«Συνεχίζουμε να γράφουμε το νέο βιβλίο της σύγχρονης τουριστικής προβολής της περιφέρειας Αττικής, το οποίο ανοίξαμε πριν από 4,5 χρόνια», δήλωσε η περιφερειάρχης Αττικής Ρένα Δούρου, από το βήμα της εκδήλωσης της περιφέρειας με θέμα: Οι δυνατότητες του τουριστικού τομέα στην Αττική – Απολογισμός έργου της Περιφέρειας.
Η ίδια ανάφερε ότι έχει διανυθεί πολύς δρόμος στον τομεά του τουρισμού βάζοντας τις βάσεις για μελλοντικές δράσεις. «Ανοίξαμε νέους δρόμους και δείξαμε τι μπορεί να κάνει η Αυτοδιοίκηση, ακόμη και υποστελεχωμένη, χωρίς σαφές θεσμικό πλαίισο, όταν έχει την πολιτική βούληση, τη στήριξη των υπηρεσιακών της ανθρώπων, τη συμπαράσταση των αρμόδιων φορέων, τη σχεδιασμένη δράση» πρόσθεσε η ίδια.
Παράλληλα, η Ρ.Δούρου εξήρε τις συνέργιες της περιφέρειας με κλαδικούς φορείς του τουρισμού, όπως το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο.
Στον απολογισμό των πεπραγμένων της περιφέρειας στον τομέα του τουρισμού, η κυρία Δούρου αφού ανάφερε τις δυσκολίες του νομοθετικού πλαισίου, για τη στελέχωση της διεύθυνσης τουρισμού, απόρροια των ρυθμίσεων του «Καλλικράτη», η περιφέρεια, όπως είπε κατάφερε να προχωρήσει στη σύνταξη στρατηγικού σχεδίου δράσης για τον τουρισμό, που πλέον έχει μετρήσιμα αποτελέσματα.
Στο μεταξύ εξήγησε ως ιδιαίτερα σημαντικό το γεγονός ότι «φεύγουμε» από το μοντέλο ήλιος και θάλασσα προκειμένου να αυξήσουμε τις τουριστικές ροές. Είναι η πρώτη φορά τόνισε η κα Δούρου, που η περιφέρεια ήλθε σε επαφή με τους δήμους προκειμένου να γίνει η καταγραφή των συγκριτικών πλεονεκτημάτων των περιοχών, ώστε αυτά να αποτυπωθούν στο νέο μοντέλο προώθησης και επικοινωνίας του Δήμου. Στα μετρήσιμα αποτελέσματα η κα Δούρου εστίασε, ότι η περιφέρεια Αττικής είναι η πρώτη από τις 13 περιφέρειες της χώρας που υλοποίησε το «Film Office» της Αττικής, όπως και τα θεματικά δίκτυα τουρισμού.
Πιάνοντας το νήμα των πεπραγμών από την Ρ.Δούρου, η εντεταλμένη περιφρειακή σύμβουλος για τον τουρισμού Ελένη Δημοπούλου, σημείωσε ότι το στρατηγικό σχέδιο για τον τουρισμό φέρνει μετρήσιμα αποτελέσματα και η Αττική την τελευταία διετία, αποτελεί την τρίτη τουριστική δύναμη της Ελλάδας, συμβάλλοντας με πάνω από 2 δισ ευρώ στα έσοδα της χώρας μας. Οραμα της περιφέρειας παραμένει η επανατοποθέτηση της Αθήνας και κυρίως όλη της Αττική στον διεθνή τουριστικό χάρτη σαν «ενα σύνολο προορισμών για ολιγοήμερες διακοπές ολο τον χρόνο».
