Επιπλέον τζίρο 400 εκατ. ευρώ στα ταμεία των σούπερ μάρκετ, αλλά και ανακατανομή της «πίτας» της κατανάλωσης, έχει προκαλέσει η πανδημία Covid-19, με την ανάπτυξη υπηρεσιών click and collect (ηλεκτρονική παραγγελία και παραλαβή από το κατάστημα) να αναδεικνύεται ως η πλέον ενδεδειγμένη λύση για τους ισχυρούς της αγοράς, την κατ’ οίκον παράδοση σε δέκα λεπτά να αποτελεί σημαντικό αναπτυξιακό πεδίο για τη μικρή λιανική, ενώ για τους on line παίκτες, που εμφανίζουν ρυθμούς ανάπτυξης 160% στο φετινό πεντάμηνο, η τάση για ενισχυμένα ηλεκτρονικά καλάθια θα διατηρηθεί.
Τα παραπάνω αποτελούν ορισμένα από τα βασικά συμπεράσματα που προέκυψαν στο πλαίσιο του Webinar «Ακολουθώντας τον καταναλωτή στη νέα πραγματικότητα», που πραγματοποίησε χθες το ECR Hellas (Efficient Consumer Response) και το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου – ELTRUN, του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Επιταχυντής
Αρχής γενομένης με το ερώτημα εάν η πανδημία οδηγεί σε περαιτέρω συγκέντρωση της αγοράς των FMCGs (ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα) η Δήμητρα Κατσίπη Sales Director της IRI εκτίμησε ότι «η συγκέντρωση της αγοράς είχε ξεκινήσει ανεξάρτητα από την εξάπλωση της πανδημίας, άρα εάν υποθέσουμε ότι η κρίση Covid19 γίνεται ένας επιταχυντής για ρευστότητα, χρεοκοπία και προβλήματα και δημιουργεί ένα πιο υφεσιακό περιβάλλον, τότε μοιάζει ότι κινούμαστε στην κατεύθυνση της περαιτέρω συγκέντρωσης. Αυτό που θεωρείται σίγουρο είναι ότι η “πίτα” της κατανάλωσης μεταξύ on line καταστημάτων, φυσικών καταστημάτων και εναλλακτικών καναλιών θα αναδιανεμηθεί».