Τους τρόπους εφαρμογής τής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στα ΑΕΙ περιλαμβάνει εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας, που υπέγραψε ο αρμόδιος υφυπουργός. «Δεν θα χαθεί το εξάμηνο», δήλωσε σχετικά ο κ. Διγαλάκης.
Έτσι, τα ΑΕΙ μπορούν να προχωρήσουν άμεσα σε εξ αποστάσεως εκπαίδευση στα προπτυχιακά και μεταπτυχιακά μαθήματα, καθώς τα περισσότερα από αυτά διαθέτουν τα απαιτούμενα συστήματα και πλατφόρμες, ενώ σε αρκετά υπάρχουν και συμπληρωματικά λογισμικά πακέτα, τα οποία επιτρέπουν την απευθείας διδασκαλία και μετάδοση μαθήματος σε πραγματικό χρόνο διαδικτυακά. Επίσης, προβλέπεται η δυνατότητα ενίσχυσης των σχετικών υποδομών των ΑΕΙ με προμήθεια εξοπλισμού κεντρικών εξυπηρετητών και νέων αδειών χρήσης πλατφόρμας λογισμικού.
Επιπλέον, εκτός από την άμεση διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας με ηλεκτρονικά μέσα για όσα μαθήματα είναι εφικτό, τα ΑΕΙ και οι διδάσκοντες μπορούν να αξιοποιήσουν το διάστημα έως τις 24 Μαρτίου προκειμένου να προετοιμαστούν για το ενδεχόμενο παράτασης της απαγόρευσης εκπαιδευτικής λειτουργίας με φυσική παρουσία.
Σε αυτήν την περίπτωση, όπως ενημέρωσε το υπουργείο, θα υπάρξει πλήρης μετάπτωση σε ηλεκτρονική εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ώστε να μη χαθεί το εαρινό ακαδημαϊκό εξάμηνο. Επομένως, στόχος των ΑΕΙ πρέπει να είναι να προσφέρουν όσο το δυνατόν περισσότερα μαθήματα με ηλεκτρονικά μέσα, και μάλιστα με μεθόδους και εργαλεία σύγχρονης διδασκαλίας, με αφετηρία την 26η Μαρτίου.
«Τα ΑΕΙ ξεκίνησαν από χθες την εκπαιδευτική διαδικασία με ηλεκτρονικό τρόπο. Παράλληλα, οφείλουν να αξιοποιήσουν το διάστημα έως τις 24 Μαρτίου, ώστε, σε περίπτωση παράτασης της απαγόρευσης λειτουργίας, τα περισσότερα μαθήματα να μπορούν να προσφερθούν με ηλεκτρονικά μέσα εξ αποστάσεως. Το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων στηρίζει την προσπάθεια αυτή», ανέφερε ο κ. Διγαλάκης.
Eπίσης, μετά από συνεννόηση της ηγεσίας του υπουργείου με τις εταιρείες Google και Microsoft, παρέχονται δωρεάν επιπλέον δύο ψηφιακές πλατφόρμες εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και διαδραστικής-ψηφιακής μάθησης. Επιπρόσθετα, το Ακαδημαϊκό Διαδίκτυο GUNET θα συνδράμει στην πλήρη αξιοποίηση/αναβάθμιση των υφιστάμενων συστημάτων ηλεκτρονικής διαχείρισης και υλοποίησης μαθημάτων, καθώς επίσης και στους τρόπους συνέργειας όλων των προσφερομένων εργαλείων.