Εστιάζοντας στα πεπραγμένα της περιφέρειας, η κυρία Δημοπούλου, ανάφερε ότι δημιουργήθηκε δημόσια διοικητική δομή για τον τουρισμό, υπογράφτηκαν μνημόνια συνεργασίας με ΞΕΕ, και την ίδια στιγμή οικοδομήθηκαν συνεργασίες με τον ΕΟΤ, την ΕΞΑΑΑ, τον ΗΑΤΤΑ, το υπουργείου Πολιτισμού, τα Μουσεία, τις Πρεσβείες μας στο εξωτερικό κλπ.. Χαρακτηριστική είναι η στήριξη τουTravel Trade Athens του Δήμου Αθηναίων, ανάφερε η κυρία Δημοπούλου. Μάλιστα, η περιφέρεια προχώρησε στη σύσταση θεματικών δικτύων τουρισμού, προσέγγισε νέες αγορές, ενώ σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται και το πενταετές επιχειρησιακό σχέδιο με 320 εργοτάξια να αλλάζουν, όπως τονίστηκε, το τοπίο στην περιφέρεια.
Στο σκέλος της προβολής της περιφέρειας, η κα Δημοπούλου ανακοίνωσε ότι μέχρι τα τέλη Ιουνίου θα έχει φιλμογραφηθεί η Αττική με μοντέρνο τρόπο, από τον βραβευμένο διεθνώς σκηνοθέτη Θοδωρή Παπαδουλάκη, όπου θα παρουσιάσει 53 νέα βίντεο. Παράλληλα η περιφέρεια θα τρέξει και ψηφιακές καμπάνιες μεσω της google καθως αλλά και του Bloomberg σε επιχειρηματίες. Τέλος, ετοιμάζεται και η δημιουργία του εργαλείου Ολιστικής Διαχείρισης του Προορισμού, που θα περιέχει το παρατηρητήριο τουρισμού και θα εκπονεί εξειδικευμένες έρευνες σε συνεργασία με το ΙΤΕΠ του ΞΕΕ.
Από την πλευρά της η Αθηνά Κολυβά, προϊσταμένη διεύθυνσης τουρισμού Περιφέρειας ανάφερε ότι η διεύθυνση τουρισμού συνεχίζοντας επιχειρησιακά την άσκηση των αρμοδιοτήτων της και την υλοποίηση του στρατηγικού σχεδίου δράσης τουριστικής προβολής είναι σε διαδικασία σύνταξης τεύχους διακήρυξης το οποίο θα περιλαμβάνει 5 ομάδες ενεργειών που αφορούν:
1η: Δημιουργία και παραγωγή πρωτότυπου ενημερωτικού έντυπου υλικού τουριστικής προβολής για τις τουριστικές περιοχές της Αττικής και για επιλεγμένες θεματικές μορφές τουρισμού
2η: Περαιτέρω αναβάθμιση της τουριστικής ιστοσελίδας .athensattica.com
3η: Διαφημιστικές Ενέργειες σε Ψηφιακά Μέσα
4η: Ανάδειξη προϊόντων μέσω Αναβάθμισης αφηγηματικής προσέγγισης στον τουρισμό της Αττικής και Επιμορφωτικές δράσεις-Σχολείο Τουρισμού
5η: Διενέργεια έρευνας ικανοποίησης επισκεπτών
Στην παρέμβαση του τέλος, ο επίκουρος καθηγητής του πανεπιστημίου Πατρών, Δημήτρης Κούτουλας, υπογράμμισε ότι το διάστημα 2014-2017 οι διανυκτερεύσεις αυξήθηκαν στην Αθήνα κατά 360.000 με την Ανατολική Αττική να σημειώνει άνοδο 67%, ενδεικτικό της “δουλειάς” που έχει γίνει στο σκέλος της προώθησης. Την ίδια στιγμή το 2018, 1.151 κλίνες προστέθηκαν στο ξενοδοχειακό δυναμικό της περιφέρειας, όπως είπε ο κ. Κούτουλας, ενώ χαρακτήρισε ανεξέλεγκτη την ανάπτυξη των καταλυμμάτων βραχυχρόνιας μίσθωσης στην Αθήνα.