© All rights reserved. Powered by VLThemes.

Το επιτελικό κράτος “βούλιαξε” σε 10 πόντους χιόνι – Μπαλάκι οι ευθύνες, πάρτι στο twitter

by panos_drivas

Όπως ειπώθηκε και σε κεντρικό δελτίο ειδήσεων: «Ο κρατικός μηχανισμός λειτούργησε άψογα… μέχρι που χιόνισε πολύ». Ίσαμε δέκα πόντους θα προσθέταμε εμείς… Ήταν όμως αρκετό για να θαφτεί το “επιτελικό κράτος”.  Διακόπηκε από το μεσημέρι η κυκλοφορία όλων των οχημάτων και στα δύο ρεύματα της εθνικής οδού Αθηνών – Λαμίας, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί το απόλυτο χάος. Οδηγοί και επιβάτες παρέμειναν για περισσότερες από πέντε ώρες εγκλωβισμένοι μέσα στο σφοδρό κρύο, ενώ το κομφούζιο συνεχίστηκε με τις αρμόδιες αρχές να πετούν η μία στην άλλη το μπαλάκι των ευθυνών.

Το Υπουργείο Μεταφορών ισχυρίζεται ότι την απόφαση για να κλείσει η εθνική οδός, την έλαβε η Τροχαία, μετά από εισήγηση της Νέας Οδού, της εταιρείας που διαχειρίζεται το συγκεκριμένο τμήμα της εθνικής. Με την σειρά της, η Τροχαία θεωρεί υπεύθυνη τη Νέα Οδό, αλλά και την Περιφέρεια Αττικής, διότι δεν καθαρίστηκε επαρκώς το οδόστρωμα και δεν ελήφθησαν εγκαίρως μέτρα. Συνεπώς, όπως υποστηρίζει, δεν μπορούσε να επιτρέψει τη διέλευση των οχημάτων στο σημείο που έχει κλείσει ο δρόμος από το χιόνι.

Η Περιφέρεια Αττικής υποστηρίζει πως είχε έτοιμες και αλατιέρες και γκρέιντερ, αλλά δεν είχε ενημερωθεί έγκαιρα από τη Νέα Οδό. Τέλος, η Νέα Οδός ρίχνει την ευθύνη στους μετεωρολόγους, υποστηρίζοντας ότι δεν είχαν ενημερώσει για την τόσο μεγάλη ένταση των καιρικών φαινομένων, αλλά και στους οδηγούς, τους οποίους κατηγορεί ότι δεν είχαν αλυσίδες, αλλά και ότι χρησιμοποιούσαν τη ΛΕΑ, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να περάσουν τα εκχιονιστικά οχήματα και τα φορτηγά με το αλάτι.

Πάντως οι οδηγοί και οι επιβάτες από την πλευρά τους δηλώνουν εξοργισμένοι για το μπάχαλο και την ταλαιπωρία και διαμαρτύρονται ότι ουδείς τους είχε ενημερώσει. Από την πλευρά του. Το σκηνικό του χάους ολοκληρώθηκε με τη συνηθισμένη διαρροή για «παρέμβαση Μητσοτάκη», ο οποίος φέρεται να ζήτησε από τους υπουργούς Μεταφορών – Υποδομών (Κωστα Αχ. Καραμανλή) και Προστασίας Πολίτη (Μιχάλη Χρυσοχοΐδη) «να βρουν ποιοι ευθύνονται για την κατάσταση».

Το κλείσιμο των δυο ρευμάτων της εθνικής οδού Αθηνών – Λαμίας είχε ως αποτέλεσμα μεγάλος αριθμός ανθρώπων να μείνει εγκλωβισμένος για πολλές ώρες πάνω στο δρόμο, με τα αυτοκίνητα ακινητοποιημένα.

Τα δυο ρεύματα δόθηκαν στην κυκλοφορία περίπου στις 21:00 το βράδυ, ωστόσο και πάλι η κατάσταση δεν ομαλοποιήθηκε πλήρως με τα οχήματα να κινούνται με χαμηλές ταχύτητες. Κατά μήκος όλης της Εθνικής Οδού, σε όλη τη διάρκεια της ημέρας, υπήρξαν διάσπαρτες ουρές χιλιομέτρων και ακινητοποιημένα οχήματα με τους οδηγούς να καταγγέλλουν την ανικανότητα των αρμόδιων υπηρεσιών που «κόλησαν» σε μερικούς πόντους χιόνι.

