Η Αίγυπτος συνέχισε την Παρασκευή τις προσπάθειες για την αποκόλληση του τεράστιου πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το οποίο έχει αποκλείσει τη Διώρυγα του Σουέζ, ένα περιστατικό που θα μπορούσε να επιβραδύνει την παγκόσμια ναυσιπλοΐα για ημέρες ή και εβδομάδες.
Το μεγαλύτερο ναυτικό μποτιλιάρισμα στην Ιστορία θα κρατήσει τουλάχιστον ακόμα δύο ημέρες καθώς παρά την σημαντική πρόοδο στις εργασίες εκβάθυνσης στο σημείο του ατυχήματος, η προσπάθεια αποκόλλησης που έγινε ήταν αποτυχημένη, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία BSM που έχει αναλάβει το τεχνικό μάνατζμεντ του πλοίου.
Νωρίτερα, ο πρόεδρος της αιγυπτιακής Αρχής που διαχειρίζεται το κανάλι, είχε πραγματοποιήσει περιοδεία στο σημείο του ατυχήματος – και δημοσιοποίησε ένα σχετικό βίντεο:
Σύμφωνα με την ολλανδική εταιρεία Smit Salvage, η οποία προσελήφθη από την εταιρεία διαχείρισης του πλοίου Evergreen Marine Corp, με έδρα την Ταϊβάν, να βοηθήσει στην αποκόλληση του πλοίου, η επιχείρηση θα μπορούσε να διαρκέσει «ημέρες ή και εβδομάδες».
Πριν από την αποτυχημένη προσπάθεια αποκόλλησης, οι αιγυπτιακές αρχές που είναι αρμόδιες για το κανάλι, ανέφεραν ότι είχε επιτευχθεί το 87% του στόχου τους, προκειμένου να πλεύσει και πάλι το σκάφος. Όπως αναφέρει η ιστοσελίδα της αιγυπτιακής «Al Αhram», o επικεφαλής της αιγυπτιακής Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ (SCA) Οσάμα Ράμπι, είχε δηλώσει τo μεσημέρι της Παρασκευής ότι οι εργασίες βυθοκόρησης γύρω από το γιγαντιαίο πλοίο εμπορευματοκιβωτίων που έχει ακινητοποιηθεί μπλοκάροντας το πέρασμα της θαλάσσιας οδού, είχαν φθάσει «στο 87% του στόχου».
Από χθες το απόγευμα μέχρι σήμερα, έχουν απομακρυνθεί περίπου 17 χιλιάδες κυβικά μέτρα άμμου από το τόξο του σκάφους, τόνισε. Ο ίδιος εξήγησε ότι οι εργασίες βυθοκόρησης ξεκίνησαν αρχικά σε βάθος μισού μέτρου και ήδη έχουν φθάσει σε βάθος 15 μέτρων. Ο Οσάμα Ράμπι τόνισε επίσης ότι τηρήθηκαν πλήρως τα πρότυπα ασφαλείας πλοήγησης διατηρώντας μια ασφαλή απόσταση από το πλησιέστερο επιτρεπόμενο σημείο προς το πλοίο, το οποίο έχει οριστεί στα 10 μέτρα.
«Τα ρυμουλκά “SCA Baraka 1” και “Ezzat Adel” θα συνεχίσουν τις προσπάθειες ρυμούλκησης μετά την ολοκλήρωση του στόχου σε ό,τι αφορά την επιχείρηση βυθοκόρησης», υπογράμμισε.
Η ιαπωνική εφημερίδα «Nikkei», επικαλούμενη την γιαπωνέζικη πλοιοκτήτρια εταιρεία του Εver Given, Shoei Kisen, έγραφε σήμερα ότι το πλοίο Ever Given, μήκους 400 μέτρων, θα μπορούσε να αποκολληθεί ακόμη και «αύριο το βράδυ, ώρα Ιαπωνίας» – κάτι που ήδη έχει διαψευστεί.
Πάντως, οικονομικοί αναλυτές εκτιμούν ότι η ζημιά στην παγκόσμια οικονομία από το «έμφραγμα» στην Διώρυγα του Σουέζ από την περασμένη Τρίτη ανέρχεται στα 10 δισεκατομμύρια δολάρια ημερησίως.