Στήριξη της νεανικής επιχειρηματικότητας από το πρόγραμμα COSMOTE StartUp
– 10 ομάδες με νέες ιδέες
– 3 μήνες εκπαίδευση για να κάνουν την ιδέα τους επιχείρηση
– Διασυνδέσεις με σημαντικές προσωπικότητες και επενδυτές
Τα κατάλληλα εφόδια για να μετατρέψουν την ιδέα τους σε επιχείρηση προσέφερε σε δέκα ομάδες νέων το τρίμηνο πρόγραμμα COSMOTE StartUp, που υλοποίησε η COSMOTE σε συνεργασία με την Ελληνική Εταιρεία Διοικήσεως Επιχειρήσεων (ΕΕΔΕ), τον φορέα επιχειρηματικότητας Found.ation και την OTEAcademy, στο πλαίσιο της ενέργειας «Ο κόσμος μας, εσύ».
Στόχος του COSMOTE StartUp ήταν να δώσει ευκαιρίες σε ανθρώπους με νέες ιδέες και ουσιαστική ώθηση στην ελληνική επιχειρηματικότητα, προσφέροντας τη δυνατότητα σε 10 ομάδες που ξεχώρισαν να παρακολουθήσουν ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα σπουδών διάρκειας τριών μηνών και να έρθουν σε επαφή με ελληνικές επενδυτικές εταιρείες, ιδιώτες επενδυτές και επενδυτικά σχήματα από το εξωτερικό.
Οι συνολικές αιτήσεις συμμετοχής στο πρόγραμμα ανήλθαν σε 287, ξεπερνώντας κάθε προσδοκία. Από αυτές, επιλέχθηκαν οι 10 ομάδες που τελικά παρακολούθησαν το εντατικό πρόγραμμα εκπαίδευσης (Akseems, B.E.L.D, Checkinbeauty, Mageca, MyeTutor, Quispot, retailor*, Susurrus, TizU και Tutorizon).
Με το ολοκληρωμένο πρόγραμμα μαθημάτων, την καθοδήγηση από καταξιωμένους coaches, τις ξεχωριστές ομιλίες από σημαντικές προσωπικότητες της Ελλάδας και του εξωτερικού, αλλά και τη ζωντανή επαφή με ήδη επιτυχημένα ελληνικά startups, οι ομάδες κατάφεραν να μετατρέψουν τις ιδέες τους σε ουσιαστική επενδυτική πρόταση, και να πάρουν τα απαραίτητα εφόδια για τις μελλοντικές τους επιχειρηματικές κινήσεις. Το πρόγραμμα κορυφώθηκε με το «Investors Day», μια ολοήμερη εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην OTE Academy, κατά τη διάρκεια του οποίου οι ομάδες πραγματοποίησαν το σημαντικότερο βήμα στο «ταξίδι» μίας ιδέας μέχρι να μετουσιωθεί σε επιχείρηση, παρουσιάζοντας τις ολοκληρωμένες προτάσεις τους σε ανθρώπους της αγοράς.
«Το COSMOTE StartUp ολοκληρώνεται έχοντας πετύχει το στόχο του, να δώσει την ευκαιρία σε νέους ανθρώπους να δουν το μέλλον τους με αισιοδοξία, να έρθουν ένα βήμα πιο κοντά στο όνειρό τους, να κάνουν την ιδέα τους επιχείρηση. Αυτούς τους τρεις μήνες που διήρκησε το πρόγραμμα, οι 10 ομάδες απέκτησαν όλα τα εφόδια για να καταφέρουν να μπουν στον “επιχειρηματικό χάρτη”. Ήδη ομάδες και επενδυτές είναι σε συζητήσεις για περαιτέρω βήματα», δήλωσε σχετικά ο Διευθυντής Marketing Επικοινωνίας και E-Business της COSMOTE, κ. Σπύρος Λούρος. Και πρόσθεσε: «Εκτός από μια αξέχαστη, ουσιαστική εμπειρία, τόσο για εμάς όσο και για τους συμμετέχοντες, το COSMOTE StartUp αποτελεί επιβεβαίωση ότι αυτό που χρειάζεται η αγορά, αλλά και η χώρα, είναι η δημιουργία ευκαιριών και η πίστη στο δυναμικό της».
