Εν μέσω σφοδρών αντιδράσεων ψηφίζεται στη Βουλή το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας το οποίο επιφέρει σειρά αλλαγών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στη χθεσινή του τοποθέτηση στη Βουλή, χαρακτήρισε «όρο εθνικής επιβίωσης την επένδυση στην παιδεία». Απαντώντας στη σφοδρή κριτική που δέχεται η κυβέρνηση για την επαναφορά της μαθητικής διαγωγής είπε: «Γιατί το σχολείο να αυτοπεριορίζεται στην μετάδοση μόνο γνώσεων και όχι ήθους; γιατί να μην επιδίδεται στην εκμάθηση δικαιωμάτων και υποχρεώσεων; Γιατί οι εκπαιδευτικοί να αδρανούν σε φαινόμενα όπως η ενδοσχολική βία; Πρέπει να υπάρχει ένας μηχανισμός αξιολόγησης της συμπεριφοράς των παιδιών στο σχολείο;».
Από την πλευρά του ο Αλέξης Τσίπρας μίλησε για συντηρητική και αντιπαιδαγωγική στροφή και άσκησε κριτική στην κυβέρνηση ότι νομοθετεί με βάση τα συμφέροντα των ιδιοκτητών των φροντιστηρίων, γυρνώντας την εκπαίδευση στη δεκαετία του 1950. «Προσπαθείτε επιμελώς να καλλιεργήσετε μια επίπλαστη εικόνα εκσυγχρονισμού. Ότι δήθεν επιχειρείτε πέρα και έξω από την ιδεολογική σας οπτική να προχωρήσετε σε αλλαγές που ορίζονται από όσα σας υποδεικνύουν οι ειδικοί, οι τεχνοκράτες και η διεθνής εμπειρία. Και όσοι διαφωνούμε κάθετα με αυτές τις αλλαγές, είμαστε τάχα, στην καλύτερη περίπτωση αναχρονιστές, στη χειρότερη παράλογοι» τόνισε και συμπλήρωσε:
«Πέραν του γεγονότος ότι η επιστροφή στη διαγωγή κοσμία, στο εξεταστοκεντρικό σχολείο και στις πολυπληθείς αίθουσες διδασκαλίας, μόνο εκσυγχρονισμός δεν είναι, υπάρχει και μια μεγάλη αντίφαση στο ίδιο το επιχείρημά σας, ότι τάχα ακολουθείτε τις οδηγίες κάποιων ειδικών και τεχνοκρατών».
Συλλαλητήριο εκπαιδευτικών
Εν τω μεταξύ, νέα τρίωρη στάση εργασίας για σήμερα Πέμπτη από τις 11 το πρωί ως τις 2 το μεσημέρι, προκήρυξε η ΟΛΜΕ προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να συμμετάσχουν στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας που διοργανώνει έξω από τη Βουλή, την ώρα που θα ψηφίζεται το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας με ονομαστική ψηφοφορία. Οι εκπαιδευτικοί ζητούν να μην ψηφισθεί το νομοσχέδιο, θέτουν θέματα επιπλέον χρηματοδότησης της παιδείας και καταγγέλλουν τη διάταξη για τα «ζωντανά» μαθήματα στα σχολεία.