίων και δεν δεσμεύεται από την κρίση του οργάνου που διενήργησε τον έλεγχο των προσωρινών αποτελεσμάτων, όπως άλλωστε συμβαίνει σε κάθε κρίση δευτεροβάθμιου οργάνου, προκειμένου να διασφαλισθεί η ορθή εφαρμογή του κανονιστικού πλαισίου της Προκήρυξης και, κατ’ επέκταση, η ακεραιότητα της διαγωνιστικής διαδικασίας ως προς τη συμμόρφωσή της με αυτό.
Όσον αφορά τις αναφορές περί “αδιαφάνειας και αυθαιρεσίας” του ΑΣΕΠ κατά την έκδοση των οριστικών αποτελεσμάτων της εν λόγω Προκήρυξης, οι οποίες αναπαράγονται σε πρόσφατα δημοσιεύματα του έντυπου και ηλεκτρονικού τύπου, αυτές δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, καθώς το ΑΣΕΠ, από την ίδρυσή του, τηρεί απαρέγκλιτα τις αρχές της διαφάνειας και αντικειμενικότητας στο σύνολο των διαγωνιστικών διαδικασιών που κατ’ ουσία ελέγχει.
Σε κάθε περίπτωση, η ορθότητα των προσβαλλόμενων αποφάσεων του ΑΣΕΠ θα κριθεί οριστικά και επί της ουσίας με απόφαση του αρμοδίου δικαστηρίου».
ΠΗΓΗ: dikastiko.gr