Οι 10 ιδέες του COSMOTE Startup
Akseems
Η ομάδα Akseems σχεδιάζει προσωπικά και επαγγελματικά αξεσουάρ τα οποία προσφέρουν έξυπνες λύσεις. Η καινοτομία των αξεσουάρ, έγκειται στο εργονομικό, minimal design του Ανδρέα Βαρώτσου –σχεδιαστή της Ολυμπιακής δάδας των Ολυμπιακών αγώνων Athens 2004- και στη λειτουργικότητά τους, αφού είναι μελετημένα έτσι ώστε να προσαρμόζονται στις προσωπικές και επαγγελματικές επιθυμίες του καθενός. Το πρώτο προϊόν, με την ονομασία PORTABLE BASIC STATION, είναι μία διαφορετική θήκη για iPad, αντανακλά τη νέα γενιά των iPad shell-cases στο ασυνήθιστο σχήμα του, στα υλικά του και σε διάφορες άλλες έξυπνες τεχνικές. Το σημαντικότερο είναι ότι διαθέτει τον πιο προηγμένο μηχανισμό στήριξης iPad που υπάρχει αυτή τη στιγμή παγκοσμίως (διεθνής πατέντα). Μέσω του μηχανισμού, η θήκη υποστηρίζει οποιαδήποτε κλίση και θέση για το iPad με μία κίνηση, μπορεί να στηρίξει το iPad ακόμη και στον αέρα, προσφέροντας αμεσότητα και άνεση στη χρήση, αντίστοιχη με αυτήν ενός laptop ή ακόμη και ενός imac.
BELD
Οι BELD παρουσίασαν μία πρωτότυπη, φορητή διαγνωστική συσκευή η οποία χρησιμοποιείται για άμεση και αξιόπιστη ανίχνευση ουσιών. Η ανίχνευση γίνεται μέσω των βιοαισθητήρων BERA που αποτελούν μία αμιγώς ελληνική καινοτομία και τεχνολογική εξέλιξη, προστατευμένη με διεθνείς πατέντες, ενώ η τεχνογνωσία βασίζεται σε υπάρχουσα βασική έρευνα πάνω στη Βιοηλεκτρική Δοκιμή Αναγνώρισης (BERA) που έχει αναπτυχθεί στο εργαστήριο του κ. Σπύρου Κίντζιου στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Με εξαιρετικές ιδιότητες, όπως είναι η υψηλή ευαισθησία και επιλεκτικότητα, το χαμηλό κόστος, το σχετικά συμπαγές μέγεθος και η φιλική προς το περιβάλλον λειτουργία, οι συγκεκριμένοι βιοαισθητήρες αποτελούν ένα πολύ σημαντικό εργαλείο για την ανίχνευση χημικών και βιολογικών μορίων, για τον έλεγχο τροφίμων, την ιατρική διαγνωστική και τον περιβαλλοντικό έλεγχο. Η συσκευή έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την απλότητα χρήσης, ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί, χωρίς ιδιαίτερη εκπαίδευση, όχι μόνο από εργαστήρια, αλλά και από τον τελικό καταναλωτή.
CheckInbeauty
Η CheckInbeauty είναι μία υπηρεσία, προσβάσιμη από το κινητό ή τον υπολογιστή, η οποία φιλοδοξεί να κάνει την ομορφιά προσιτή σε περισσότερους. Απευθύνεται σε ανθρώπους οι οποίοι, λόγω της απαιτητικής καθημερινότητάς τους, δεν καταφέρνουν να προσφέρουν στον εαυτό τους κάποια υπηρεσία ομορφιάς. Μέσω της CheckInBeauty, λοιπόν, οι χρήστες μπορούν να μάθουν άμεσα και εύκολα ποιοι πάροχοι υπηρεσιών ομορφιάς είναι διαθέσιμοι τη στιγμή που τους εξυπηρετεί, πόσο κοντά βρίσκονται, ποιο είναι το κόστος και η ποιότητα της υπηρεσίας. Παράλληλα, η CheckInbeauty βοηθάει τους παρόχους να αυξήσουν την επισκεψιμότητα και τα έσοδά τους, ενώ αποτελεί και ένα όχημα προώθησης, αφού δίνει τη δυνατότητα σε εταιρείες ειδών ομορφιάς να τη χρησιμοποιήσουν ως κανάλι επικοινωνίας των προϊόντων τους.
Mageca
Mageca σημαίνει Marketplace for Gesture Controlled Applications και είναι το πρώτο marketplace, παγκοσμίως, για εφαρμογές που στηρίζονται στην αναγνώριση κίνησης. Στο www.Μageca.com οι χρήστες μπορούν να βρουν, να κατεβάσουν και να αγοράσουν εφαρμογές, που δε χρειάζονται ποντίκι, πληκτρολόγιο ή οθόνη αφής, αλλά τα χέρια, τα πόδια, το βλέμμα, ή την ομιλία των χρηστών. Η ομάδα του Mageca σε συνδυασμό με την αλυσίδα αθλητικών καταστημάτων Sportmania δημιούργησε την πρώτη virtual fitting room εφαρμογή και, μέσα από αυτήν την διαδικασία, αναγνώρισε την επανάσταση που συντελείται στον τρόπο που οι χρήστες επικοινωνούν με τις έξυπνες συσκευές (laptop, tablet, smartphone, smart car, smart glass). Έτσι, δημιούργησε το πρώτο appstore στον κόσμο για εφαρμογές που χρησιμοποιούν σένσορες αναγνώρισης κίνησης όπως είναι το Kinect της Microsoft.