Χάος επικράτησε στους μεγαλύτερους οδικούς άξονες της χώρας, έπειτα από το πέρασμα της προαναγγελθείσας κακοκαιρίας για την οποία όπως αποδείχθηκε οι αρμόδιες αρχές ήταν απροετοίμαστες. Έντονες ήταν και οι αντιδράσεις από τους ταλαιπωρημένους πολίτες και πολλές οι επικρίσεις στα social media για το «επιτελικό κράτος» και την «ετοιμότητά» που διαφήμιζε η κυβέρνηση. Ολα τα ΚΤΕΛ από την κεντρική και βόρεια Ελλάδα, ακύρωσαν τα δρομολόγιά τους προς Αθήνα, ενώ οι οδηγοί τους δεν είχαν ενημέρωση για το πότε θα μπορέσουν να ξεκινήσουν εκ νέου. Η αστυνομία ακινητοποίησε εκατοντάδες φορτηγά και δεκάδες λεωφορεία σε διάφορα σημεία του εθνικού οδικού δικτύου από Λαμία έως Τραγάνα.

Μεταξύ των εγκλωβισμένων ήταν και η δημοσιογράφος της «Εφημερίδας των Συντακτών» Ιωάννα Σωτήρχου, η οποία βρέθηκε στο σημείο, όπου σχηματίστηκαν ουρές οχημάτων. Όπως αναφέρει, ερχόμενοι από Καλαμπάκα και φτάνοντας στο Σχηματάρι, τους είπαν ότι μπορούν να συνεχίσουν κανονικά, ωστόσο φτάνοντας στη Μαλακάσα ο δρόμος ήταν κλειστός. Κάλεσαν πολλές φορές στον αριθμό 1075, τον αριθμό εκτάκτου ανάγκης της διαχειρίστριας του αυτοκινητόδρομου «Νέας Οδού», αλλά η αναμονή ξεπερνούσε τα πέντε λεπτά, ενώ κανείς δεν απαντούσε ούτε και στο Κέντρο Εξυπηρέτησης Πελατών των Αφιδνών.

«Δεν ξέραμε αν έπρεπε να σβήσουμε τις μηχανές μας, αν υπήρχε κίνδυνος να μείνουμε από βενζίνη», τονίζει και προσθέτει: «Η Μαλακάσα (σημ: όπου βρίσκεται και το κέντρο στάθμευσης των εκχιονιστικών μηχανημάτων) είναι το πρώτο σημείο που κλείνει, το γνωρίζουμε όλοι, όταν χιονίζει και θα έπρεπε να υπάρχει μέριμνα πρώτα εκεί. Είναι μνημειώδης η ανικανότητα του κρατικού μηχανισμού. Δεν μπορεί όλα αυτά τα χρόνια να μην έχουν μάθει ότι η Μαλακάσα κλείνει πρώτη από το χιόνι».

Είναι ενδεικτικό πως από τη Μαλακάσα μέχρι τις Αφίδνες, απόσταση μικρότερη των 5 χλμ, οι οδηγοί χρειάζονταν πάνω από 3,5 ώρες, ενώ παρέμεναν για ώρες ακινητοποιημένοι.

Οι αντιδράσεις στα Social Media είναι ενδεικτικές. Δείτε κάποιες από αυτές:

https://twitter.com/jennytsoupar/status/1211656708109541377?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1211656708109541377&ref_url=https%3A%2F%2Ftvxs.gr%2Fnews%2Fellada%2Fgaitanaki-eythynon-gia-xaos-me-kleisimo-tis-ethnikis-athinon-lamias

https://twitter.com/CeliaSanchez_gr/status/1211703300015493120?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1211703300015493120&ref_url=https%3A%2F%2Ftvxs.gr%2Fnews%2Fellada%2Fgaitanaki-eythynon-gia-xaos-me-kleisimo-tis-ethnikis-athinon-lamias

ΠΗΓΗ: tvxs.gr

Latest Articles
Instagram
Visual Portfolio, Posts & Image Gallery for WordPress