Κατά γενική παραδοχή η περσινή Black Friday ήταν μία ημέρα, ή για να λέμε τα πράγματα με το όνομα τους μία εβδομάδα, που άλλαξε την εικόνα της αγοράς, κυρίως των, ηλεκτρικών σημαντικά. Μπορεί όλοι να αύξησαν τις πωλήσεις τους όμως περιόρισαν τα κέρδη τους, “κανιβαλίσαν” την εορταστική περίοδο που ακολουθούσε και δημιούργησαν ένα κλίμα παγωμάρας όλο το διάστημα που προηγήθηκε καθώς οι καταναλωτές δεν αγόραζαν περιμένοντας την Μαύρη Παρασκευή.
H αμερικανόφερτη Black Friday, είναι η Παρασκευή μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών που ορίζει και την “επίσημη” έναρξη της εορταστικής περιόδου. Πώς προέκυψε η Μαύρη Παρασκευή (Black Friday); Στις αρχές της δεκαετίας του ’60 τα λογιστικά φύλλα και οι αποδείξεις ήταν βεβαίως χειρόγραφα και τα καταστήματα είχαν δύο χρώματα μελανιού για να καταγράφουν τα στοιχεία. Με κόκκινο γράφονταν οι ημέρες με αρνητικό ισολογισμό πωλήσεων και με μαύρο οι ημέρες με θετικό απολογισμό.
Σύμφωνα με μια άλλη εκδοχή ο όρος Black Friday χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά από τροχονόμους στη Φιλαδέλφεια των ΗΠΑ, προκειμένου να περιγράψουν τη φριχτή κίνηση που είχε στους δρόμους εκείνη την ημέρα λόγω των εκπτώσεων και της έναρξης της χριστουγεννιάτικης περιόδου.
Αν και η απόσταση που μας χωρίζει από τον “εορτασμό” της είναι μεγάλη σύμφωνα με το Forbes στην Αμερική έχουν αρχίσει οι αλυσίδες να προετοιμάζονται για την ημέρα της μεγάλης μάχης. Στον αντίποδα σύμφωνα με το cnet δημιουργείται μία νέα τάση με αλυσίδες που κλείνουν εκείνη την ημέρα πληρώνοντας τους εργαζόμενους τους για να την περάσουν μαζί με την οικογένεια και τους δικούς τους ανθρώπους.
Φέτος η Black Friday πέφτει στις 23 Νοεμβρίου. Αναμφίβολα πρωταγωνιστής λόγω δικτύου και ισχύος στις συμφωνίες με τους προμηθευτές τις δύο προηγούμενες χρονιές ήταν η αλυσίδα Κωτσόβολος. Στα εγκαίνια του ανακαινισμένου καταστήματος στο Mall – το οποίο διαθέτει και το πρώτο shop in a shop της Apple στην Ελλάδα – ερωτηθείς ο Διευθύνων Σύμβουλος της, Γιάννης Βασιλάκος, ανέφερε ότι πρόκειται για ένα αναγκαίο κακό. Για φέτος εκτιμά ότι η διάρκεια της θα “απλωθεί” σε 3-4 ημέρες τόσο στα φυσικά όσο και στα ηλεκτρονικά καταστήματα καθώς έχουν κλειστεί οι συμφωνίες με τους προμηθευτές. Ανέφερε όμως ότι θα πρέπει ο κλάδος να δει πως θα μπορέσει “να μαζευτεί” όλο αυτό ώστε από την επομένη χρονιά να πέσουν οι τόνοι.
ΠΗΓΗ: news247.gr