MyeTutor
Το MyeTutor.org είναι μια πρωτοπόρος πλατφόρμα στην ηλεκτρονική μάθηση (e-learning) που φιλοδοξεί να οικοδομήσει μια παγκόσμια εκπαιδευτική δομή βασισμένη σε σύστημα λογισμικού υψηλής νοημοσύνης (τεχνολογικά προηγμένη “μηχανή γνώσης”) για εξατομικευμένη εκπαίδευση, αρχικά, στα μαθηματικά. Για τη δραστηριοποίηση της πλατφόρμας, η Ελλάδα έχει επιλεγεί ως πιλοτική χώρα τόσο λόγω της διαδεδομένης κουλτούρας του «φροντιστηρίου» όσο και της αγάπης της Ελληνικής οικογένειας για διαρκή βελτίωση των σπουδών των νέων γενεών. Με αφετηρία τα Μαθηματικά, η αγορά αναμένεται να φθάσει σε ένα ικανοποιητικό μέγεθος μέσα σε 5 με 7 χρόνια, σε όλη την Ευρώπη και τις ΗΠΑ, ενώ σε αυτό το χρονικό πλαίσιο η ομάδα στοχεύει να επεκταθεί και σε άλλα μαθήματα όπως η Χημεία, η Φυσική και η Βιολογία.
Quispot
Το Quispot είναι μία online πλατφόρμα εύρεσης συμπαικτών για ομαδικά παιχνίδια που έχει στόχο να βοηθήσει τους χρήστες να αξιοποιούν τον ελεύθερο χρόνο τους όπως θέλουν και όταν θέλουν. Γνωρίζοντας ότι, συχνά, μια ομαδική δραστηριότητα είναι δύσκολο να οργανωθεί λόγω διαφορετικών ενδιαφερόντων μεταξύ φίλων, περιορισμένου ελεύθερου χρόνου, αλλά και δυσκολίας να βρεθεί ο απαραίτητος αριθμός ατόμων σε συγκεκριμένη ώρα και τοποθεσία, το Quispot αναλαμβάνει να βρει συμπαίκτες δωρεάν. Οι χρήστες μπορούν να δημιουργήσουν το δικό τους event ορίζοντας τι θέλουν να παίξουν, πότε, που, καθώς και πόσα άτομα χρειάζονται στο www.quispot.com, αλλά και να ψάξουν events προκειμένου να δηλώσουν συμμετοχή.
Retailor*
Η αποστολή της retailor* είναι να επαναπροσδιορίσει τον τρόπο με τον οποίο γίνεται η μίσθωση καταστημάτων, κάνοντας τη διάρκεια μίσθωσης ευέλικτη και δίνοντας έτσι, τη δυνατότητα σε όλους να κάνουν ένα pop-up κατάστημα, δηλαδή ένα κατάστημα το οποίο λειτουργεί για μικρό χρονικό διάστημα, από μία ημέρα έως τρεις μήνες και στη συνέχεια κλείνει ή μεταφέρεται αλλού. Η retailor* απευθύνεται σε εμπόρους, καλλιτέχνες και δημιουργούς, που θέλουν να κάνουν τα πρώτα τους βήματα στο εμπόριο με χαμηλό κόστος, να δοκιμάσουν νέες αγορές χωρίς ρίσκο, ή και να έχουν παρουσία ακριβώς στο χρόνο και το χώρο που τους ενδιαφέρει. Ταυτόχρονα, απευθύνεται σε όλους τους ιδιοκτήτες καταστημάτων που θέλουν να εκμεταλλευτούν τα ακίνητά τους μέσω βραχυχρόνιων συμβάσεων για όσο είναι ξενοίκιαστα. www.facebook.com/retailor.space
Susurrus
Το Susurrus (http://www.susurrus.io/) είναι μια διαδικτυακή πλατφόρμα που συνδέει brands με fashion bloggers σε όλο τον κόσμο. Στο Susurrus, τα brands έχουν τη δυνατότητα να επιλέγουν μέσα από διάφορα κριτήρια (στυλ, χώρα, φύλο, επιρροή ανά social media κλπ.) τους κατάλληλους fashion bloggers για να υλοποιήσουν μαζί τους, δημιουργικές καμπάνιες με αναλυτικά και μετρήσιμα στοιχεία αποτελεσματικότητας. Παράλληλα, το Susurrus αποτελεί ένα επιπλέον κανάλι εσόδων για τους fashion bloggers, οι οποίοι, μέσω των συνεργασιών με τα brands, παράγουν ιδιαίτερο περιεχόμενο χωρίς να χάνουν το στυλ και την αυθεντικότητα του blog τους. Όραμα του Susurrus είναι ακόμα και τα πιο μικρά brands να μπορούν να προωθούνται μέσα από fashion blogs σε νέες αγορές, σε κάθε γωνιά του πλανήτη.
