Νέες αποκαλύψεις για το μοιραίο Boeing 737 Max 8 της Lion Air που συνετρίβη τον περασμένο Οκτώβριο παρασύροντας στον θάνατο 189 ανθρώπους έρχονται στο φως της δημοσιότητας, καθώς οι έρευνες για τα αίτια της πτώσης του συνεχίζονται.
Όπως έγινε γνωστό, μόλις μία ημέρα πριν τη συντριβή του στην Ινδονησία, το αεροσκάφος είχε κάνει άλλη μια βουτιά που παραλίγο να αποβεί μοιραία. Ειδικότερα, στη διάρκεια πτήσης του από το Μπαλί προς τη Τζακάρτα, το Boeing παρουσίασε πρόβλημα και άρχισε να χάνει ύψος αλλά η παρέμβαση ενός τρίτου πιλότου εκτός υπηρεσίας, που ήταν στο πιλοτήριο και γνώριζε τι έπρεπε να κάνει, απέτρεψε τα χειρότερα.
Οι Αρχές πιστεύουν ότι η αιτία της συντριβής του αεροσκάφους οφείλεται στην εντολή για βουτιά που έδωσε το λογισμικό Maneuvering Characteristics Augmentation System (MCAS) ανταποκρινόμενο στα δεδομένα που έστειλε ένας ελαττωματικός αισθητήρας.
Πηγές προσκείμενες στην έρευνα είπαν στο Bloomberg ότι ο τρίτος πιλότος, που βρισκόταν στο κόκπιτ, αντιλήφθηκε γρήγορα το πρόβλημα και βοήθησε να τεθεί εγκαίρως εκτός λειτουργίας το σύστημα, συμβουλεύοντας τους κυβερνήτες να απενεργοποιήσουν τον κινητήρα που έσπρωχνε το ρύγχος του αεροσκάφους προς τα κάτω, διαδικασία που θα έπρεπε κανονικά να γνωρίζουν όλοι οι πιλότοι.
Ένα 24ωρο αργότερα, η πτήση JT-610 της Lion Air με προορισμό το Πανγκάλ Πινάνγκ αντιμετώπισε το ίδιο πρόβλημα, μόνον που αυτή τη φορά ήταν στο πιλοτήριο ένα άλλο πλήρωμα που δεν μπόρεσε να σώσει το αεροσκάφος…
Εκπρόσωπος της Lion Air αρνήθηκε να σχολιάσει τις αποκαλύψεις του Bloomberg καθώς όπως είπε η έρευνα είναι σε εξέλιξη.