tizU
Το tizU είναι μία δωρεάν εφαρμογή για iOS που επιτρέπει στους χρήστες να πειράζουν τους φίλους τους, στέλνοντάς τους χρονο-καθυστερούμενα μηνύματα. Ένα tizU είναι, στην ουσία, ένα μήνυμα του οποίου ο τίτλος (tiztitle) είναι ορατός ενώ το κυρίως σώμα παραμένει κρυφό μέχρι να λήξει ο χρόνος που έχει ορίσει ο αποστολέας, εξάπτοντας, έτσι, την περιέργεια του αποδέκτη. Έτσι, οι χρήστες μπορούν να πειράξουν τους φίλους τους μαντεύοντας την έκβαση ενός ραντεβού ή ενός αγώνα, κρύβοντας ένα μυστικό ή μία πληροφορία για να τους “τυραννήσουν”, ή απλά βάζοντας τη φαντασία τους να δουλέψει για να βρουν τρόπους να παίξουν με την περιέργεια των αποδεκτών. www.tizU.co.
Tutorizon
Το Tutorizon είναι μια online πλατφόρμα η οποία περνάει την σύνδεση μαθητή με tutor σε μια άλλη διάσταση. Με μερικά κλικ, ο χρήστης του tutorizon μπορεί να λάβει στοχευμένες προσφορές από καθηγητές που πληρούν τα κριτήριά του για μαθήματα σχολείου, ξένων γλωσσών, αλλά και ανώτατης εκπαίδευσης.
Το Tutorizon φροντίζει για την υψηλή ποιότητα της κοινότητας των καθηγητών του, ενημερώνοντάς τους για τις πιο σύγχρονες εκπαιδευτικές τάσεις και προσφέρει στους ενδιαφερόμενους μαθητές και γονείς, εντελώς δωρεάν, κορυφαίες επιλογές από τον εκπαιδευτικό κόσμο.
«Ο κόσμος μας, εσύ»: περισσότερες πληροφορίες
Με το πρόγραμμα «Ο κόσμος μας, εσύ» η COSMOTE δίνει στον καθένα τη μοναδική δυνατότητα να δει την ιδέα του για έναν καλύτερο κόσμο, να γίνεται πραγματικότητα. Το πρώτο βήμα πραγματοποιήθηκε το Σεπτέμβριο του 2011, όταν η εταιρεία κάλεσε τον κόσμο να καταθέσει τη δική του ιδέα. Περισσότεροι από 7.500 άνθρωποι ανταποκρίθηκαν, εκφράζοντας τη δική τους επιθυμία. Η πρώτη ιδέα που ξεχώρισε και έγινε πραγματικότητα το Δεκέμβριο του 2011 ήταν η επιθυμία της Μαρίας Τσιούνη για έναν κόσμο γεμάτο παιδικά χαμόγελα, στο πλαίσιο της οποίας η COSMOTE κάλυψε σημαντικές ανάγκες του Χατζηκυριάκειου Ιδρύματος. Με τη δεύτερη ενέργεια, το «Πρόγραμμα Αλληλεγγύης στην Οικογένεια», σε συνεργασία με το Κέντρο Υποδοχής και Αλληλεγγύης του Δήμου Αθηναίων (ΚΥΑΔΑ), έγινε πραγματικότητα η ιδέα της Ηλιάνας Καραβιώτη για τη στήριξη των οικογενειών που βρίσκονται σε ανάγκη. Η επιθυμία της Σόνιας Χαραλαμπίδου από τις Πρέσπες και της Δήμητρας Κουφίδου από τη Σαμοθράκη να βελτιώσουν την καθημερινότητα των ακριτικών περιοχών που κατοικούν, ήταν η αφορμή για την υλοποίηση της τρίτης ενέργειας. Η COSMOTE προχώρησε σε εργασίες αναστήλωσης και πλήρους ανακαίνισης δύο δημοτικών κτιρίων στις Πρέσπες, του Πατουλίδειου Αθλητικού Κέντρου και της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Λαιμού. Παράλληλα, ανακαινίστηκε πλήρως το Πνευματικό Κέντρο στη Χώρα της Σαμοθράκης. Με την 4η ενέργεια, το COSMOTE StartUp, η εταιρεία κάνει πραγματικότητα την επιθυμία του Ηρακλή Παπαδόπουλου, ο οποίος, μέσα από τη σελίδα της ενέργειας «ο κόσμος μας εσύ» στο Facebook, ζήτησε από την COSMOTE να στηρίξει τους δημιουργικούς ανθρώπους και τις πρωτότυπες επιχειρηματικές ιδέες.